Mit gondoltok egy ilyen budapesti metróhálózatról?
A teljes hálózat térképe:
A város belterületének térképe:
M1: A Földalatti Rákospalotáról indulna, a Szent Korona útjától, s az M3-as autópálya vonalán haladna, majd mikor átér Zuglóba, áttérne az Ungvár utca alá. Ez alatt menne egészen a Nagy Lajos király útjáig, s eljutna a mostani, Mexikói úti végállomásáig... A Vörösmarty tér után pedig kikanyarodna a Vigadó tér irányába, s a rakpart alatt menne, egészen az Erzsébet hídig, amikor is arra rákapcsolódva (az autósforgalom alatt, mint pl. a 3-as metró Rákos-patak feletti felüljáróján /Gyöngyösi utca és Forgách utca között/) jutna át Budára. Ezután a Hegyalja úton haladna tovább, érintené a BAH-csomópontot, majd eljutna egészen a Farkasréti temetőig. De még innen is továbbmenne, a Törökbálinti út alatt egészen a Gazdagréti lakótelepig, ahol egy új kocsiszínt is ki lehetne építeni.
M2: A 2-es metró a Camponától indulna, s egy ideig a Nagytétényi út alatt haladna. Érintené Budafok belvárosát, s utána rátérne a MÁV síneire (vagy amellett haladna), s eljutna a Kelenföldi pályaudvarig (felszíni szakaszon). Ezután menne ismét a föld alá, a Budaörsi út alá, s az Alkotás utca alatt haladva érné el a Déli pályaudvart... Az Örs vezér tere után pedig nemes egyszerűséggel a jelenlegi HÉV vonalán haladna, egészen Cinkotáig. Cinkotán lenne a HÉV végállomása, onnan járnának ki a HÉV-ek Csömörre és Gödöllőre.
M3: A 3-as metró természetesen a Káposztásmegyeri I. számú lakóteleptől indulna, felszíni szakaszon, s mire Rákospalota-Újpestre érne, a föld alá menne. Áttérne az Árpád útra, s így érné el a jelenlegi végállomást, Újpest-Központot... Kőbánya-Kispesttől a lajosmizsei vasút vonalán indulna tovább, vagy a föld alatt, vagy magasvasútként a jelenlegi MÁV-vonal felett. Innen térne át az Üllői útra (vagy az alá), s a Margó Tivadar utcára fordulva elérné a Havanna lakótelepet. Azonban a Szent Lőrinc-telepnél visszafordulna, s a Gilice tér felé menne tovább, rátérve a Sallai Imre utcára. Az út alatt haladva ismét kiérne az Üllői útra, s eljutna a Béke térig, később pedig a Liszt Ferenc Repülőtér 2-es termináljáig.
M4: A Virágpiactól indulna, ahol egy hatalmas P+R parkolóban tudnának leparkolni a budaörsi lakosok. Csatlakozna a "jelenlegi vonalhoz", s eljutna egészen a Keleti pályaudvarig, majd ott a Thököly úton haladva Rákospalotáig, s egészen a Pólus Centerig.
M5: Az 5-ös metróvonal Óbuda, vasútállomástól indulna, s a Bécsi út alatt haladva érne el a jelenlegi Szépvölgyi úti HÉV-állomásig, s utána haladna át a Duna alatt. A 3-as metróval a Lehel térnél találkozna, s ezután az Oktogonon a Földalattival is. Érintené ezután a Klauzál teret, majd az Astoriát, s innen jutna el a Boráros téri HÉV-végállomáshoz. Ezután a csepeli HÉV-vonalán haladna a csepeli végállomásig, azonban utána meg lehetne hosszabbítani az Erdősor út alatt, az Erdősor úti lakótelepig.
M6: Békásmegyertől közlekedne a HÉV Szentendréig, s innen indulna a Belváros felé a 6-os metró, a HÉV vonalán. A Batthyány tér után továbbhaladna a rakpart alatt, egészen az Infoparkig, ahol áttérne a pesti oldalra, s a Nemzeti Színháznál találkozna az 5-ös metróval (jelenlegi csepeli HÉV). Ezután a Közvágóhídhoz érve folytatná útját a jelenlegi ráckevei HÉV vonalán, egészen a Soroksár, Hősök tere állomásig. Innen indulnának tovább a ráckevei HÉV-ek.
M7: A 7-es metró Hűvösvölgytől indulna, s a Hűvösvölgyi út alatt haladva érné el a Széll Kálmán teret. Ezután az Attila út alatt haladva érné el az Erzsébet híd budai hídfőjét, s a Duna alatt áthaladva eljutna a Kálvin térig (csatlakozás a 3-as, 4-es és 5-ös metróhoz). Ezután a Baross utca alatt haladna, majd az Orczy tér után a Kőbányai úton. Kőbánya alsó, vasútállomás után a Kőrösi út alatt haladna az Élessarokig, majd a Jászberényi út alatt (vagy mellett, felszíni szakaszon) érné el a XVII. kerületet, annak is a városközpontját.
M8: Ez a vonal egyfajta körgyűrű-járat lenne. Óbuda, vasútállomástól indulna (itt találkozna az 5-ös metróval), s a MÁV vonala mellett haladna, s így jutna át Újpestre (egy külön híd építésére lenne szükség a vasúti híd mellett, amin autóforgalom is lehetne). Továbbhaladva a MÁV vonalán elérne Zuglóig, s az Ungvár utcánál találkozna az 1-es metróval. A Miskolci utca alatt haladna a Csömöri útig, majd áttérne a Vezér utcára, egészen az Örs vezér útjáig. Így érné el az Örs vezér terét. A Fehér út vonalán haladva az Élessaroknál találkozna a 7-es metróval, s továbbindulna Óhegy felé, a Mádi utca alatt. Átkanyarodna a Sibrik Miklós útra, s érintené a hatalmas Újhegyi lakótelepet is, s így érné el Kőbánya-Kispestet. Ezután a Hunyadi utca alatt haladva eljutna Pesterzsébet központjáig, s a Topánka utca alatt elérné Pesterzsébet felsőt, a végállomását (ahol a 6-os metróval találkozna).
M8: Pestszentimre-Központtól a Nagykőrösi út alatt érné el a Határ utat, s érintve a József Attila-lakótelepet, majd a Ferencvárosi pályaudvart, találkozna a 3-as metróval a Nagyvárad téren. Az Orczy út alatt jutna el a Keleti pályaudvarig, majd érintve az Oktogont, a Nyugati pályaudvarig futna.
M7: Hűvösvölgy felé elég a villamos ma is. Nehezek a terepviszonyok is viszonylag. A keleti szakasz belső részén (Baross utca) túl szétágazóak az utazási igények, a külső szakaszon meg nincs szinte semmi. Kőbánya központjának bekötése a gyorsvasúti hálózatba inkább a Keletinél lehetséges az elővárosi vonatok végállomását közelebb helyezve a metrókhoz és sűrítve a vonatokat.
M8: Inkább csak a meglévő vasúti infrastruktúra kiegészítésére vállalkoznék. Körirányban egyébként bőven elegendőnek tűnik a villamosok alkalmazása.
M9: ezt egyszerűen nem értem. Pestszentimréről ott a vasút, 20 percre besűríthető néhány többlet keresztezési pont beépítésével. J.A.ltp. ma is ki van szolgálva metróval, Fradi a semmi közepén van, a Haller-Rottenbiller tengelyen meg bőven elég lenne a villamos, ahogyan ma is az.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!