Ti hová terveznétek Budapesten 5-ös metrót, ha rajtatok múlna?
Ugye 4-est már tudjuk.
De vajon ti hová terveznétek az 5-öst?
Én Hűvösvögytől Pestszentlőrincig,és a duna alatt kb. a lánc-erzsi híd között menne át,térképen már be is rajzoltam,hogy hol menne és érintené a széll kálmán teret is.
De gondolkodtam,hogy lehetne Pestszentlőrinc helyett ferihegy a végállomása,de arra gondoltam még sem,mert a 3-ast hosszabbítanám meg inkább kökitől feriig.
Nahh szerintetek?
Lehet azért, mert nem tolonganak itt olyan szakemberek, akik kellő ismerettel rendelkeznek. Sok mindent kell tudni ahhoz, hogy ne csak buta ötletelés legyen.
Egyik ilyen tudomány, hogy milyen lehet a város szerkezete húsz, harminc, negyven, száz év múlva. A metró nem buszjárat, ha nincs rá igény, megszüntetem.
A másik fontos dolog az is, hol lehet fúrni. A pesti résznek pl. az a nagy baja, hogy öntéstalaj, a Duna egykori árterén fekszik. Gránitba nehéz lyukat fúrni, de azzal sok gond nincs. Itt meg helyenként szinte méterről méterre változnak a talajrétegek. Nem csak a felszín közelében, de mélyen is. Itt sóder, amott agyag stb.
Ha mégis csak hasra ütésre kell mondani valamit, akkor a jelenlegieket feltétlenül meghosszabbítanám, a kelet-nyugatit végre összekötném a hévvel.
Metrót lehetne kivinni Buda észak-nyugati részére.
És nem csak sugárirányú vonalat gondolnék, hanem egy gyűrűt is. Egy föld alatti külső körutat, amely teljes kör, nem csak fél, mint az M0. S hogy rögtön ellentmondjak magammal: A Budai-hegyekben csak felszínen lehetne vezetni ez utóbbi szerintem, s nagyon nagy szintkülönbségeket kell leküzdenie a vonatnak akkor is, ha a pesti oldalon kéregvasút lenne.
Én mindenképp úgy oldanám meg hogy összekötném a többi 4-gyel tehát mindegyik metró járat valamelyik megállóját érintse.
Nos a ferihegyes ötlet az jónak hangzik, egyszerűbb is lenne oda kijutni így mint busszal pl. Csak kitudja mekkora igény lenne rá a valóságban. Persze ugye én alapból ezt az egészet úgy oldanám meg hogy inkább a külvárosi részét érintse elsősorban főleg azok számára lenne jobb akik munkába mennének a belvárosba és azért belegondolva a metró gyorsabb mint a busz, vagy egyéb más földfelszíni eszköz. Persze még ennek lenne is úgy értelme. De még azt sem tartanám hülyeségnek ha ez mellé még építenének amolyan kismetró félét hogy a főváros körül lévő településekre is kimenjen a járat, és az elvinni közvetlenül az 5-ös metróhoz, még ez is jó lenne mert ugye akkor kevesebben mennének autóval kisebb lenne a reggeli dugó esélye is. Én elsősorban az Üröm környékére vinnék ki egy ilyet a vasút mellé is akár, főleg azok számára akiknek még kellene menniük egy darabig és a vasút nem lenne elegendő így közvetlen járattal is akár bejuthatnának a másik metróhoz is, mert azért így könnyebb is lenne.
Persze szerintem erre lenne igény de a kivitelezéséhez komoly szakemberek kellenek, hogy ezt meg ezt felmérjék és ahogyan az előttem szóló is írta tényleg más-más, talajrétegek vannak arrafelé így a fúrást is befolyásolhatják egy leheletnyit.
"Cö, valaki nagyon lepontozott mindenkit. :' ("
Ez legyen a legnagyobb öröme az életben :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!