Miért szereik annyian a V43-mas mozdony? Pedig egy gyenge. Ez nem provokáció, csak nem tudom mit szeretnek rajta.
Sziasztok!
Most lesz 50 éves az első V43 1001-es.
1963-ban gyártották az elsőt, és csak 2200 kW-at a teljesítménye. Az USA-ban 22 évvel korábban 1943-ban kétszer erősebb GŐZMOZDONYT gyártottak. Pedig gőzmozdonyba nehezebb leadni a teljesítményt. A gőzmozdonynak kisebb a hatásfoka. Na ez röhejes ,hogy gőzmozdonyba kétszer erősebbet gyártottak mint mi villanyba.
A másik ,hogy a 424-es legerősebb magyar gőzmozdonynál is 4,5-ször erősebb.
Az amerikai mozdony:
Forrás:
A másik durvaság,hogy az USA-ban dízelmozdonyban is szinte kétszer erősebbet gyártottak, pedig dízelben nehezebb leadni a teljesítményt, meg villany mozdonyt ,dízellel nem szoktak hasonlítani, mert a dízelek sokkal gyengébbek. Kisebb hatásfok.
De láss csodát, az USA-ban és a volt CCCP-ben (Szovjetunióban) , kétszer , háromszor, négyszer,ötször erősebbet gyártottak dízelmozdonyban. És nem most hanem a V43-mas korában.
Ide nem is merem írni a M41-es, magyar becenevén csörgő mozdonyt, mert velük kéne összehasonlítani. A nagy gépek kiröhögnék.
1969-ben az USA-ban, a V43-asnál kétszer erősebb dízelmozdonyt gyártottak. Amikor még a V43-mas csak 6 éve gyártották Magyarországon. Ez a magyar M41-esnél 4-szer erősebb. A legerősebb Magyarországon gyártott dízelmozdonnyal.
Forrás:
A másik ,hogy a Szovjetunióban erősebb mozdonyt gyártottak 1957-ben.
Több részes mozdony, csak egy része olyan erős mint a V43-mas.
Ez a dízelmozdony 4-ször lenyomja a V43-mas dízelből:
Ez a mozdony meg 3-szor:
http://www.youtube.com/watch?v=wEETEOcQW90
Forrás:
Azért durva,hogy kisebb hatásfokú tüzelésű mozdonyokban erősebbeket gyártottak ,mit mi villanyba.
Ezért nem tudom szeretni,a V43-mas ,mert olyan picurka,más országok mozdonyi közt.
És ti miért szeretitek ilyen gyenge teljesítmény mellet?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Persze hogy szólássszabadság van. Örülök is neki, legalább mindenkiről látom, mekkora hülye. Annak még jobban örülök, hogy különbözöm tőlük.
Lehet lepontozni, nem érdekel. Amióta olvasom a gyakorikerdeseket, már értem a kétharmadot is, kellettek az ilyen birkák a megszavazásához.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én szeretem, a praktikussaga miatt. Valóban butaság összehasonlítani az orosz vagy az amerika gépekkel.
Magyarországon soha olyan terhet nem kellett szállítani,, nincsennek akkora távolságok, és a vasútvonalak viszogylag sík terepen futnak. (sehol nem kell felhúzni 200 kilométeren kereszül több ezer méteres magasságban 6000 tonnát felhúznia!)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!