Miért szereik annyian a V43-mas mozdony? Pedig egy gyenge. Ez nem provokáció, csak nem tudom mit szeretnek rajta.
Sziasztok!
Most lesz 50 éves az első V43 1001-es.
1963-ban gyártották az elsőt, és csak 2200 kW-at a teljesítménye. Az USA-ban 22 évvel korábban 1943-ban kétszer erősebb GŐZMOZDONYT gyártottak. Pedig gőzmozdonyba nehezebb leadni a teljesítményt. A gőzmozdonynak kisebb a hatásfoka. Na ez röhejes ,hogy gőzmozdonyba kétszer erősebbet gyártottak mint mi villanyba.
A másik ,hogy a 424-es legerősebb magyar gőzmozdonynál is 4,5-ször erősebb.
Az amerikai mozdony:
Forrás:
A másik durvaság,hogy az USA-ban dízelmozdonyban is szinte kétszer erősebbet gyártottak, pedig dízelben nehezebb leadni a teljesítményt, meg villany mozdonyt ,dízellel nem szoktak hasonlítani, mert a dízelek sokkal gyengébbek. Kisebb hatásfok.
De láss csodát, az USA-ban és a volt CCCP-ben (Szovjetunióban) , kétszer , háromszor, négyszer,ötször erősebbet gyártottak dízelmozdonyban. És nem most hanem a V43-mas korában.
Ide nem is merem írni a M41-es, magyar becenevén csörgő mozdonyt, mert velük kéne összehasonlítani. A nagy gépek kiröhögnék.
1969-ben az USA-ban, a V43-asnál kétszer erősebb dízelmozdonyt gyártottak. Amikor még a V43-mas csak 6 éve gyártották Magyarországon. Ez a magyar M41-esnél 4-szer erősebb. A legerősebb Magyarországon gyártott dízelmozdonnyal.
Forrás:
A másik ,hogy a Szovjetunióban erősebb mozdonyt gyártottak 1957-ben.
Több részes mozdony, csak egy része olyan erős mint a V43-mas.
Ez a dízelmozdony 4-ször lenyomja a V43-mas dízelből:
Ez a mozdony meg 3-szor:
http://www.youtube.com/watch?v=wEETEOcQW90
Forrás:
Azért durva,hogy kisebb hatásfokú tüzelésű mozdonyokban erősebbeket gyártottak ,mit mi villanyba.
Ezért nem tudom szeretni,a V43-mas ,mert olyan picurka,más országok mozdonyi közt.
És ti miért szeretitek ilyen gyenge teljesítmény mellet?
Persze hogy szólássszabadság van. Örülök is neki, legalább mindenkiről látom, mekkora hülye. Annak még jobban örülök, hogy különbözöm tőlük.
Lehet lepontozni, nem érdekel. Amióta olvasom a gyakorikerdeseket, már értem a kétharmadot is, kellettek az ilyen birkák a megszavazásához.
Én szeretem, a praktikussaga miatt. Valóban butaság összehasonlítani az orosz vagy az amerika gépekkel.
Magyarországon soha olyan terhet nem kellett szállítani,, nincsennek akkora távolságok, és a vasútvonalak viszogylag sík terepen futnak. (sehol nem kell felhúzni 200 kilométeren kereszül több ezer méteres magasságban 6000 tonnát felhúznia!)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!