Miért szereik annyian a V43-mas mozdony? Pedig egy gyenge. Ez nem provokáció, csak nem tudom mit szeretnek rajta.
Sziasztok!
Most lesz 50 éves az első V43 1001-es.
1963-ban gyártották az elsőt, és csak 2200 kW-at a teljesítménye. Az USA-ban 22 évvel korábban 1943-ban kétszer erősebb GŐZMOZDONYT gyártottak. Pedig gőzmozdonyba nehezebb leadni a teljesítményt. A gőzmozdonynak kisebb a hatásfoka. Na ez röhejes ,hogy gőzmozdonyba kétszer erősebbet gyártottak mint mi villanyba.
A másik ,hogy a 424-es legerősebb magyar gőzmozdonynál is 4,5-ször erősebb.
Az amerikai mozdony:
Forrás:
A másik durvaság,hogy az USA-ban dízelmozdonyban is szinte kétszer erősebbet gyártottak, pedig dízelben nehezebb leadni a teljesítményt, meg villany mozdonyt ,dízellel nem szoktak hasonlítani, mert a dízelek sokkal gyengébbek. Kisebb hatásfok.
De láss csodát, az USA-ban és a volt CCCP-ben (Szovjetunióban) , kétszer , háromszor, négyszer,ötször erősebbet gyártottak dízelmozdonyban. És nem most hanem a V43-mas korában.
Ide nem is merem írni a M41-es, magyar becenevén csörgő mozdonyt, mert velük kéne összehasonlítani. A nagy gépek kiröhögnék.
1969-ben az USA-ban, a V43-asnál kétszer erősebb dízelmozdonyt gyártottak. Amikor még a V43-mas csak 6 éve gyártották Magyarországon. Ez a magyar M41-esnél 4-szer erősebb. A legerősebb Magyarországon gyártott dízelmozdonnyal.
Forrás:
A másik ,hogy a Szovjetunióban erősebb mozdonyt gyártottak 1957-ben.
Több részes mozdony, csak egy része olyan erős mint a V43-mas.
Ez a dízelmozdony 4-ször lenyomja a V43-mas dízelből:
Ez a mozdony meg 3-szor:
http://www.youtube.com/watch?v=wEETEOcQW90
Forrás:
Azért durva,hogy kisebb hatásfokú tüzelésű mozdonyokban erősebbeket gyártottak ,mit mi villanyba.
Ezért nem tudom szeretni,a V43-mas ,mert olyan picurka,más országok mozdonyi közt.
És ti miért szeretitek ilyen gyenge teljesítmény mellet?
Én szeretem a mellet. De inkább a melleket.
Gyenge teljesítmény mellett is. ; )
Két dolgot felejtesz el:
a nagy mozdonyok nehezebbek, drágábbak
több kis mozdonyt is egymás mögé lehet kötni.
A Union Pacific 4000 350,2 t onnás monstrum (szerkocsi élkül) ez 4,4db Szili tömege.
Márpedig 4 Szili 12000 le teljesítményt tud (állandó) szemben a UP4000 6290 lóerejével.
Az EMD DDA40X tömege 247,4 tonna, ez 3db Szili tömege. 3db Szili: 9000 le vs. 6600 le.
3TE10 tömege 414 tonna ez 5db tömege. 5Db Szili: 15000 le vs. 3TE10: 9000 le.
Ha már összehasonlítási alap, akkor inkább a lóerő/tonna:
A Union Pacific 4000: 20
EMD DDA40X: 27
TE10: 22
V43: 37
M41: 27 (ha már szóba hoztad)
És akkor a gazdaságosságról még egy szót sem ejtettünk.
"A kérdező belátta, hogy hülye volt, és elsüllyedt a saját szégyenében.:) :) :) :)"
Vagy inkább belátta, hogy ilyen sok személyeskedő, másoknál mindent jobban tudó emberkékkel felesleges vitatkoznia, mert kulturált keretek között lehetetlen lenne. Szégyen, ami itt folyik.
Nem kötelező idejárni. Neked sem.
Tudod merre van az ajtó, ugye?
"Nem kötelező idejárni. Neked sem.
Tudod merre van az ajtó, ugye?"
De aranyos amit írtál :) Mintha ez itt egy diktatúra lenne, és te lennél a diktátor. Szólásszabadság van, ennyit üzenek neked: [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!