Miért szereik annyian a V43-mas mozdony? Pedig egy gyenge. Ez nem provokáció, csak nem tudom mit szeretnek rajta.
Sziasztok!
Most lesz 50 éves az első V43 1001-es.
1963-ban gyártották az elsőt, és csak 2200 kW-at a teljesítménye. Az USA-ban 22 évvel korábban 1943-ban kétszer erősebb GŐZMOZDONYT gyártottak. Pedig gőzmozdonyba nehezebb leadni a teljesítményt. A gőzmozdonynak kisebb a hatásfoka. Na ez röhejes ,hogy gőzmozdonyba kétszer erősebbet gyártottak mint mi villanyba.
A másik ,hogy a 424-es legerősebb magyar gőzmozdonynál is 4,5-ször erősebb.
Az amerikai mozdony:
Forrás:
A másik durvaság,hogy az USA-ban dízelmozdonyban is szinte kétszer erősebbet gyártottak, pedig dízelben nehezebb leadni a teljesítményt, meg villany mozdonyt ,dízellel nem szoktak hasonlítani, mert a dízelek sokkal gyengébbek. Kisebb hatásfok.
De láss csodát, az USA-ban és a volt CCCP-ben (Szovjetunióban) , kétszer , háromszor, négyszer,ötször erősebbet gyártottak dízelmozdonyban. És nem most hanem a V43-mas korában.
Ide nem is merem írni a M41-es, magyar becenevén csörgő mozdonyt, mert velük kéne összehasonlítani. A nagy gépek kiröhögnék.
1969-ben az USA-ban, a V43-asnál kétszer erősebb dízelmozdonyt gyártottak. Amikor még a V43-mas csak 6 éve gyártották Magyarországon. Ez a magyar M41-esnél 4-szer erősebb. A legerősebb Magyarországon gyártott dízelmozdonnyal.
Forrás:
A másik ,hogy a Szovjetunióban erősebb mozdonyt gyártottak 1957-ben.
Több részes mozdony, csak egy része olyan erős mint a V43-mas.
Ez a dízelmozdony 4-ször lenyomja a V43-mas dízelből:
Ez a mozdony meg 3-szor:
http://www.youtube.com/watch?v=wEETEOcQW90
Forrás:
Azért durva,hogy kisebb hatásfokú tüzelésű mozdonyokban erősebbeket gyártottak ,mit mi villanyba.
Ezért nem tudom szeretni,a V43-mas ,mert olyan picurka,más országok mozdonyi közt.
És ti miért szeretitek ilyen gyenge teljesítmény mellet?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én szeretem a mellet. De inkább a melleket.
Gyenge teljesítmény mellett is. ; )
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Két dolgot felejtesz el:
a nagy mozdonyok nehezebbek, drágábbak
több kis mozdonyt is egymás mögé lehet kötni.
A Union Pacific 4000 350,2 t onnás monstrum (szerkocsi élkül) ez 4,4db Szili tömege.
Márpedig 4 Szili 12000 le teljesítményt tud (állandó) szemben a UP4000 6290 lóerejével.
Az EMD DDA40X tömege 247,4 tonna, ez 3db Szili tömege. 3db Szili: 9000 le vs. 6600 le.
3TE10 tömege 414 tonna ez 5db tömege. 5Db Szili: 15000 le vs. 3TE10: 9000 le.
Ha már összehasonlítási alap, akkor inkább a lóerő/tonna:
A Union Pacific 4000: 20
EMD DDA40X: 27
TE10: 22
V43: 37
M41: 27 (ha már szóba hoztad)
És akkor a gazdaságosságról még egy szót sem ejtettünk.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"A kérdező belátta, hogy hülye volt, és elsüllyedt a saját szégyenében.:) :) :) :)"
Vagy inkább belátta, hogy ilyen sok személyeskedő, másoknál mindent jobban tudó emberkékkel felesleges vitatkoznia, mert kulturált keretek között lehetetlen lenne. Szégyen, ami itt folyik.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem kötelező idejárni. Neked sem.
Tudod merre van az ajtó, ugye?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Nem kötelező idejárni. Neked sem.
Tudod merre van az ajtó, ugye?"
De aranyos amit írtál :) Mintha ez itt egy diktatúra lenne, és te lennél a diktátor. Szólásszabadság van, ennyit üzenek neked: [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!