Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért szereik annyian a...

Miért szereik annyian a V43-mas mozdony? Pedig egy gyenge. Ez nem provokáció, csak nem tudom mit szeretnek rajta.

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Most lesz 50 éves az első V43 1001-es.


1963-ban gyártották az elsőt, és csak 2200 kW-at a teljesítménye. Az USA-ban 22 évvel korábban 1943-ban kétszer erősebb GŐZMOZDONYT gyártottak. Pedig gőzmozdonyba nehezebb leadni a teljesítményt. A gőzmozdonynak kisebb a hatásfoka. Na ez röhejes ,hogy gőzmozdonyba kétszer erősebbet gyártottak mint mi villanyba.

A másik ,hogy a 424-es legerősebb magyar gőzmozdonynál is 4,5-ször erősebb.


Az amerikai mozdony:

Forrás:

[link]



A másik durvaság,hogy az USA-ban dízelmozdonyban is szinte kétszer erősebbet gyártottak, pedig dízelben nehezebb leadni a teljesítményt, meg villany mozdonyt ,dízellel nem szoktak hasonlítani, mert a dízelek sokkal gyengébbek. Kisebb hatásfok.

De láss csodát, az USA-ban és a volt CCCP-ben (Szovjetunióban) , kétszer , háromszor, négyszer,ötször erősebbet gyártottak dízelmozdonyban. És nem most hanem a V43-mas korában.

Ide nem is merem írni a M41-es, magyar becenevén csörgő mozdonyt, mert velük kéne összehasonlítani. A nagy gépek kiröhögnék.


1969-ben az USA-ban, a V43-asnál kétszer erősebb dízelmozdonyt gyártottak. Amikor még a V43-mas csak 6 éve gyártották Magyarországon. Ez a magyar M41-esnél 4-szer erősebb. A legerősebb Magyarországon gyártott dízelmozdonnyal.


Forrás:

[link]



A másik ,hogy a Szovjetunióban erősebb mozdonyt gyártottak 1957-ben.

Több részes mozdony, csak egy része olyan erős mint a V43-mas.

Ez a dízelmozdony 4-ször lenyomja a V43-mas dízelből:

[link]



Ez a mozdony meg 3-szor:

http://www.youtube.com/watch?v=wEETEOcQW90



Forrás:

[link]



Azért durva,hogy kisebb hatásfokú tüzelésű mozdonyokban erősebbeket gyártottak ,mit mi villanyba.


Ezért nem tudom szeretni,a V43-mas ,mert olyan picurka,más országok mozdonyi közt.

És ti miért szeretitek ilyen gyenge teljesítmény mellet?



2013. jan. 19. 11:14
1 2 3
 11/23 Albu ***** válasza:
41%

Én szeretem a mellet. De inkább a melleket.

Gyenge teljesítmény mellett is. ; )

2013. szept. 3. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 anonim ***** válasza:
100%
Kedvencem a V43 mozdony! Magyarországon, magyar gyárban, magyar "alapanyagokból" magyar emberek gyártották, erre büszkének kell lenni, hogy 50 év után is kifogástalan állapotban falják a kilométereket.
2013. nov. 10. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 anonim ***** válasza:
80%
A kérdező megkukult.:)
2014. ápr. 1. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 Kormoraan válasza:
100%

Két dolgot felejtesz el:

a nagy mozdonyok nehezebbek, drágábbak

több kis mozdonyt is egymás mögé lehet kötni.


A Union Pacific 4000 350,2 t onnás monstrum (szerkocsi élkül) ez 4,4db Szili tömege.

Márpedig 4 Szili 12000 le teljesítményt tud (állandó) szemben a UP4000 6290 lóerejével.


Az EMD DDA40X tömege 247,4 tonna, ez 3db Szili tömege. 3db Szili: 9000 le vs. 6600 le.


3TE10 tömege 414 tonna ez 5db tömege. 5Db Szili: 15000 le vs. 3TE10: 9000 le.


Ha már összehasonlítási alap, akkor inkább a lóerő/tonna:


A Union Pacific 4000: 20

EMD DDA40X: 27

TE10: 22

V43: 37

M41: 27 (ha már szóba hoztad)


És akkor a gazdaságosságról még egy szót sem ejtettünk.

2014. máj. 20. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 anonim válasza:
65%
Olyannyira szakmán és realításon kíül érvel a kérdező, hogy a pofám leszakad. Ez a "menj vissza kapálni" kategória. Feleslegesen magyaráznánk el. Maradjunk annyiban, hogy a vasút szóig stimmel. Mellesleg ezt a hatásfokokkal való dobálózást néhány jelleggörbével és számítással kifejthetnéd figyelembe véve az általános kerületi vonóerőket, a tapadási tényezőket terhelés, sebesség és kifejtett vonóerő függvényében.
2014. aug. 19. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 anonim ***** válasza:
65%
A kérdező belátta, hogy hülye volt, és elsüllyedt a saját szégyenében.:) :) :) :)
2014. aug. 27. 14:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 anonim ***** válasza:
10%

"A kérdező belátta, hogy hülye volt, és elsüllyedt a saját szégyenében.:) :) :) :)"

Vagy inkább belátta, hogy ilyen sok személyeskedő, másoknál mindent jobban tudó emberkékkel felesleges vitatkoznia, mert kulturált keretek között lehetetlen lenne. Szégyen, ami itt folyik.

2014. nov. 3. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 anonim ***** válasza:
26%

Nem kötelező idejárni. Neked sem.

Tudod merre van az ajtó, ugye?

2014. nov. 3. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 anonim ***** válasza:
14%

"Nem kötelező idejárni. Neked sem.

Tudod merre van az ajtó, ugye?"

De aranyos amit írtál :) Mintha ez itt egy diktatúra lenne, és te lennél a diktátor. Szólásszabadság van, ennyit üzenek neked: [link]

2014. nov. 3. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 anonim válasza:
Csak tudjátok a v43 már 50 éves
2015. jan. 9. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!