Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A repülőgép földet érés előtt...

A repülőgép földet érés előtt miért nem pörgeti fel a kerekeit? Nem jutott még eszükbe a repülőgép gyártóknak?

Figyelt kérdés
2013. jan. 9. 14:54
 1/5 anonim ***** válasza:
A repülő kerekének nincs motorja ami meghajtaná. Szerintem azért mert leszálláskor a nagy erőhatás szétverné.
2013. jan. 9. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Természetesen volt ilyen elképzelése már másnak is - azért nem lett belőle realitás, mert nem éri meg. Ha nem fékezve száll le a pilóta (amire a komolyabb gépeken nincs is lehetősége, van kapcsoló a futószáron és védőáramkör), akkor nem jelent annyit a gumikopás abban a minimális időben amíg felpörög, hogy cserébe megérje beépíteni villanymotorokat, amiknek súlyuk van (csökkentik a hasznos terhelhetőséget, ami pénz), karbantartást igényelnek (pénz) és komplikálják a szerkezetet (megint pénz, a gyártásnál és a javításnál is)...
2013. jan. 9. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
*Sőt, voltak ötletek mindenféle trükkös hajtásra, pl. az áramló levegő erejével is...
2013. jan. 9. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Lehet, hogy eszükbe jutott, csak nem érte meg megvalósítani. Ahhoz ugyanis egy olyan hajtómű kellene, ami eléggé könnyű (nem egészséges, ha kerekenként több mázsával növeli a saját tömeget és el is kell bírnia a futószáraknak), nagy teljesítményű (van azért tehetetlenségi nyomatéka a repülőgép kerekének), elviseli a földetéréskor fellépő lökésszerű gyorsulást (nem csak egyszer-kétszer, hanem pár ezer alkalommal) és mindezek mellett még olcsóbb is, mint a jelenlegi rendszer, vagyis a kerekek élettartama annyival megnő, hogy a ritkább cserék kompenzálják a gépekbe beépített pörgetőszerkezet árát.

Na, ilyet még nem sikerült kitalálni, ezért a kerekeket nem pörgeti fel semmi, mielőtt a pályához érnek. De ahogy előttem is mondták: ha épp nem fékez a pilóta, nem mennek tönkre egyhamar.

2013. jan. 9. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Ahogy előttem írták, egy felesleges szerkezet lenne, +1 hibaforrás. Meg még mindig olcsóbb gumit cserélni időnként, mint karbantartani x darab "kerékpörgető" motort.
2013. jan. 9. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!