Miért az állomások felújítására költik a pénz a vonatok helyett?
Múltkor világítás nem volt egy egész vagonon, egyszer pedig lerobbant a 30 éves mozdony. Na most ezek cseréjénél miért fontosabb feleslegesen fél km hosszú, földalatti lejárós-liftes-über eu szabványos megállókat építeni?
Az állomás 30 év elteltével is ugyan úgy megállta a helyét, de a vonatokat ennyi idő alatt illdomos lecserélni.
Nem értek egyet veled.
Csillogó - villogó, vadiúj, alig 10 éves vonat, hogyan mutat, egy lepukkadt állomáson?
Én azt csodálom, hogy senkinek sem jutott eszébe az, hogy teljesen lefednék a peronokat. Esős időben, havazásnál, a vonatra való felszállás előtt is, leveheted a kabátodat.
A menetrendet, meg nem mindig tudják tartani, aminek rengeteg oka van. Egy baleset miatt, sokat késhet a vonat. Addig te hol vársz?
De van más probléma is, ami miatt, fel kell újítani: [link] - Istvántelek. Itt, nem lenne probléma, de a felüljáró is veszélyes. Igaz, itt fedett a peronnál levő váró, de a peron, ahova a vonat beáll, az nem.
Hát tényleg ideje lenne már ezeket a mocskos, klíma nélküli, össze-vissza fűtő vonatokat lecserélni.
Némelyiknek ( [link] )a motorkocsijából meg olyan hangok jönnek, hogy az borzalmas, arról nem is beszélve, hogy simán képes leállni a motorjuk gyorsítás közben, nem egyszer volt már ilyen..
Az állomás fedett részén, ahol a jegyed veszed, ahol a váróterem van. Minek ehez 10 méter mély aluljárót építeni, meg hoszabb állomást lebetonozni,lefedni, mint maga a vonat? :D
Szép új vonatokkal pedig annyi a gond, hogy ilyenek nincsennek.
"Minek ehez 10 méter mély aluljárót építeni, meg hoszabb állomást lebetonozni,lefedni, mint maga a vonat? :D "
Mert állomást nem 3 évre építenek, ahogy te is mondtad. Új szabvány szerint épülnek, ebben egy új maximális peronos vonathossz van meghatározva...
Aluljáró pedig azért kell, mert emelt sebességű pályán a gyalogos forgalom szintben nem keresztezheti a pályát. Nagysebességnél (160 felett) pedig autók sem.
"Az állomás fedett részén, ahol a jegyed veszed, ahol a váróterem van. Minek ehez 10 méter mély aluljárót építeni, meg hoszabb állomást lebetonozni,lefedni, mint maga a vonat? :D
Szép új vonatokkal pedig annyi a gond, hogy ilyenek nincsennek."
Ahha... menj le Dunaharasztira!
Ott bezárták a várótermet is!
Most komolyan - azon vered a nyálad, hogy miért kell felújítani?
Amúgy én is támogatom az új vonatok beszerzését, de attól, hogy irkálok, még jönnek újak. Mégis, a MÁV-nál a Talentek, Flirtek újnak számítanak.
Nem baj, mivel nincs kamera, ezért tönkre fogják tenni az új megállókat.
Új vonatok jönnek, pár éven belül, mint a GYSEV-hez, mint a MÁV-hoz - részletek itt: [link] - igen, nyilvános a pályázat kiírása.
Fel is újítanak mi nálunk, de azt sem jól csinálják: [link] - az alsó két megjegyzést is olvasd el, hogy mit szerencsétlenkedtek minálunk, a MÁV háza táján. A használt halberstadtiakat is, szinte ránk kelletett erőltetni.
A németeknek meg az a bajuk, hogy túl alacsony a vonatok életkora (még Svájcban is idősebb). Mi meg, örülhetünk, ha azok jönnének hozzánk. Ismert duma, hogy nincs pénz, pedig, olcsón válnának meg tőle, csak honosítani kell. Ez javarészt, már a külső fényezésben ki is merül, meg a levizsgáztatják (ha van ilyen), hogy ne legyen baja és kész. Náluk is van olyan pálya, mint minálunk (áramnemre értve, csak annyi különbséggel, hogy ott, a gyorsvasúti pályán alkalmazzák, mint a franciák).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!