Mit gondoltok, megérné üzemeltetni Magyarországon egy belföldi fapados magán repülőtársaságot?
Szép angolos írás, legyen inkább Iljusin vagy Ильюшин :P
Szerintem nem érné meg. Debrecen Budapest intercityvel ~2óra50 perc. Ha végeznek a pályafelújítással, akkor még faragnak ebből is egy kicsit. Ez kijön 4300/főre a mávnál.
Ha mondjuk a repülővel lenne 4000/fő, a gép szállítson 100 embert, akkor 400 000-böl kellene kigazdálkodni az utat nyereségesen, ami szerintem nem menne. És időben sem lenne sokkal rövidebb, főleg, ha hozzávesszük, hogy a belvárostól a Liszt Ferenc simán fél óra.
Biztosan szép ötlet, csak "az árak valamivel olcsóbbak lennének, mint a vonat és a távolsági busz" dolog mögötti gazdasági/gazdaságossági számításokra lennék kíváncsi.. Azért a repcsi még drágább mint a busz, az alkatrészei is, a karbantartás is.
Meg az illetékek és díjak is komoly összeget emésztenének fel. Persze lehet csökkenteni ha nem Ferihegyről szállna fel, de akkor meg kevésbé lenne megközelíthető.
Olyan 5-6 éve volt egy légitársaság azthiszem OLT volt a neve ami a Malévvel közösen indított belföldi járatokat Bp és Debrecen között.
Nem tudom meddig működött ez a dolog, de nem lett bomba üzlet az biztos.
Nézz utána ennek!
Én is utána nézek, érdekel milett belőle. Ha találok valamit majd beírom.
Átlag embernek így sem olcsó a vonat meg a busz sem, repülőt meg nem lehetne ennyiből fenntartani. Meg alapból kétlem hogy lenne rá kereslet.
Ha más nem, akkor vmi olcsóbb légitaxi az hasznos lehet, ha vmi tárgyalásra vagy erre-arra mennek a fejesek, bár azoknak meg van saját kocsijuk.
Már bocs, de ki a fene választaná a repülőt, ha a vonat gyorsabb? Az említett repülőterek mind a városok szélén vannak, Ferihegy 45-60 perc a központból, Debrecen fél óra, Sármellék meg a semmi közepén van, Hévíz-Keszthely 20-40 perc onnan. Ehhez hozzájön a biztonsági ellenőrzés és a beszállítás 30-40 perces minimumideje. 1,5-2 óra kapásból nem azzal megy el, hogy a repülővel az úti célod felé tartasz. A vonat meg elindul a város központjából és letesz a másik központjában. Közben persze lehet, hogy csak 80-nal baszakszik, de lehet, hogy 160-nal teker, ami már egy ekkora országban vállalhatóvá teszi/tenné az eljutási időket.
Az Iljusin pedig nagyon cuki ötlet...
Persze, hogy megérné. Árban ugyanannyi a repülő, mint egy első osztályú teljes árú vonaljegy. Négy dolgon csúszik el a dolog sztem:
1., Azt hiszik, hogy Budapest-vmi vidéki város viszonylatban kell járat, pedig oda tényleg elég a vonat. De mondjuk Pécs-Debrecen, Sármellék-Miskolc, vagy akár Pécs-Győr is... Ezek között a városok között 6-8 óra jelenleg az utazás, amit le lehetne a töredékére rövidíteni. Biztos, hogy lenne rá kereslet.
2., Reptéri transzfer. Kell a végállomásokra egy olcsó, megbízható, a légitársaság színeiben működő kisbusz, amire a városközpontban fél órával felszállás előtt fel lehet szállni, és mint egy helyi buszjárat kimegy a reptérre, majd az érkező gépről az egész utazóközönséget bepaterolja a város központjába. 5-15 km-es távolságról beszélünk, tehát kis időről van szó.
3., A gépek mérete. Nem kell Boeingben gondolkodni, inkább több járat legyen, kis gépekkel, de azok legyenek tele. Én azt hiszem a Cessna 208 típust választanám. Magyarországra pont elég: 14 főt visz el, 300-al repül, mi kell több?
4., Szervezés és REKLÁM! Naná, hogy az elején nem fognak róla tudni, aztán nem merik majd használni... 5 év, amíg beáll, hogy igen, van, megbízhatóan, mindig. Kell egy pofonegyszerű portál, helyfoglalási rendszer, ahol jóelőre lehet látni, hogy holnap reggel igen lesz helyem, vagy a jó öreg töfivel kell elcsesznem a fél napomat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!