Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mit gondoltok, megérné üzemelt...

Mit gondoltok, megérné üzemeltetni Magyarországon egy belföldi fapados magán repülőtársaságot?

Figyelt kérdés
Mondjuk Debrecen, Budapest és Sármellék között lennének járatok (később talán több is, ha több repteret is felújítanak) és kisebb méretű propelleres Ilyushin gépekkel repülnének, az árak valamivel olcsóbbak lennének, mint a vonat és a távolsági busz, és időnként ezeken is lenne ilyen akció, mint a Ryanair-nél, hogy csak párszáz forint egy jegy.

2012. dec. 6. 20:53
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
75%
Attól függ mennyiért lenne a jegyár, mert a mai magyar ember ezt nézi. De szerintem megérné, és lehet még igény is lenne rá.
2012. dec. 6. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
94%

Szép angolos írás, legyen inkább Iljusin vagy Ильюшин :P


Szerintem nem érné meg. Debrecen Budapest intercityvel ~2óra50 perc. Ha végeznek a pályafelújítással, akkor még faragnak ebből is egy kicsit. Ez kijön 4300/főre a mávnál.

Ha mondjuk a repülővel lenne 4000/fő, a gép szállítson 100 embert, akkor 400 000-böl kellene kigazdálkodni az utat nyereségesen, ami szerintem nem menne. És időben sem lenne sokkal rövidebb, főleg, ha hozzávesszük, hogy a belvárostól a Liszt Ferenc simán fél óra.

2012. dec. 6. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
94%

Biztosan szép ötlet, csak "az árak valamivel olcsóbbak lennének, mint a vonat és a távolsági busz" dolog mögötti gazdasági/gazdaságossági számításokra lennék kíváncsi.. Azért a repcsi még drágább mint a busz, az alkatrészei is, a karbantartás is.

Meg az illetékek és díjak is komoly összeget emésztenének fel. Persze lehet csökkenteni ha nem Ferihegyről szállna fel, de akkor meg kevésbé lenne megközelíthető.

2012. dec. 6. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
82%

Olyan 5-6 éve volt egy légitársaság azthiszem OLT volt a neve ami a Malévvel közösen indított belföldi járatokat Bp és Debrecen között.

Nem tudom meddig működött ez a dolog, de nem lett bomba üzlet az biztos.

Nézz utána ennek!

Én is utána nézek, érdekel milett belőle. Ha találok valamit majd beírom.

2012. dec. 6. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
93%

Átlag embernek így sem olcsó a vonat meg a busz sem, repülőt meg nem lehetne ennyiből fenntartani. Meg alapból kétlem hogy lenne rá kereslet.


Ha más nem, akkor vmi olcsóbb légitaxi az hasznos lehet, ha vmi tárgyalásra vagy erre-arra mennek a fejesek, bár azoknak meg van saját kocsijuk.

2012. dec. 6. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
93%
Nem. Nem lenne gazdaságos, plusz nézz körül, kinek lenne pénze rá?
2012. dec. 6. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
94%

Már bocs, de ki a fene választaná a repülőt, ha a vonat gyorsabb? Az említett repülőterek mind a városok szélén vannak, Ferihegy 45-60 perc a központból, Debrecen fél óra, Sármellék meg a semmi közepén van, Hévíz-Keszthely 20-40 perc onnan. Ehhez hozzájön a biztonsági ellenőrzés és a beszállítás 30-40 perces minimumideje. 1,5-2 óra kapásból nem azzal megy el, hogy a repülővel az úti célod felé tartasz. A vonat meg elindul a város központjából és letesz a másik központjában. Közben persze lehet, hogy csak 80-nal baszakszik, de lehet, hogy 160-nal teker, ami már egy ekkora országban vállalhatóvá teszi/tenné az eljutási időket.


Az Iljusin pedig nagyon cuki ötlet...

2012. dec. 7. 07:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 MrPifta ***** válasza:
69%
ha megérné, már működne
2012. dec. 8. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
90%
Én is gondolkodtam már ilyenen, de arra jutottam, hogy szerintem túl nagy beruházást igényelne (gép ára, engedélyek , üzemeltetési költségek, alkalmazottak bére és járulékok, stb) hogy túl nagy kiadás lenne, ami hosszú idő alatt térülne meg, ha egyáltalán megtérülne. Kereslet meg szerintem nem lenne rá, mivel sajnos magyarok többsége sajnos nem engedhetné meg magának, hogy többet fizessen, még ha hamarabb is ér oda. Ezáltal ellentmondanék az előttem szólónak, hogy a vonat gyorsabb lenne, mint a repülő. Talán Németországban, Franciaországban, vagy Japánban, Kínában, ahol szuperexpresszek járnak. Ja igen, nyáron megnéztem Nyíregyházán a repülőtéren a kerozin (JET A1) literje 500 valahány Ft. - Csak egy kérdés: milyen Iljusin-ra gondoltál?
2013. jan. 14. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 madaraszi válasza:
88%

Persze, hogy megérné. Árban ugyanannyi a repülő, mint egy első osztályú teljes árú vonaljegy. Négy dolgon csúszik el a dolog sztem:

1., Azt hiszik, hogy Budapest-vmi vidéki város viszonylatban kell járat, pedig oda tényleg elég a vonat. De mondjuk Pécs-Debrecen, Sármellék-Miskolc, vagy akár Pécs-Győr is... Ezek között a városok között 6-8 óra jelenleg az utazás, amit le lehetne a töredékére rövidíteni. Biztos, hogy lenne rá kereslet.

2., Reptéri transzfer. Kell a végállomásokra egy olcsó, megbízható, a légitársaság színeiben működő kisbusz, amire a városközpontban fél órával felszállás előtt fel lehet szállni, és mint egy helyi buszjárat kimegy a reptérre, majd az érkező gépről az egész utazóközönséget bepaterolja a város központjába. 5-15 km-es távolságról beszélünk, tehát kis időről van szó.

3., A gépek mérete. Nem kell Boeingben gondolkodni, inkább több járat legyen, kis gépekkel, de azok legyenek tele. Én azt hiszem a Cessna 208 típust választanám. Magyarországra pont elég: 14 főt visz el, 300-al repül, mi kell több?

4., Szervezés és REKLÁM! Naná, hogy az elején nem fognak róla tudni, aztán nem merik majd használni... 5 év, amíg beáll, hogy igen, van, megbízhatóan, mindig. Kell egy pofonegyszerű portál, helyfoglalási rendszer, ahol jóelőre lehet látni, hogy holnap reggel igen lesz helyem, vagy a jó öreg töfivel kell elcsesznem a fél napomat.

2013. ápr. 12. 23:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!