Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Így megérné belföldi repülőjár...

Így megérné belföldi repülőjáratokat üzemeltetni?

Figyelt kérdés

-Csakis régifajta propelleres gépek mennének


-Nem lenne csekkolás, ellenőrzés meg ilyenek, csak a reptéren megmotoznak, aztán veszel helyben egy jegyet


-A repülőgépen az utazótáskákat egy lezárt részbe kell tenni, amihez csak a pilótának van kulcsa



Mert ugye a pár évvel ezelőtti Malév Bp.-Deb. járat azért bukott be, mert úgy kezelték, mint egy nemzetközi járatot, ezért sokáig is tartott a becsekkolás meg ilyenek, meg drága is volt.


2010. aug. 7. 17:50
 1/4 anonim ***** válasza:
76%
nem, mert a vasút, busz stb. olcsóbb
2010. aug. 7. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
71%
Ha emberi áron elérhető volna, akkor igen.
2010. aug. 7. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
0%

Így esetleg megérné, a probléma az, hogy mindenféle nemzetközi előírások szabályozzák a repülést, és ezeknek megfelelni nagyon drága.


Nézzünk egy Bp.-Debrecen járatot (napi 2 oda-vissza).


Egy DC-3-as átlagsebességével (450 km/h) számolva ez napi 4 félórás repülőút. A gép 21 személyt szállít, a Bp-Debrecen távot fél óra alatt teszi meg, ezalatt 95 liter üzemanyagot fogyaszt. Egy utasra 4,5 liter üa. ára esik. Ez nem lehet túl sok, mivel pl. az útalapba nem kell befizetnie a repülőgpének :)


Mondjuk ha erre alkalmazunk 2 pilótát egyenként 1 milliós fizetéssel, akkor 1 repülésre 2M / 4*30*21 = 793 Ft esik.


Viszont kell költeni a reptér fenntartására (nem sokat), meg a gép fenntartására (ez se sok pénz egy DC-3-asnál).


Ha a kihasználtsággal korrigáljuk az árakat, akkor a végeredmény az lesz, hogy 2-3 ezer Ft körül lehet az utazás ára egy utasnak, de ahhoz, hogy az egész üzlet (pl. a repülőgép ára) megtérüljön, ennél magasabb árra van szükség, kb. 5-10 ezer forintos jegyárra. A 10 ezres ár, ha belegondolunk, már olyan, mint egy átlagos fapados jegyár, de a MÁV-val őszintén szólva még mindig versenyképes.


Ilyen 200 km-es távokra a modern megoldás a gyorsvasút.

2010. aug. 7. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 attilav ***** válasza:
Ha a belföldi menetrendszerinti járatoknak még nem is kedvez a mostani gazdasági helyzet, a belföldi charterezésnek lehet létjogosultsága. A charterek kifejezetten idényjáratok amiket utazási irodák rendelnek meg. Pl ilyen ha egy debreceni utazási iroda bérbe vesz egy légcsavaros 50 fős gépet hogy a városnézésre vágyókat sopronba repítse.(Órákhosszat tartó buszút alternatívája itt a repülő). A belföldi charterek lehetnek más ország belföldi chartereire ráhordók. Pl Egy megyeszékhelyről indul 50 fős légcsavaros egy osztrák határ közeli faluba vagy városba, onnan átbuszoztatnak a legközelebbi osztrák reptérre, és onnan visz az osztrák belföldi charter a sípályára.(Vagy ahhoz legközelebbi reptérre). Sokan nem tudják de egy határon átnyúló légijárat magas adminisztratív költséggel és macerával jár, amit a kisebb utazási irodák nem engedhetnek meg maguknak, és persze a szervezett út árát is jelentősen megnöveli. Én abszolút el tudnék képzelni egy mondjuk Hajdúböszörmény-Udvar Szeged-Udvar chartert onnan busz az eszéki reptérre (50km eszék) és horvát belföldi charterrel irány a tengerpart. Csak előbb meg kellene építeni az udvari repteret de amennyien nyaranta Horvátországba mennek szerintem megérné.
2015. dec. 21. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!