Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Szerintetek ez beválna?

Szerintetek ez beválna?

Figyelt kérdés
Szerintetek beválna, ha bevezetné a BKV azt, hogy a buszoknál csak elöl lehetne felszállni és be kéne dobni 250 forintot egy tartályba, de bérletet ugyanúgy lehetne venni egy hónapra 7500 forintért és azt csak fel kéne mutatni. Szerintem ez nagyon jó lenne, mert nem kéne ellenőrökre költenie a BKV-nak, nem lenne több bliccelés, nem szállnának fel csövesek, olcsóban lehetne utazni és hiába lenne olcsóbb a jegy, a BKV nem lenne veszteséges, mert így mindenki adna pénzt, ezáltal jobb lenne a buszok színvonala, mert lenne pénz, amit rászánhatnak a buszok újítására és új buszok vételére.

2012. nov. 3. 23:54
 1/10 anonim ***** válasza:
És akinél nincs apró?
2012. nov. 3. 23:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Magyarul feltaláltad az elsőajtózást, amit már több városban is alkalmaznak, és a BKV is bevezette egyes járatain? Nem is tudom, talán őket kéne megkérdezni, hogy bevált-e.
2012. nov. 4. 00:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
Megnézném ezt a rendszert reggel a 7-es buszon, ahol kapaszkodni sem kell - mert úgysem tudsz elesni annyian vannak rajta. Laza 10 perc alatt fel is szállnának az emberek / megálló.
2012. nov. 4. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Rengeteg vidéki városban, vagy kisebb forgalmú járatokon ez tökéletesen működő rendszer, és csökkenti is a bliccelés lehetőségét.


Nagyobb járatokon meg használhatatlan lenne, ráadásul benne van hogy mi van ha épp nincs apród, vagy ha valaki 5 forintosokból elkezd bedobálni akkor a sofőr megőszül mire elindul.


Talán valami kártyás rendszer lehetne megoldás, de az is drága és körülményes.

2012. nov. 4. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

"Talán valami kártyás rendszer lehetne megoldás, de az is drága és körülményes."


Nem drágább, mint a mai, jelentős élőmunka-igényű papíros rendszer, és a használata éppen hogy kevésbé körülményes. Londonban 2003 óta működik és bevált az Oyster Card nevű rendszer épp erre a célra, pedig ott is vannak nagy forgalmú járatok.

2012. nov. 4. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
ez egy nagyon jó módszer, csak éppenséggel egy hátulütője van: baromi lassú. azok a járatok, amikkel én járok, nem engedhetik meg ezt maguknak, csúcsidőben kb. nem férek fel rájuk, amikor meg nincs csúcsidő, akkor se tudok leülni. úgyhogy elég hosszadalmas lenne, míg mindenki egyesével felszállna az első ajtónál:)
2012. nov. 4. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Ma is vannak a BKK-nak ilyen járatai, jellemzően viszonylag kis forgalmú, külvárosi járatok. Ezeken valamelyest csökkent az elsőajtózás bevezetése utàn az utasforgalom, viszont az utasok túlnyomó többsége rendelkezik VALAMILYEN jeggyel vagy bérlettel. Azt azonban már nem lehet kijelenteni, hogy mindegyikük érvényes jeggyel vagy bérlettel száll fel.


1. Mivel a jegylyukasztók kiesnek a sofőr látóteréből, nehéz követni, ki lyukaszt és ki nem. Ráadásul sokan meg sem mutatják felszálláskor, hogy még nem használt a jegyük.

2. A bérletekhez tartozó igazolványokat (pl.diák) gyakorlatilag egyetlen BKK-partner buszvezetője sem ellenőrzi.

3. Sötétben semmilyen megvilágítás nem segíti az ellenőrzést.

4. A végállomásokon felszállókat a pihenőnél tartózkodó vezető gyakran nem ellenőrzi.

5. A buszvezetőknél nincs vagy alig van vàltópénz és ez igazából a biztonságuk érdekében nem is kívánatos.

2012. nov. 4. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Nálunk vidéki nagyvárosban simán működik az elsőajtós rendszer, a sofőr azonnal szól ha nincs jegyed, vagy vmid elővéve, és az első lyukasztóra rá is lát, ha nem lyukasztasz utánad szól. Világítás van a buszon is, és ilyen szempontból jobb a régi lyukasztós jegy, mert azt látja a sofőr hogy használt vagy sem. Végállomásokon is csak akkor áll be, meg akkor nyit ajtót mikor indulni készül, és ugyanúgy ellenőrzi a jegyet. És sztem teljesen jóm működö módszer, oké hogy nem 100%-os, de nem kerül plusz pénzbe, és azért csökkenti a bliccelés lehetőségét.


A kártyás rendszerről hallottam, de nem tudom hogy működik pontosan, Nálunk vidéki nagyvárosban simán működik az elsőajtós rendszer, a sofőr azonnal szól ha nincs jegyed, vagy vmid elővéve, és az első lyukasztóra rá is lát, ha nem lyukasztasz utánad szól. Világítás van a buszon is, és ilyen szempontból jobb a régi lyukasztós jegy, mert azt látja a sofőr hogy használt vagy sem. Végállomásokon is csak akkor áll be, meg akkor nyit ajtót mikor indulni készül, és ugyanúgy ellenőrzi a jegyet. És sztem teljesen jóm működö módszer, oké hogy nem 100%-os, de nem kerül plusz pénzbe, és azért csökkenti a bliccelés lehetőségét.


A londoni kártyás rendszerről hallottam, de nem tudom hogy működik pontosan, de pótolom majd a hiányos tudásom. :)

2012. nov. 4. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Londoni csipkártyás rendszer:


[link]


(ha tudsz angolul, érdemes az angol nyelvű változatot olvasni, sokkal érthetőbb és részletesebb)


Az elsőajtós járatokon a felszállást nagyban meggyorsítaná, illetve a 20:17-ben felsorolt hátrányok nagy része kiküszöbölhető lenne vele. Az utasoknak is egyszerűbb lenne használni.

2012. nov. 4. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Köszönöm a linket :)
2012. nov. 5. 03:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!