Szerintetek ez beválna?















Rengeteg vidéki városban, vagy kisebb forgalmú járatokon ez tökéletesen működő rendszer, és csökkenti is a bliccelés lehetőségét.
Nagyobb járatokon meg használhatatlan lenne, ráadásul benne van hogy mi van ha épp nincs apród, vagy ha valaki 5 forintosokból elkezd bedobálni akkor a sofőr megőszül mire elindul.
Talán valami kártyás rendszer lehetne megoldás, de az is drága és körülményes.





"Talán valami kártyás rendszer lehetne megoldás, de az is drága és körülményes."
Nem drágább, mint a mai, jelentős élőmunka-igényű papíros rendszer, és a használata éppen hogy kevésbé körülményes. Londonban 2003 óta működik és bevált az Oyster Card nevű rendszer épp erre a célra, pedig ott is vannak nagy forgalmú járatok.










Ma is vannak a BKK-nak ilyen járatai, jellemzően viszonylag kis forgalmú, külvárosi járatok. Ezeken valamelyest csökkent az elsőajtózás bevezetése utàn az utasforgalom, viszont az utasok túlnyomó többsége rendelkezik VALAMILYEN jeggyel vagy bérlettel. Azt azonban már nem lehet kijelenteni, hogy mindegyikük érvényes jeggyel vagy bérlettel száll fel.
1. Mivel a jegylyukasztók kiesnek a sofőr látóteréből, nehéz követni, ki lyukaszt és ki nem. Ráadásul sokan meg sem mutatják felszálláskor, hogy még nem használt a jegyük.
2. A bérletekhez tartozó igazolványokat (pl.diák) gyakorlatilag egyetlen BKK-partner buszvezetője sem ellenőrzi.
3. Sötétben semmilyen megvilágítás nem segíti az ellenőrzést.
4. A végállomásokon felszállókat a pihenőnél tartózkodó vezető gyakran nem ellenőrzi.
5. A buszvezetőknél nincs vagy alig van vàltópénz és ez igazából a biztonságuk érdekében nem is kívánatos.





Nálunk vidéki nagyvárosban simán működik az elsőajtós rendszer, a sofőr azonnal szól ha nincs jegyed, vagy vmid elővéve, és az első lyukasztóra rá is lát, ha nem lyukasztasz utánad szól. Világítás van a buszon is, és ilyen szempontból jobb a régi lyukasztós jegy, mert azt látja a sofőr hogy használt vagy sem. Végállomásokon is csak akkor áll be, meg akkor nyit ajtót mikor indulni készül, és ugyanúgy ellenőrzi a jegyet. És sztem teljesen jóm működö módszer, oké hogy nem 100%-os, de nem kerül plusz pénzbe, és azért csökkenti a bliccelés lehetőségét.
A kártyás rendszerről hallottam, de nem tudom hogy működik pontosan, Nálunk vidéki nagyvárosban simán működik az elsőajtós rendszer, a sofőr azonnal szól ha nincs jegyed, vagy vmid elővéve, és az első lyukasztóra rá is lát, ha nem lyukasztasz utánad szól. Világítás van a buszon is, és ilyen szempontból jobb a régi lyukasztós jegy, mert azt látja a sofőr hogy használt vagy sem. Végállomásokon is csak akkor áll be, meg akkor nyit ajtót mikor indulni készül, és ugyanúgy ellenőrzi a jegyet. És sztem teljesen jóm működö módszer, oké hogy nem 100%-os, de nem kerül plusz pénzbe, és azért csökkenti a bliccelés lehetőségét.
A londoni kártyás rendszerről hallottam, de nem tudom hogy működik pontosan, de pótolom majd a hiányos tudásom. :)





Londoni csipkártyás rendszer:
(ha tudsz angolul, érdemes az angol nyelvű változatot olvasni, sokkal érthetőbb és részletesebb)
Az elsőajtós járatokon a felszállást nagyban meggyorsítaná, illetve a 20:17-ben felsorolt hátrányok nagy része kiküszöbölhető lenne vele. Az utasoknak is egyszerűbb lenne használni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!