Szeretjük a régi Ikarus buszainkat?
Van, akik néhanapján megcsodálnak egy-egy jobb (jobb...) állapotban lévő buszt? :)
Nem tudom miért, de valahogy a régiek hozzátartoznak Budapesthez. Nagyon furcsa lenne, ha már nem lennének... mindennap utazva rajtuk rosszul érzem magam az undorító elhanyagoltságuk miatt, de ezzel nem igazán lehet már mit tenni... amit meg igen, úgysem fogják, ahogy eddig sem.
Van, amikor több ideig a fővárostól vagy országból távolabb vagyok, na, olyankor tényleg jó érzés hazajönni, és újra menni velük. A buszokkal, a trolikkal. A piros "gyros" buszokkal...
"Ha karban lennének rendesen tartva, akkor nem csak külsőre lehetnének a "csodáink""
Az új buszokra vonatkozó környezetvédelmi előírásoknak akkor sem felelnének meg. Ne csak arra gondolj, hogy nem rohad, meg csinos. Az (max) Euro I-es 10350 köbcentis dízel motor sem nevezhető környezetbarátnak és megfelelőnek 2012-ben egy zsúfolt nagyvárosban való közlekedésre. Erre jön még rá , hogy az új buszokon (is) pl zsírzásmentes kapcsolatok vannak és még sorolhatnánk.
A 200-as sorozatot már rég nyugdíjba kellett volna küldeni, és minimum ilyennel feltölteni a BKV állományát:
Én minden régi gépet szeretek, van is itthon pár.
A "faros" a legszebb busz, de a 200-as sorozattal volt szerencsém elég sokat utazni régebben. Ha már feljutott rá az ember akkor semmi gond, mondjuk ha még mindig olyanok lennének, akkor a nagyanyámnak komoly gond lenne fellépni azokon a lépcsőkön.
Viszont könnyű felismerni a hajtott hídjának a hangjáról, az a fogaskerékzúgás nagyon jellegzetes. :)
Lehet,hogy hozzászoktál ezekhez a csodagépekhez.A maguk idejében jó kis gépek voltak.Sajnos a kormány nem engedélyezi a volántársaságok számára a járműpark cseréjét,így sok volán "muszályból" építi "újjá" ezeket a kocsikat.A pénz megvan a buszbeszerzésre...Buszt nem vehetnek,de a volánoknak törleszteni kell a hitelt..
Az utóbbi időben a Kunság vesz használt Ikarusokat...Általában a Jászkun volántól,illetve a Zala volántól. Most is vettek 2 db E95-öst pl.Bár már azok is öreg járgányok,de még mindig nagyon kényelmesek és a volán meg van velük elégedve.
Érdekesség,hogy itt futnak 30-35 éves kocsik is,míg külföldön 8-10 év körül már selejtezik őket.Igaz a buszoknak ez lenne a normális kor a selejtezésre.
Mr. Flash: van egy oktató az egyetemen ahova levelezőn járok, ő konstruktőrként dolgozott az Ikarus-gyárban. Szóval eléggé képben vagyunk hogy mi, hol, és hogy van az Ikarusban és hogyan szerelték, mert onnan veszi a példákat.
:D
Szeretjük :) én a BKV járműveiről tudok főleg véleményt mondani, azok közül is elsősorban a 7E/173E vonalon közlekedőkről. Itt a piros elejű Ikarusok sokkal jobbak, mint az alacsonypadlós Volvo. Az Ikarus gyorsan megy, ezért sokszor leelőzzük a Volvokat, ami szintén gyorsjáratként megy :) az Ikarusban kényelmesebbek az ülések, nem olyan kemény, mint a Volvoban. Egy buszvezető mondta nekem, hogy egy ilyen felújított csuklós Ikarus kevesebbet is fogyaszt, mint a Volvo. A másik, amiért szeretem, hogy minden időjárásban beindul. A Kelenföldi pályaudvaron várakozva gyakran látom, hogy az alacsonypadlós buszokat hidegben, vagy kánikulában nem tudják beindítani, ilyenkor az Ikarus egyből indul :) lehet, hogy kicsit régi, kicsit kopott, de a miénk :)
Az EAG típusokat is nagyon szeretem, szerintem ezeknél szebb busz nem létezik. És nem csak szépek, jók is :)
"Egy buszvezető mondta nekem, hogy egy ilyen felújított csuklós Ikarus kevesebbet is fogyaszt, mint a Volvo."
Mert a Volvot, a gyártó ajánlása ellenére a legkisebb motorral vették... kb olyan baki, mint amikor klíma nélkül megvették a Combinokat :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!