Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Szeretjük a régi Ikarus...

Szeretjük a régi Ikarus buszainkat?

Figyelt kérdés

Van, akik néhanapján megcsodálnak egy-egy jobb (jobb...) állapotban lévő buszt? :)


Nem tudom miért, de valahogy a régiek hozzátartoznak Budapesthez. Nagyon furcsa lenne, ha már nem lennének... mindennap utazva rajtuk rosszul érzem magam az undorító elhanyagoltságuk miatt, de ezzel nem igazán lehet már mit tenni... amit meg igen, úgysem fogják, ahogy eddig sem.

Van, amikor több ideig a fővárostól vagy országból távolabb vagyok, na, olyankor tényleg jó érzés hazajönni, és újra menni velük. A buszokkal, a trolikkal. A piros "gyros" buszokkal...



2012. szept. 1. 03:54
1 2 3
 1/27 anonim ***** válasza:
61%

o.O


Gondolom, két percnél tovább nem szoktál rajta utazni.



Vidéki vagyok. Legnagyobb bánatomra minden reggel ilyen régi, múzeum érett Ikarus ronccsal megyek dolgozni, és amilyen mákom van, hazafelé is legtöbbször azzal megyek.


Nem csak hússzal araszol a dugóban...ha késésben vagyunk, a vadbarom sofőrje akár a 100-at is kicsikarja belőle. Annyira ráz, hogy az valami embertelen!! Azért kell leülni, mert állni nem tudsz, és ülve is jobb, ha kapaszkodsz. Más buszon simán lehet az alatt a fél óra alatt pl. mobilon híreket olvasni. Ikaruson elfordul a képernyő, annyira ráz. A vicces az, hogy be sincs a funkció kapcsolva.

Ha gyerekkel utazok, és ölbe kell venni, úgy kell tartani, hogy szó szerint elfáradok, mire beérek.

Sört, szénsavas üdítőt nem bontunk ki hazaérés után...

Vasárnaponként a mise végén még imádkoznak az öreglányok egy strófányit, hogy kapjon végre tengelytörést, vagy gyulladjon ki, de legyen már végre üzemképtelen!!!

Nyáron meleg, a műanyag ülésre mindenki ráereszt maga alá fél liter izzadtságot, nagyon guszta...télen meg lehet rajta fagyni, mert van ugyan fűtés, de inkább csak papíron. Inkább csak huzat van... Esőben pedig mi sem természetesebb: beázik. Szép, nagy tócsák vannak az ablak melletti üléseken, meg alatta.


Egyszer próbáld ki: hosszú távon, nyári melegben, kanyargós, rázós, a magyar tájhoz szintén elválaszthatatlanul hozzátartozó toldozott-foldozott utakon, kiló hússzal, mert tizenöt perc késést kell behozni, szintén jó magyar szokás szerint.

Epekő vesekövön nem marad. Sportmelltartót vigyél!

2012. szept. 1. 04:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/27 anonim ***** válasza:
97%
Amelyik fel lett újítva azok tényleg jók, voltak. Azért a mai kor követelményeinek nem igazán felelnek már meg. Trolikban még szörnyebb az ikarus. Ne aggódj, majd kinövöd ezt a rajongást.:D Szerintem a velem egykorúak /30 év felettiek/ nem igazán bánnánk, ha ezeket a bontószökevényeket végleg kivonnák a forgalomból.
2012. szept. 1. 07:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/27 anonim ***** válasza:
98%
Én szeretem őket, egy dolog amire büszkék lehetünk. Mára már le kellene őket cserélni vagy rendesen felújítani mert azért nem mai járművek. Nekem nincs velük bajom itt jó állapotban vannak, néhány ráz és persze sokon nincs fűtés, de tudok vele élni. :)
2012. szept. 1. 08:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/27 anonim ***** válasza:
98%
Én szeretem az Ikarus buszokat. Ha egy rendesen karbantartott Ikaruson ülsz, akkor szinte olyan mint a többi busz, csak hangosabb. Szeriintem fel kéne őket újítani !normálisan! Az hogy nem tartják őket karban már 20 éve, arról nem a busz tehet. A mai napig mászkálnak még az oroszoknál is szépszámmal. Pedig szerintem ők megtehetnék hogy leselejtezik őket, de miért tennék? Ja és a hideg téli reggeleken amikor a MAN nem indul be, akkor mi jön helyette? Hát az Ikarus. Érdekes az beindul...
2012. szept. 1. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/27 anonim ***** válasza:
95%
a csuklós ikaruson hátul lehet gyakorolni a szörfözést, mert annyira kileng ezeken a fos utakon. :)
2012. szept. 1. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/27 anonim ***** válasza:
100%
Ez azért van mert a csukló kerekei is fordulnak egy bizonyos határig.
2012. szept. 1. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/27 anonim ***** válasza:
96%

Így van, kényszerkormányzásos a csukló. Ha nem lenne nem tudna befordulni a kanyarban.


Egyébként egy teljes modernizáció után jó kis buszok lennének, de nem éri meg.


Én anno középiskolás koromból az E95 szériát szeretem, kényelmes hosszú távon is, nem rossz a formája se, meg az éjszakai járaton tök jót lehetett dugni. :D

2012. szept. 1. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/27 anonim ***** válasza:
53%

Hagyjuk már ezt a felújítósdit. Hiába újítod fel, attól még nem lesz új busz. Komfort 0, motor szennyez, és a fenntartási költség még mindig magasabb lesz, mint egy új buszé.


Abban benne vagyok, hogy nosztalgiából legyen néhány restaurált darab, vagy hogy tartalékban legyenek, mint az ICS-k a Nagykörúton, de hogy a budapesti buszhálózat gerincét ezek alkotják, az közröhej. Volán vállalatok dettó.

2012. szept. 1. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/27 anonim ***** válasza:
65%
Hát szerintem jobban kilehetne jönni egy felújítással, mint ha vennének új buszokat. Az új buszoknak is szennyez a motorjuk. Szerintem az még rosszabb mint a régiek, mert annyira apró részecskéket tol ki, amiket a tüdőd nem fog meg. De ezt most hagyjuk. Amit mr.flash említett e95 azok egész kényelmesek. Jobb mint ezek az új credo szarok, 30km úton már fáj benne a derekam.
2012. szept. 1. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/27 A kérdező kommentje:

Első, kösz a szuperhosszú leírást, de miből gondolod, hogy nem utaztam még rajtuk (2 percnél tovább)? :)

Majdhogynem mindennap ezzel jövök és megyek, tekintve nincs más lehetőség... úgyhogy ezt hagyjuk. Azért az írásod tetszett, de látom a többieknek is! :D


Amiket leírtál, azokkal teljesen tisztában vagyok, gondolod például esőben még soha nem utaztam egyiken sem, noha rá van kényszerülve az ember?... :)

A fűtés pedig olyan amilyen, hidd el, erről (ahogy az egyik válaszoló is írta) nem a busz tehet. Ez van. De ez a buszok többségének teljes állapotára is kivetíthető sajnos...


Ha nem is büszkék lehetünk az Ikarusra, de azért nem elhanyagolható, hogy mennyi ment belőlük külföldre, illetve Amerikában is a mai napig rohangálnak, persze nem a 280 és 260-asok.

Ha karban lennének rendesen tartva, akkor nem csak külsőre lehetnének a "csodáink", hanem érzésre, egyáltalán.

Egy kicsit(?) átgondolt design-al a helyüket is megállnák ma akár... nem ronda buszok ezek. Itt ez a MAN troli is, olyan hülyén néz ki ezekkel a fehér 3 méteres dísztárcsákkal, hogy eszméletlen. Ezt is megvettük, nem értem minek... de nem is folyok bele, csak oda lyukadnánk ki, hogy mekkora szarban is élünk. :D


Egy szó mint száz, köszönöm azoknak akik írtad eddig, aztán ha valaki még érez kedvet magában, akkor jöjjenek a válaszok, tekintve nem sokan írogatnának ilyesmi kérdésekhez, mert hűdefosszar nyáronisfűt, és hasonlók... :) Hozzáállás - felfogás.

2012. szept. 1. 14:41
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!