Szerintetek is szar az Alstom metró?
"NEM BUDAPESTENEK tervezték ahol a szerelvények kinn rohadnak esőben fagyban"
Hol rohadnak kint esőben fagyban barátom?
Kicsit próbálod meggyőzni magad a saját hülyeségedről, de hidd el nincsen igazad.
Apropó, ha Neked van egy szar lelakott trabantod, 40 év után lecseréled egy felújított trabantra? Ugye nem...
Az oroszok konzerválták azokat a műszaki berendezéseket, amiket beépítettek akkor és bizony a mai napig beépítik az "új" járműveikbe... Ez minden csak nem fejlődés.
Hát... végül is ja! Szar! Egy olyan műszaki hiányosságon bukott el ez a jármű korábban, amelyet az 1969-es szállítású Ev kocsik produkálni tudtak. Ennyi.
Akik szapulják az orosz technikát, azok vagy nem kellően tájékozottak, vagy az a maradék néhány agysejtjük is kipusztuló félben van.
Először is a nyugat valóban megvan orosz metrókocsik nélkül, de a világ legforgalmasabb metrói nem is nyugaton vannak, hanem keleten. Az első a tokiói, a második a moszkvai. Ez utóbbira a Мытищинский машиностроительный завод és utódja a Метровагонмаш 4500 motorkocsit gyártott és számos más város is ilyen kocsikkal büszkélkedhet, mint például: Kijev, Harkov, Dnyepropetrovszk, Szófia, Varsó, Prága, Jereván, Baku, Szentpétervár, Kazán, Novoszibirszk, Jekatyerinburg, Szamara... és Budapest is. Az Alstom cég eddig összesen 4000db motorkocsit tudott kiizzadni magából.
A moszkvai metró napi 9 millió(!) utast szállít, és ha itt megállják a helyüket az orosz kocsik, akkor az elég bizonyíték rá, hogy igen megbízható járművek ezek.
És az orosz gyártó nem ragadt le a régi technikánál, a mai motorkocsijait IGBT vezérkéssel szállítja, már ha ez mond valakinek valamit.
Az, hogy nálunk így néznek ki a metrókocsik, az a város szégyene. Nekem volt szerencsém Szentpéterváron 1963-as gyártású E kocsival utaznom, ami olyan állapotban volt, mint ha egy hete jött volna ki a gyárból. Minden csak karbantartás és odafigyelés kérdése.
"És az orosz gyártó nem ragadt le a régi technikánál, a mai motorkocsijait IGBT vezérkéssel szállítja, már ha ez mond valakinek valamit. "
Aztabüdösk.rvaélet hogy össze ne szarjam magam rögtön...
A 80-es évek végén a GANZ már gyártott IGBT szaggatós járműveket. Igen tényleg elismerendő, hogy a ruszkik 25 évvel később már az ÚJ járműveikbe beépítik!
Látszik, hogy te is szakértő vagy bazki...
"Egy olyan műszaki hiányosságon bukott el ez a jármű korábban, amelyet az 1969-es szállítású Ev kocsik produkálni tudtak."
Érdekes módon ez a "műszaki hiányosság" egyik nagy világvárosban sem volt probléma - tökéletesen biztonságosan futnak mindehol ezek az Alstom kocsik, csak a magyar NKH-nál akadtak fent rajta, akik amúgy egy trolit sem tudnak megkülönböztetni egy busztól.
"Akik szapulják az orosz technikát, azok vagy nem kellően tájékozottak, vagy az a maradék néhány agysejtjük is kipusztuló félben van."
Komoly érv, lehet hogy meggyőztél. Ja nem, mégsem.
"Az, hogy nálunk így néznek ki a metrókocsik, az a város szégyene. Minden csak karbantartás és odafigyelés kérdése."
Ezzel valamennyire egyetértek, de ha már a budapesti metrókocsik ilyen szintre züllöttek, akkor jobban megéri újjakat venni helyettük, mintsem a tűzveszélyes modellektre rákölteni milliókat minden hónapban, a kocka Lada is megbízható típus, mégsem véletlen hogy ma már nem járnak vele az emberek. Ha meg már új metrók beszerzésée kerül a sor, nem biztos, hogy ezt az ősöreg konstrukciót kéne választani - talán a jövőben nem barbár körülmények között akarja szervizeltetni a BKV a járműveit.
Orosz technológia , ti most vicceltek?
Nézz meg egy 70-es években gyártott német vagy amerikai autót.És hasonlítsd össze.
Az amerikai kocsikba már a 70-es! évektől klímát szereltek.Az oroszok akkoriban azt sem tudták hogy van olyan.
A ruszkik csak nyaldosták az amerikai meg német technológia talpát.
A ruszkik nem tudtak olyan jót alkotni mint ők soha semmiből.
Észbontó, ami itt megy...
Nos, a korábban általam említett műszaki hiányosság, ami miatt nem engedték az Alstom metrószerelvényt közlekedni az az volt, hogy a motorkocsivezető az önműködő légféket nem tudta közvetlenül működésbe hozni. A járművezérlő ugyan az üzemi villamosfék hibája esetén a kieső fékhatást automatikusan kiváltotta légfékkel, de ez a járműre volt bízva. Tehát a fékezés megvalósítására egyetlenegy kezelőszerv állt a járművezető rendelkezésére, ami lássuk be nem a biztonság felé mutat. És bár én is osztom azt a véleményt, hogy az NKH munkatársai nem tudják egymástól megkülönböztetni a közlekedési eszközöket -legyen az busz, villamos vagy hajó- ez esetben szerintem jogos volt a kritikájuk.
Az orosz kocsikon az önműködő -egyébként gyorsvonati jellegű- légfék működtetésére egy félig nyomástartó elmozdulásarányos Westinghouse típusú fékezőszelep áll a járművezető rendelkezésére.
Az automatikus raksúlyfékezés megvalósítása mellett a villamosfék hibája(kiesése) esetén a hiányzó fékhatást önműködően pótolja légfékkel az adott motorkocsi. Ezen üzemállapotról a villamosfék üzemi sebességében a 81-es és egyes Ev sorozatú kocsik oldalfalán elhelyezett narancssárga lámpa ad tájékoztatást.
Az, hogy ellenállásvezérelt-e egy jármű vagy sem, az nem csak a gyártó műszaki fejlettségén múlik, hanem elsősorban a megrendelő igényein.
Például az 1979-től szállított Tatra T5C5 motorkocsikat akcelerátorral vagy tirisztorral készítette volna a gyártó, de a BKV nem így rendelte meg sajnos.
Mind e mellett igaz, hogy az oroszok nem törték össze magukat az igyekezettől hogy félvezetős járműveket gyártsanak, de tudjuk, hogy nincsenek is rászorulva, hogy takarékoskodjanak a villamos energiával.
Szeretem az orosz metrókat, de, öregek, és, sajnos, ki kell dobni majd őket!
Állítólag, h kigyulladtak, az kamu, de nem bizti!
a 3as metró orosz kocsiai, még eléggé jók, ott maga az alagút rossz!
alstom: szerintem, sokkal jobb, de új is, tehát ezt is számításba kell venni!
de, az is sikít néha, a kanyarokban, de nagyon hangosan!
Az alstomot, még szokni kell, úgy hallottam, h még semmi meghibásodás nem volt!
szerintem, a kapaszkodókból lehetne több!
Az elején, a ruszki metók is jók voltak!
"Az alstomot, még szokni kell, úgy hallottam, h még semmi meghibásodás nem volt!"
Ja, én meg azt hallottam, hogy minden napra jutott eddig olyan esemény, ami miatt le kellett szállítani az utasokat, és kivontatni az alagútból az Alstom metrót!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!