Szerintetek is szar az Alstom metró?
"az orosz dolgokról köztudott hogy erősek és stabilak hosszú távon."
Mégsem vesznek az emberek ma már Ladát. Sőt, orosz háztartási eszközöket sem. Hát, milyen hülyék az emberek.
Különben ültél már te Alstom metróban, vagy csak így ránézésre megmondod, hogy csak rosszab lehet, mint a mostani kigyulladós szovjet-szörnyek? Valamiért a nyugati nagyvárosok megvoltak orosz metrók nélkül is fél évszázadon át, annyira nem lehet rossz.
Azért nem szar valami, mert modern.
Nem csak az orosz dolgok voltak strapabíróak, hanem akkoriban minden. Az akkori szemlélet szerint az örökkévalóságnak teremtettünk dolgokat, de ez együtt járt azzal, hogy a termékekben semmi sem volt ami bonyolultabb lett volna egy pattintott kő baltánál.
Szépen lassan el kell fogadni, hogy egy modern kort élünk, ahol az új technikák könnyítették modernebbé, környezetkímélőbbé tették életünket, ezzel előállítható olyan jármű mely energiatakarékos, visszatáplálásra alkalmas, klimatizált, stb.
Ezek a készülékek, berendezések azonban törődést igényelnek, és itt jön be a pattintott kő: ezt már nem javítja meg jóska bá' azzal, hogy a kilóskalapáccsal 2x rásuhint.
Ebből eredően igen ezek nem fognak 40 évet közlekedni, de nem is tervezi senki 40 évesre őket...
Semmi baja nincs az Alstom metróknak, csak a "régen-minden jobb volt" beállítottságú embereknek erre is kell valamit reagálni.
...vagyis tőlem lehet nekik rosszabb az Alstom metrókocsi, de akkor az Audi A4-es is legyen rosszabb mint a kocka Lada, az újjépítésű tégla is rosszabb mint a panel, az Electrolux is rosszabb mint a MINSZK hűtőszekrény, satöbbi. Ilyen alapon akkor le sem kéne cserélni semmit, minden maradhaz a '90 előtti állapotokban. Jah, voltak az orosz iparnak remekei is, mint a MIG-ek vagy az UAZ, de a metrókocsiaiak nem tartoznak kifezetten ehhez a réteghez (különben nem gyulladnának ki). Volt már tervezve a '90-es évek elején is, hogy lecserélik őket, de az akkor kitalált GANZ metrókocsi csak a prototípus kort élte meg ( http://www.youtube.com/watch?v=mcYOWvAvx5U )
"most megmondom hogy nem fog 40 évig szolgálni"
nem is normális dolog ennyi időn keresztül futtatni a metrókat.
Egy mostani orosz gyártmányú metrókocsi sem bírná addig.
Régen egy tv vagy hűtő is lazán kibírt 15 évet ma meg 5 évente lehet újat venni.
a mostani metrókocsiknak már múzeumban lenne a helyük. vagy a roncstelepen. De ez ugyanúgy igaz az öreg ikarusokra is. sokáig bírták de már hullanak szét.
Számomra csak az a furcsa (Bár hála istennek évente ha egyszer kell BKV-val mennem!), hogy ezeknél kihangsúlyozták a klimatizálást, a villamosokról, buszokról meg kispórolják, pedig a metróban ritkábban tűz a nap, és jobb idő szokott lenni télen-nyáron!
Kavics került a bürokrácia gépezetébe?
:(
Én kedden utaztam a Metropolisszal, abszolút kedvező kép alakult ki bennem. Nagyon jó az utazási komfortja, ami nyilván a korszerűbb rugózásnak és a határozottan alacsony zajszintnek köszönhető elsősorban. Nagy segítség a klíma is, bár rossz belegondolni abba, hogy mi lesz, ha bármelyik klíma felmondja a szolgálatot - a nyitható ablakfelület ugyanis vetekszik az Ev és 81-xxx kocsikban található, szintén igencsak alulméretezett ablakok nyitható felületével, csak itt ugye nincs kényszerszellőzés a tetőn elhelyezett szellőzőkopoltyúkon át...
A szövetülés valóban aggasztó tisztán tarthatóság szempontjából és az ülőhelyek mérete is kicsi. Arányaiban kevesebb az ülőhely a szélesebb ajtók miatt, állóhelyből viszont a csuklórészek miatt és a közbenső vezetőállások elhagyása okán (ilyenek az Ev szerelvényeken vannak) jóval több van. A kapaszkodási lehetőségek is jók, nekem jobban bejön a függőleges rúdkapaszkodó a lelógó kapaszkodóknál. Tetszik még a jó megvilágítás is, végre nem lesz kriptahangulat, mint pl. a csöcslámpás Ev kocsikban.
Ami a tartósságát illeti: ezt is ugyanúgy 30 évre tervezték, mint a szovjet szerelvényeket, úgyhogy bírnia kell. Inkább az itt a kérdés, hogy mekkora a költsége annak, hogy 30 év múlva is állományban legyen ez a vonat, hiszen azért egy ilyen magas technológiai színvonalú szerelvénynél már a legegyszerűbb javítások is komoly összegekbe kerülnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!