Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Milyen ötletetek van arra,...

Milyen ötletetek van arra, hogy a BKV pénzügyi helyzete helyrebillenjen? Ötletek arra, hogy ne legyen veszteséges?

Figyelt kérdés

köszi előre is a válaszokat.

A házim az, hogy pénzügyi tervet készítsek a BKV fellendüléséhez, így minden apró ötletet örömmel veszek!

15-20 oldalt kell írnom róla...



2012. máj. 2. 11:52
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

A közösségi közlekedés egyetlen nagyvárosban sem rentábilis, mindenhol állami/önkormányzati támogatással, tkp. közszolgáltatásként működik. Szóval pénzügyileg "helyrebillenteni" nem fogod, csak a finanszírozását tudod rendezni hosszú távon. Persze lehet átszervezgetni meg jegyárakat tologatni, de amellé kőkemény adóforintok is kellenek.


Nézz utána a tömegközlekedés finanszírozásának más nagyvárosokban, járd körül a finanszírozási modelleket, nézz utána, mennyit fizetett az elmúlt években a BKV költségvetésébe az állam és a főváros, mennyi adósságot görget maga előtt, mekkora befektetés lenne szükséges a járműpark modernizálásához, milyen költségvonzata és eredménye lenne egy beléptetőrendszer telepítésének, hogyan tudnád megóvni hosszú távon az autózással való versenyképességét.

2012. máj. 2. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Azért arra kíváncsi lennék hogy egy tömegközlekedési céget miért lehet támogatni, egy légitársaságot pedig miért nem?
2012. máj. 2. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

N+1. alkalommal is leírjuk:

1) A légitársaságod nem volt 100% állami tulajdon.

2) A légitársaságod nem végzett közszolgáltatást.

3) A ligitársaságod nem szállított egy nap 2 millió körüli utast.

Folytassam?

2012. máj. 2. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:

köszönöm, kiváltképp az első hozzászólónak.

várok még ötleteket! :)

2012. máj. 2. 15:50
 5/8 anonim ***** válasza:

Keresztfinanszírozással. Belegyúrsz nyereséges tevékenységeket USA cégbe, pl. a fizetőparkolást vagy a behajtási díjat. Hátránya e megoldásnak az, hogy könnyebb a valós költségeket elfedni (mert nem a politikailag kontrollálható városi/regionális költségvetésen át valósulnak meg a transzferek, hanem a helyi politikai többség által ellenőrzött vàllalaton belül).


A légitársaságok állami tàmogatásáról szóló közbekérdésre a válasz pedig: a légipiac Európában nyitott, versenyző piac, ezért csak különösen indokolt esetben, alkalmi kiadásokra (pl. restrukturálás) adható állami támogatás. (Nem pedig rendszeresen és folyó kiadások fedezésére.) Ha lenne egy légicéged, amivel alig utazik valaki, mert a szomszéd céget megtàmogatja az állam és emiatt olcsóbban adja nálad a jegyet, rögtön értenéd.


Ezzel szemben a helyi közösségi közlekedés nem versenyző iparág egyelőre, leszámítva persze a közbeszerzéseket, amelyeken viszont bármely EU vagy EFTA tagállamban honos vàllalkozás indulhat.

2012. máj. 2. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Hű, az USA szót a telefonom szőtte a szövegbe, éljen a prediktív szövegbevitel :)
2012. máj. 2. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

"Keresztfinanszírozással"


Ezzel egyetlen 1 baj van:

Az EU tiltja a keresztfinanszírozást.

2012. máj. 2. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Ki kell rúgni a sok ingyenélő fejest és aktatologatót akik elviszik a pénzt ,persze nem megint sokmilliós végkielégítéssel ,és valós munkára pl a buszok javítására fordítani ,mert erre manapság már semmi nem marad.
2012. máj. 5. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!