Meg tudná valaki magyarázni, hogy miképpen lett veszteséges a BKV?
Mert mindenhol az lenne...
Minden országban állami vagy városi támogatásban részesül a tömegközlekedés, azaz még magas árak mellett sem lehet gazdaságosan működtetni, azaz a bevételekből fedezni a kiadást.
Az viszont már magyar sajátosság, hogy a létező támogatás mellett sem tud megállni a lábán.
A jegyárak messze nem fedezik a közlekedés költségeit. A BKV egy olyan cég, amelynek megszabják, hogy
1. mikor, hol, milyen módon szolgáltasson,
2. államilag korlátozzák a jegyárait, azaz a bevételeit.
Így elég nehéz elkerülni a veszteséget.
Persze, persze, a prémiumok... Azért ha utána számolunk, egy olyan céget, amely kb. NAPI 1 millió embert szállít, nem a prémiumok teszik padlóra. Persze, hozzájárul ez is, DE NEM EZ A FŐ OK.
Csak összehasonlításként, a londoni közlekedési árak:
Metró:
Single ticket (egy útra szóló): £1,3 - £2 = 455 - 700 Ft
Carnet (10 db-os tömb, 1-es zóna): £17 = 5950 Ft
1day travel card (1 napos kombinált bérlet) £5,2 = 1820 Ft
7day travel card (heti kombinált bérlet) £21 - £25 = 7350 - 8750 Ft
Monthly travel card (havi combinált bérlet) £82 - £116 = 28700 - 40600 Ft
Busz:
Single ticket (egy útra szóló): £1 = 350 Ft
1 Day Bus Pass (napi buszbérlet): £3 = 1050 Ft
7 Day Bus Pass (heti buszbérlet): £11 = 3850 Ft
Monthly Bus Pass (havi buszbérlet): £42.30 = 14805 Ft
350 Ft-os font árfolyammal.
Ennél azért nálunk JÓVAL olcsóbb a közlekedés.
Igen, tudom, a fizetések... Ez igaz, de a benzint, az alkatrészeket nekünk is piaci áron kell megvenni.
Sajnos a tömegközlekedés jóval többe kerül, mint amennyit a jegy- és bérlet árakból fedezni lehet.
Ja, a link lemaradt:
"A jegyárak messze nem fedezik a közlekedés költségeit. A BKV egy olyan cég, amelynek megszabják, hogy
1. mikor, hol, milyen módon szolgáltasson,
2. államilag korlátozzák a jegyárait, azaz a bevételeit.
Így elég nehéz elkerülni a veszteséget."
DE monopoljoga van,és egy megkerülhetetlen szolgáltatás.
Még az árkorlátozás ellenére is lehetne nyereséges.
"Csak összehasonlításként, a londoni közlekedési árak:
Metró:
Single ticket (egy útra szóló): £1,3 - £2 = 455 - 700 Ft
Carnet (10 db-os tömb, 1-es zóna): £17 = 5950 Ft
1day travel card (1 napos kombinált bérlet) £5,2 = 1820 Ft
7day travel card (heti kombinált bérlet) £21 - £25 = 7350 - 8750 Ft
Monthly travel card (havi combinált bérlet) £82 - £116 = 28700 - 40600 Ft
Busz:
Single ticket (egy útra szóló): £1 = 350 Ft
1 Day Bus Pass (napi buszbérlet): £3 = 1050 Ft
7 Day Bus Pass (heti buszbérlet): £11 = 3850 Ft
Monthly Bus Pass (havi buszbérlet): £42.30 = 14805 Ft
350 Ft-os font árfolyammal.
"Ennél azért nálunk JÓVAL olcsóbb a közlekedés.
Igen, tudom, a fizetések... Ez igaz, de a benzint, az alkatrészeket nekünk is piaci áron kell megvenni.
Sajnos a tömegközlekedés jóval többe kerül, mint amennyit a jegy- és bérlet árakból fedezni lehet."
Lehetne fedezni ,ha szolgáltatás nem becsületkasszával működne.(szökőévente egy ellenőr,majd a közlekedés közben lyukasztat ha úgy gondolja)Egy kis befektetéssel a nyugatiak a jegyrendszer problémáját megoldották.
Másrészt a londoni Metro egy kicsit nagyobb mint a Bkv,ezerszer modernebb (lásd nem a 40 éves szovjet metróval villamossal,hévvel busszal ügyködnek.)+Angliában nem divat a vastag végkielégítés osztogatása a puszta jelenlétért
A magyar szervezése ennek átkozottul drága (a színvonalhoz és a reálkeresetekhez képest. )és e mellet nem hatékony ,új beruházás is csak a piaci ár duplájáért kétszer annyi idő alatt fele olyan minőségben létesül.A BKV-n nincs az az áremelés ami segít teljes vezetésváltás kell akit nem haveri alapon neveznek ki valamint egy állami beruházás a jegyrendszerre.
Elég pénz folyna be így a BKV fenttartására.
#18:33
#18:33
Mindkettőtöknek igazatok van.
Csak hát sajnos nálunk ez van... Ez a magyar valóság show. :-(
#4 voltam.
Ha Európa más országaiban képesek hatékonyan működtetni a közösségi közlekedést, állami támogatással, vagy anélkül, akkor mi magyarok miért vagyunk ebben is lemaradva? Miért van az, hogy ebben az országban mindenki lop, csal, hazudik?
Köszönöm szépen a válaszokat, mindenkinek ment a kezecske.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!