Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » Meg tudná valaki magyarázni,...

Tetris kérdése:

Meg tudná valaki magyarázni, hogy miképpen lett veszteséges a BKV?

Figyelt kérdés
Egy olyan vállalat, amelynek árai a csillagos eget verik, és nincs konkurenciája, az hogyan lehet veszteséges?

2012. febr. 17. 17:19
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%

Mert mindenhol az lenne...

Minden országban állami vagy városi támogatásban részesül a tömegközlekedés, azaz még magas árak mellett sem lehet gazdaságosan működtetni, azaz a bevételekből fedezni a kiadást.

Az viszont már magyar sajátosság, hogy a létező támogatás mellett sem tud megállni a lábán.

2012. febr. 17. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%
A legnagyobb baj az, hogy levedlett politikusok és baráti körük leszállópályája volt mindigis. Mindig akadt egy havernak egy jólfizető "munka"hely.
2012. febr. 17. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%
Tobb premıumot osztottak szet, mınt amennyı a bevetel...
2012. febr. 17. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 Shai-Hulud ***** válasza:
78%

A jegyárak messze nem fedezik a közlekedés költségeit. A BKV egy olyan cég, amelynek megszabják, hogy

1. mikor, hol, milyen módon szolgáltasson,

2. államilag korlátozzák a jegyárait, azaz a bevételeit.

Így elég nehéz elkerülni a veszteséget.


Persze, persze, a prémiumok... Azért ha utána számolunk, egy olyan céget, amely kb. NAPI 1 millió embert szállít, nem a prémiumok teszik padlóra. Persze, hozzájárul ez is, DE NEM EZ A FŐ OK.


Csak összehasonlításként, a londoni közlekedési árak:

Metró:

Single ticket (egy útra szóló): £1,3 - £2 = 455 - 700 Ft

Carnet (10 db-os tömb, 1-es zóna): £17 = 5950 Ft

1day travel card (1 napos kombinált bérlet) £5,2 = 1820 Ft

7day travel card (heti kombinált bérlet) £21 - £25 = 7350 - 8750 Ft

Monthly travel card (havi combinált bérlet) £82 - £116 = 28700 - 40600 Ft

Busz:

Single ticket (egy útra szóló): £1 = 350 Ft

1 Day Bus Pass (napi buszbérlet): £3 = 1050 Ft

7 Day Bus Pass (heti buszbérlet): £11 = 3850 Ft

Monthly Bus Pass (havi buszbérlet): £42.30 = 14805 Ft

350 Ft-os font árfolyammal.


Ennél azért nálunk JÓVAL olcsóbb a közlekedés.

Igen, tudom, a fizetések... Ez igaz, de a benzint, az alkatrészeket nekünk is piaci áron kell megvenni.

Sajnos a tömegközlekedés jóval többe kerül, mint amennyit a jegy- és bérlet árakból fedezni lehet.

2012. febr. 17. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 Shai-Hulud ***** válasza:
100%

Ja, a link lemaradt:

[link]

2012. febr. 17. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
82%

"A jegyárak messze nem fedezik a közlekedés költségeit. A BKV egy olyan cég, amelynek megszabják, hogy

1. mikor, hol, milyen módon szolgáltasson,

2. államilag korlátozzák a jegyárait, azaz a bevételeit.

Így elég nehéz elkerülni a veszteséget."


DE monopoljoga van,és egy megkerülhetetlen szolgáltatás.

Még az árkorlátozás ellenére is lehetne nyereséges.



"Csak összehasonlításként, a londoni közlekedési árak:

Metró:

Single ticket (egy útra szóló): £1,3 - £2 = 455 - 700 Ft

Carnet (10 db-os tömb, 1-es zóna): £17 = 5950 Ft

1day travel card (1 napos kombinált bérlet) £5,2 = 1820 Ft

7day travel card (heti kombinált bérlet) £21 - £25 = 7350 - 8750 Ft

Monthly travel card (havi combinált bérlet) £82 - £116 = 28700 - 40600 Ft

Busz:

Single ticket (egy útra szóló): £1 = 350 Ft

1 Day Bus Pass (napi buszbérlet): £3 = 1050 Ft

7 Day Bus Pass (heti buszbérlet): £11 = 3850 Ft

Monthly Bus Pass (havi buszbérlet): £42.30 = 14805 Ft

350 Ft-os font árfolyammal.


"Ennél azért nálunk JÓVAL olcsóbb a közlekedés.

Igen, tudom, a fizetések... Ez igaz, de a benzint, az alkatrészeket nekünk is piaci áron kell megvenni.

Sajnos a tömegközlekedés jóval többe kerül, mint amennyit a jegy- és bérlet árakból fedezni lehet."


Lehetne fedezni ,ha szolgáltatás nem becsületkasszával működne.(szökőévente egy ellenőr,majd a közlekedés közben lyukasztat ha úgy gondolja)Egy kis befektetéssel a nyugatiak a jegyrendszer problémáját megoldották.

Másrészt a londoni Metro egy kicsit nagyobb mint a Bkv,ezerszer modernebb (lásd nem a 40 éves szovjet metróval villamossal,hévvel busszal ügyködnek.)+Angliában nem divat a vastag végkielégítés osztogatása a puszta jelenlétért

A magyar szervezése ennek átkozottul drága (a színvonalhoz és a reálkeresetekhez képest. )és e mellet nem hatékony ,új beruházás is csak a piaci ár duplájáért kétszer annyi idő alatt fele olyan minőségben létesül.A BKV-n nincs az az áremelés ami segít teljes vezetésváltás kell akit nem haveri alapon neveznek ki valamint egy állami beruházás a jegyrendszerre.

Elég pénz folyna be így a BKV fenttartására.

2012. febr. 17. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
94%
Talán ha nem fogyasztana egy busz 100on 100at akkor kisebb lenne a veszteségük.
2012. febr. 17. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 Shai-Hulud ***** válasza:
100%

#18:33

#18:33

Mindkettőtöknek igazatok van.

Csak hát sajnos nálunk ez van... Ez a magyar valóság show. :-(

#4 voltam.

2012. febr. 17. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
100%
Pekingben egy útra a metrojegy 4 yuan kb.120Ft!2009-ben voltam ott.
2012. febr. 17. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 A kérdező kommentje:

Ha Európa más országaiban képesek hatékonyan működtetni a közösségi közlekedést, állami támogatással, vagy anélkül, akkor mi magyarok miért vagyunk ebben is lemaradva? Miért van az, hogy ebben az országban mindenki lop, csal, hazudik?


Köszönöm szépen a válaszokat, mindenkinek ment a kezecske.

2012. febr. 18. 00:14
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!