Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Minek tüntetnek és majd...

Minek tüntetnek és majd sztrájkolnak megint a BKV-sok?

Figyelt kérdés

Ahelyett hogy örülnének hogy jobban fizetett, biztosabb állásuk van mint másoknak.

Másnak már 3 éve visszavették a fizetését, vagy el is bocsájtották, itt meg még csak talán most kezdenek el spórolni valamit 3 évvel a válság kirobbanása után.

Egy veszteséges cég már régen bezárta volna a kapuit, a BKV-nál meg minden évben ott az állami támogatás, hogy a túlfizetett dolgozók ki legyenek fizetve!

Egy mezei karbantartó is br200-at kap, a buszvezetők is 300-at, pedig több ideig pihennek egy műszak alatt, mint vezetnek! Közben pedig ellopnak mindent ami mozdítható!


2012. febr. 7. 21:05
1 2 3
 11/26 anonim ***** válasza:
100%
Figyelj, teljesen reális, sőt inkább kevés az a fizetés ahoz képest, hogy ők emberi életekért vállalnak felelősséget. Te a gyárban miért vállalsz felelősséget?
2012. febr. 8. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/26 anonim válasza:
100%
Nem akarok senkit se védeni vagy éppen támadni, de azok az emberek, akik azt hajtogatják, hogy milyen jó dolga van a buszsofőröknek belegondolnak abba, hogy egész nap ott ülnek abban a hideg buszban? Ráadásul a járatok többsége majd szétesik alattuk! És ez nem a vezető hibája, hanem a vállalaté. És a BKV nem egyenlő a dolgozóival, hiszen Ők is csak a munkájukat végzik, hogy tudják fizetni a számlákat és legyen fejük a fejük fölött, na meg, hogy enni is tudjanak.
2012. febr. 8. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/26 10 deka farhát ***** válasza:
100%

Ja, 8 órában vezetgetnek. A gyári munkás meg nyolc órát áll a szalag mellett. Eközben a buszos 8 óra alatt:


- kezd mondjuk 3:25-kor,

- elszállít pár ezer utast, aki az életét bízza rá,

- kivéd egypár balesetet, amit a figyelmetlen/fegyelmezetlen autós akar okozni,

- araszol a dugóban, szedi össze a késést (végállomáson kevesebb pihenőidő, esetleg vécére se tud elmenni, vagy nyugicigit elszívni az arra kijelölt helyen),

- tűri, hogy az utas nem köszöni meg, amiért megvárta a megállóban, emiatt esetleg lekésve egy zöld jelzést (és esetleg ezáltal 1-2 perccel növelve a késést),

- reménykedik, hogy nem romlik el a busz -15°C-ban.


Eközben a gyári munkás klimatizált üzemben, 1-2 óránként 5 perc pihenőt tartva csinálja azt, amire betanították.


Az meg, hogy többet pihennek egy műszak alatt, mint amennyit vezetnek, egyszerűen hazugság. Nem tudom, honnan szedted ezt...

2012. febr. 8. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/26 anonim ***** válasza:
100%

Te is csak városi mesékből tájékozódsz szerintem a sofőrök fizetését illetőleg.

De hogy a kérdésre is válaszoljak, mert jó a szakszervezetük és nem hagyják, hogy mindent lenyomjanak a torkukon.

2012. febr. 8. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/26 A kérdező kommentje:

Kétszer kifizeted a szolgáltatást(mert az adóforintod is odavándorol!) és ez a szolgáltatás normál esetben sem kielégítő; számtalanszor volt olyan, hogy végállomásról nem indult a busz, mert meghibásodott, különösen télen jó várni mire jön egy másik; a megállóban és az utastérben hidegebb van mint a fülkében!!! azt mindig fűtik!! a villamoson jégrózsás az ablak, de a vezetőfülkéhez kell állni mert onnan szivárog ki a forró levegő; amikor még volánra kellett átszállnom, k* sokszor megszívattak a késve érkező bkv járatok, a vége ugyebár sz*pás; nem egyszer utaztam úgy bkv járaton hogy egyedül én voltam rajta utas! és k* sokszor max. ha 5-en voltunk! nagyon sok párhuzamos járat van(villamos egyik utcában, egy utcával arrébb busz is jár, de minek?), sőt bizonyos utakon azonos nyomvonalon megy több járat egészen sokáig teljesen feleslegesen! egymást érik a kihasználatlan buszok; a városhatárban amúgy is vannak elővárosi járatok(volán), ott is feleslegesek a bkv buszok, mindenki autóval jár már be, ezért(vagy mert) a volán is ritkítja a járatokat, ugyanaz a helyzet, mint ahogy a vidéki városokba jár vonat is meg volán busz is Pestről és egyik sincs kihasználva!

Simán fele ennyi emberrel megoldható lenne a bkv, de ott a szakszervezet ami nem engedi a béreket sem csökkenteni, meg a létszámot sem. Meg lehet nézni a menetlevélben mennyi pihenő idő van, és ha valaki pl. két járatot visz egy nap, akkor váltáskor a 10 perccel arrébb lévő indulási pontra egy órája van odaérni, azaz megkapja az órabérét arra hogy egy darab utast nem szállít és az idő 80%-át pihenéssel tölti.

És milyen életekért vállalnak felelősséget? Senki nem halt meg még buszon utazva. Olyan viszont már volt, hogy a kerekek alá esett valaki a figyelmes buszvezetőnek hála. Én is kerültem már életveszélyes helyzetbe miattuk, végállomáson a járdára felhajt és elsodor... hát kösz! És csak azért állt meg mert mentem utána és még ő ugat le, hogy miért nem álltam arrébb... egy hivatalos bocsánatkérő levéllel elintézték, meg állítólag felelősségre vonták a sofőrt, ami vagy megtörtént vagy nem!

Egy pénznyelő bürokrácia az egész! Azért kellene tüntetni hogy ne ilyen cégeken keresztül dobják ki a pénzeket az ablakon!

2012. febr. 8. 15:37
 16/26 anonim ***** válasza:
100%

"Én is kerültem már életveszélyes helyzetbe miattuk"


Biztos ott is csak a szádat jártattad és nem néztél körbe!

Az ilyen meg is érdemli!

2012. febr. 8. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/26 anonim ***** válasza:
100%

Igazad van, szerintem is felháborító, hogy a hideg buszon, villamoson a sofőrfülke fűtve van. Hát mit képzelnek ezek? Ha az utas fázik, a sofőr rögtön fagyjon meg.

Én még soha nem voltam életveszélyes helyzetben BKV által, sőt mindig előzékenyek voltak velem mindenhol. De még az ellenőrök is kedvesek velem. Lehet az én hozzáállásommal van baj...

2012. febr. 8. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/26 anonim ***** válasza:
100%
Azokért tartozik felelősséggel, akik mögötte ülnek. Nem könnyű egész nap a pesti forgalomban buszt vezetni. Nagyon odakell figyelni, hogy ne legyen baleset. Miért felháborító, hogy fűtik a sofőrfülkét? A vezető nem ülhet ott egész nap télikabátban, sapkában, meg kesztyűben. Az utas meg kibírja azt a 10 percet a buszon. Arról meg nem a sofőr tehet, hogy úgy tervezték a buszt, hogy csak az elejében legyen fűtés...
2012. febr. 8. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/26 anonim ***** válasza:

Ha egyáltalán jó a fűtés a buszon...

Az emberek nem tudják, hogy néha olyan buszokra szállnak fel, ami közvetve veszélyes és ilyenkor a sofőr gyakorlatán múlik, hogy mégis ki tud menni forgalomba és nem kell megvárni egy-két buszkimaradást.

2012. febr. 8. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/26 anonim ***** válasza:
26%

"Igazad van, szerintem is felháborító, hogy a hideg buszon, villamoson a sofőrfülke fűtve van. Hát mit képzelnek ezek? Ha az utas fázik, a sofőr rögtön fagyjon meg." << ajánlom neked ülj egy helyben hidegben napi 8 órát, egy ideig. Meglátjuk hány nap után lesz aranyered...


"Nem könnyű egész nap a pesti forgalomban buszt vezetni. Nagyon odakell figyelni, hogy ne legyen baleset." << hát azért annyira nem is nehéz.


"Az emberek nem tudják, hogy néha olyan buszokra szállnak fel, ami közvetve veszélyes és ilyenkor a sofőr gyakorlatán múlik, hogy mégis ki tud menni forgalomba és" és ha balesetet okoz, akkor csúnyán megszívja, ugyanis ha közlekedésben való részvételre nem alkalmas járművel indul útnak, akkor a felelősség őt terheli, mivel ilyen járművel való közlekedésre nem kötelezheti senki ( és ez vonatkozik a motoros rendőrre is... )


"Eközben a gyári munkás klimatizált üzemben, 1-2 óránként 5 perc pihenőt tartva csinálja azt, amire betanították. " << gondolom "rendes" gyárat te sem láttál még. Nem csak nokia,jabil,flextronix és audi van az országban.


"Figyelj, teljesen reális, sőt inkább kevés az a fizetés ahoz képest, hogy ők emberi életekért vállalnak felelősséget" < azért nem olyan hű de nagyon veszélyes üzem az, na.


Ennyi ökörséget , amit itt összehordtatok az utolsó oldalon.. :)

2012. febr. 8. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!