Nem jutott még senkinek eszébe, hogy kéne csinálni egy "buszgyárat" Magyarországon, állami támogatással?
Vagy a régieket feléleszteni.
Megoldódna a BKV buszpark cseréjének a kérdése házon belül, nem kéne különböző tendereket kiírkálni. A gyár megcsin lja x forintért darabját és megy a BKV-hoz. Ami fölöslegbe marad busz, menne külföldre profitért, amiből fent lehetne tartani a gyárat.
Vonatokkal, metrókkal ugyanez. Nem hiszem el, hogy ekkora suták. PÉÉNZ VAN BENNE MORE. Bármilyen magánszemély meg tudná csinálni, akinek van tőkéje + agyba-főbe "reklámozzák" az állami meg eu-s támogatásokat. Itt van tessék lehetne hibrid buszokat építeni. Miért csak a ratyi focicsapatoknak építenek stadionokat?
Jelenleg a következő magyar buszmárkák vannak:
- MJT
- NABI
- Credo
- Ikarus
- Webasto
- Csabametál
Minek kellene még egy? Talán inkább vásárolni kellene.
Épp azt akartam írni, amit az előző hozzászóló is írt, bár szerintem az ARC még lemaradt a listáról (mondjuk sokak szerint talán jobb is :P
Először értékelném a jelenlegi helyzetet:
A régi ikarus buszok a halálukon vannak, ez tény. De ide kívánkozik még pár tény is:
- a legtöbb ikarus 20-30 éves, ez már youngtimer, de lassan oldtimer kategória!
- a legtöbbjükkben már a mutató 1* körbefordult, és most van bennük 300-400e km,
- a rendszeres karbantartást szinte soha nem kapták meg
- nincsenek éppen topon, ez is tény. De mennek.
- szerelni őket olcsó, mert annak idején úgy lettek megcsinálva hogy óccsó legyen
- a magyar szerelők értenek hozzá, és "egy szál harisnyával" is összetákolják csak menjen...
Az Ikarus exportja annak idején azért elég jelentős volt, ezt nem kéne elfelejteni...
Volvo:
A volvo szép és csillivilli, meg hűde korszerű, csak éppen nem bírja a magyar utakat... Nem ide lett tervezve, hanem utakra. Nálunk nincsenek utak, csak kátyúk. Szétrázódik az egész, az elektronika bekrepál, a futómű szétesik. És egy volvot javítani aranyár, ráadásul sok dologhoz a magyar szerelők nem is nyúlhatnak hozzá...
Csak a saját szememmel láttam már legalább 4-5 lerohadt volvot. Ilyen fiatalon még nem szabadna elromlaniuk....
Vannak magyar buszgyártók, de a hazaárulók érdeke sokszor nem ez. Ha több pénzt tudnak lopni a külföldi vásárlással (láthatóan igen) akkor azt fogják venni.
A Credo magyar tervezés, a magyar utakra, részben magyar gyártás. Az összes magyar buszgyártó külföldi motort vesz, mert nincs magyar motor gyártó! Ha lenne, tőle vennék.
A NABI a fél világon áthurcolja a buszokat, és még ígyis amcsiba szállít. Valamit tudhatnak...
Szakértelemből szerintem nincsen hiány, már csak a politikai akarat kéne.
A VEKE "nagy BKV buszteszt" egy jó ötlet volt, bár nem hinném hogy sokat számít...
"Vonatokkal, metrókkal ugyanez"
Hujujujuj. Látszik, hogy nem teljesen vagy otthon a témában.
Egy "vonat" vagy egy metró megépítése nem olyan mintha egy sarki zöldségüzletet akarnál megnyitni. Megveszel pár polcot megveszed az árut, aztán ha netán nem negy, akkr majd bezársz.
1-1 vasúti kocsi kifejlesztése több év, és megépítés után is évek telnek el mire az előírt méréssorozatokat elvégzed. Metrónál ugyanez. Ez rengeteg pénz.
Ez még akkor sem érné meg, ha 5 városunkban lene metró és mindegyiken járművet kellene cserélni...
A piac pedig telített és a konkurenciák jóval régebbi tapasztalattal és jobb felszereléssel dolgoznak. Referenciákkal... Az új gyárad mit mutatna fel referenciának? "Ugyan még nem csionáltunk járművet, de HAZAI ÉRTSÉK MEG HAZAI?!"
Ez szép duma, tessék a boltban a hazai gyümölcsöt venni, hazai termékeket, egy vasúti járműnél azért ez kicsit bonyolultabb.
Amúgy pl. a Stadler és a Bombardier is gyárt Magyarországon előbbi részegységeket, vázszerkezeteket, utóbb járműveket. Csak nem magyar tulajdon mert ahhoz pártíz-száz milliáérd kellene...
"Az Ikarus exportja annak idején azért elég jelentős volt, ezt nem kéne elfelejteni... "
És azt sem kellene elfelejteni, hogy miért. Mert a keleti blokkban nem volt más....... Nekünk a buszgyártás jutott...
Ez olyan mintha bemész a boltba, de Milka helyett csak valami ócska szar csoki van. Hiába szeretnél milkát, ha ott csak ócska szar csokit árulnak. Meg mindenhol az egész blokkban. Az ócska szar csokinak magas lesz az exportja, ettől még egy ócska szar csoki lesz. Azért vették sokan mert nem volt más.
Nem nézem le az Ikarust, csak azért mert hii meg hááá ezek már 30 éve futnak jujjdejó meg milyen sok volt az export, ilyen dumákkal nem lehet megítélni egy buszt.
Trabantból is fut még pár akkor azok is mennyire jó autók voltak?
Elhihetiotek nyugodtan, ha 2000-es évek elején rászakadt volna a BKV-ra a fél világ vagyona, már rég nem futnának ezek a roncsok, és hiábahujjde nagyon jók, bizony a FeFe telepén lennének összevágva....
Már bocsánat, de jót röhögtem az Ik egyszer átfordult és van benne 3-400 ezer km.:)
Ne haragudj, nem sértés volt, de mint buszsofőr nekem volt a kezem alatt egy olyan IK 280 (régi csuklós) amiben 800 ezer km volt és egyszer átfordult már, hozzá kell tenni, hogy tachográf csak 1994 óta van benne és a busz 1985ös volt:) Számolj egy kicsit utána...:)
Webasto nem buszgyár... klímákat és kályharendszereket gyárt!
Az Ikarus azért tudott exportálni, mert normális áron elfogadható buszokat gyártott, rendes mennyiségben. Volt többfajta is, de ha valakinek azonnal kellett busz, akkor 100 orosz kivitelűt azonnal is tudtak szállítani.
Minden KGST országban gyártottak buszt, de éppen ezért megvették az Ikarusokat is és a KGST - n kívül is adtak el Ikarusokat.
Egyébként igen, a '60 - as években nagyon jó autó volt a Trabant.
ma 10:45
Akkor meg pláne :)
Nyílván nem mindegyik buszban van ennyi, de a legtöbbben azért LEGALÁBB ennyi van, vagyis nem kevés :)
Mindegy is hogy mennyi az annyi, a lényeg hogy 1 millió felett már borzasztóan sok (igazából még az 1 millió is sok!). És mégegyszer úgy, hogy nem nagyon voltak "tutujgatva", a legtöbbje "ridegtartásban", stb...
ma 10:36
30 évvel ezelőtt az akkori állapotokhoz képest nem volt olyan rossz busz az, jó nem is a legjobb. De ilyen áron érték arányban nem volt rossz...
Persze ma már nyílván elavult, de nézzük már meg hogy mennyit fejlődött a buszipar az elmúlt 30 évben! Ma már nyílván nem versenyképes. Maszek vélemény hogy nekem az új ikarusok nem tetszenek, de mindegy...
Az egymillió km ilyen járgányokban még "nem sok"! 3-400 ezer km szinte még új mert ezeket hosszú távra tervezték, személyautónál ez rengeteg.
Nem szabad összekeverni!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!