Magyarországon a MÁV villamos mozdonyai honnan kapják az üzemeltetésükhöz szükséges áramot? Lecsapolva és feltranszformálva az európai hálózatról, vagy valamilyen külön erőműtől kapják az áramot?
Figyelt kérdés
2011. okt. 9. 18:27
1/2 anonim 



válasza:





A terhelés elosztása miatt változó helyről.
2/2 anonim 



válasza:





A most használt, 50 Hz-es váltakozóáramú táplálás éppen azért nagyszerű, mert az országos villamosenergia-hálózatról lehet venni az energiát, nem kell a vasútnak külön erőműveket fenntartani. Általában nagyfeszültségű távvezetékekről veszik a szükséges energiát, nem a "220-at" transzformálák fel (ennek értelme sem sok lenne, mivel a szállítás úgyis nagyobb feszültségen történik). Mivel a villamos vontatás nagy terhelést jelent, ezért igyekeznek minél jobban elosztani ezt a betáplálási helyek között és a felsővezetéket nem csak egy fázisra kötik rá, hanem mindhármat terhelik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!