Nem jutott még senkinek eszébe, hogy kéne csinálni egy "buszgyárat" Magyarországon, állami támogatással?
Vagy a régieket feléleszteni.
Megoldódna a BKV buszpark cseréjének a kérdése házon belül, nem kéne különböző tendereket kiírkálni. A gyár megcsin lja x forintért darabját és megy a BKV-hoz. Ami fölöslegbe marad busz, menne külföldre profitért, amiből fent lehetne tartani a gyárat.
Vonatokkal, metrókkal ugyanez. Nem hiszem el, hogy ekkora suták. PÉÉNZ VAN BENNE MORE. Bármilyen magánszemély meg tudná csinálni, akinek van tőkéje + agyba-főbe "reklámozzák" az állami meg eu-s támogatásokat. Itt van tessék lehetne hibrid buszokat építeni. Miért csak a ratyi focicsapatoknak építenek stadionokat?
Mint buszsofőr! Ikarusz! Jó kis gépek! Hogy mi volt a baj! Kérdezőnek volt igaza! Suták voltak! Pénz, pénz, pénz!
Credo! Nem teljesen magyar! Csak az a fehér műanyag ami körbe van, ami alul és hátul a motorban van olasz sz.r! Név szerint Iveco!
Volvo! Jól néz ki, de nem olyan jó, mint aszt sokan hiszik! Nem volt hozzá szerencsém, de akik olyannal járnak általában szidják!
Magyar buszban van logika és ötletnek nem rossz... sőt!
Hogy miért nincs? Piac, kormány, kapzsiság, monopoli helyzet! Ha találsz valakit aki támogatna, pénzelne pár prototípust szólj, megcsináljuk és bekopogunk Viktorhoz és ha okosak vagyunk jól is elsülhet a dolog! Fantáziát látok benne és üzleti tervvel is könnyen elő tudok állni:) még talán gazdaságossal is:)
00:35! Tény, hogy a Credonak kicsi a motorja, de míg egy IK 10-12 tonna addig egy Credo csak 8-9.
a kattogás pedig Olaszországból jön, hallgass csak meg egy Iveco teherautót, az is kattog.
Nem mindegyik Credo szűk, ez konstrukció kérdése és persze minél kisebb a hely annál több az ülés annál több utast bír el, (méretben) kisebb busz, kevesebb gázolaj, kevesebb környezetszennyezés mint egy pl. egy hasonló IK.
Nekem egy IC12-es volt, kényelmes és jól ment, bár műszakilag tényleg nem volt a toppon és persze a spórolás miatt komplikált. Bedöglött tükörfűtés miatt cserélni kellett volna a komplett 200.000 forintos tükröt tartóval mindennel együtt, nem lehetett volna csak tükörlapot cserélni:) nevetséges.
És "."-kat raktam:) Bár a kérdőmondatok végére kérdőjét szoktam. A "!" pedig inkább nyomatékosítás!!!!!!!!!
A külföldi, leselejtezett sz*r olcsóbb -> ugyan annyi pénzből megveszik, a többit pedig szépen zsebre teszik.
Ez megy manapság nálunk, sajnos minden téren.... Sok pénzért megveszik a sz*rt és a maradékot elosztják.
Van NABI busz Magyarországon is, ha jól emlékszem Győrben. Ugyanitt a Rába is próbálkozott a Contact-okkal, de nem jött be nekik, mert nem volt megrendelés. Viszont a busz alapvetően nem tűnik rossznak.
Az állam megvette/veszi a Rábát, ez már valamiféle lépés lehet a buszok felé is. Futóműben otthon vannak, régebben motorgyártás is volt, busszal próbálkoztak. A Credo környékbeli, én szívesen látnám mit tudnának együtt.
"Valószínűleg nincs benne pénz, more! Ha lenne, már 25en ugrottak volna a lehetőségre."
Rövid de igaz válasz.
Ráadásul néány dolog:
-Kell hozzá alapanyag, ami nem olcsó
-Kellenek gyártósorok, meg megfelelő szerszámok a gyártáshoz
-Kell szakképzett munkaerő...őket is i kelloktatni valamiből, az sincs ingyen.
-Kell hozzá egy zsák szakember...azokat is meg kell fizetni hogy ne külfödre menjen melózni 3x annyiért.
-Meg kell valami normális vezetőség is, akik irányítják a dolgot.
Sőt:
-Nem ártana az sem ha félre lenne téve a magyar mentalitás hogy "iadom lvállalkozónak azis kiadja másnak meg azis.." és senki nem csinál semmit, csak a pénzt lopja.
És hát, az oroszok meg amcsik is elég jó pénzeket ölnek néha abba hogy fenntartsák a gyáraikat....nálunk az is kérdés lenne h miből?
0-ról kellene felépíteni mindent, ráadásul már van egy meglévő buszállomány is, az új buszokat pedig valószínűleg csak baromi magas darabáron lehetne előállítani, kis mennyiségben...így drága is lenne, és valószínűleg a piacon sem lenne túl versenyképes.
Az tény hogy szétb@szták az Ikarust, meg sok mást is, de ezzel már nem tudunk mit kezdeni...de jelen esetben nem lenne nyereséges belefogni az egész dologba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!