Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Hosszú tehervonatnál, ha két...

Hosszú tehervonatnál, ha két mozdony húzza, akkor hogyan tudnak egyszerre azonos sebességgel húzni?

Figyelt kérdés
Láttam egy képet, Szlovákiában egy hegyes-dombos részen húzza a tehervonatot a két mozdony (dízel). Hogyan tudják összehangolni, hogy egyszerre, azonos sebességgel vontassanak? Mert hát nem mehet az egyik mondjuk 50-el, a másik 55-el, szerintem. Mert ha az első a gyorsabb, akkor ugyanúgy erőlködik, mivel a mögötte levő mozdony lassabb és ezért nem logikus a két mozdonyos vontatás. Fordított esetben ugyanígy...
2011. nov. 15. 21:14
1 2
 11/12 anonim ***** válasza:

Nagyrészt jó válaszokat kaptál, a lényeg tényleg az, hogy csak a vonóerő az, ami számít. Már az is segítség, ha bármilyen vonóerőt kifejt a csatolt mozdony.


Az viszont tévhit, hogy minden esetben távvezérelt lenne az üzem. Valóban, a modern mozdonyoknál már igen megbízhatóan működik ez a dolog, UIC-kábelt összerakod, felismerik egymást, és máris megy a szinkronvezérlés. Például Taurusnál, TRAXX-nál, Herkulesnél.

Ugyanakkor sok gép nem is hallott még ilyenről, hogy csatolt üzem. Ott van például a V63. Volt már példa arra, hogy két V63 húzott egy jól megrakott tehert, ott két mozdonyvezető teljesít szolgálatot, és amelyik hátul van (tehát a 2. mozdony), az csak szimplán gyorsításkor besegít, sebességtartásra már bőven elég egy gép. Vagy vannak esetek, amikor "kapcsolt tológéppel" közlekedik egy vonat, ott elől egy gép, hátul egy gép. Például ezen a videón: http://www.youtube.com/watch?v=uPMfDyyjqAY Tehervonatnál egyébként sincs lehetőség hátul működő mozdonyt vezérelni, hisz nincs átmenő kábel a vagonokon.


Ez egy vezetőálláson készült videó, egy kapcsolt tológépes személyvonat, rendesen hátul is van mozdonyszemélyzet: http://www.youtube.com/watch?v=pCKfNFF_Rj4


Például a V43-nál a videón látható műszerekkel pontosan látható, mennyi az a teljesítmény, amit még bír a gép. A V43 távvezérlésre alkalmas gép, de ez többnyire abban merül ki, hogy vezérlőkocsis ingavonatok végén távvezérléssel tol, mozdonyvezető csak a vezérlőkocsin teljesít szolgálatot.

Itt nincs a mozdonyon senki: http://www.youtube.com/watch?v=-K1-4nNHHHw


Alkalmas a V43 két mozdony szinkronüzemére is, ugyanakkor a gép korszerűtlenségének és a gyártáskor rendelkezésre álló technológiák fejletlensége miatt ez igencsak rosszul működött, így már évtizedek óta ezt tilos használni, sok gépen már (1156 alatti pályaszám) be is van falazva a csatlás. Amikor még lehetett használni, olyanokat csinált, hogy a hátul működő gép fokozatkapcsolója megállt két fokozat között, nem volt kellemes helyrehozni... Ha esetleg két Szili menne teherre, ott két mozdonyvezető lesz.


Egyébként az esetek jó részében, ahol két Szilit, Gigantot stb. láttok vonatok élén, ott csak gépmenet-spórolásról van szó, azaz csak az elől lévő gép üzemel, a hátsó hidegre szerelve közlekedik a vonatba sorozva személyzet nélkül.

2012. jan. 2. 00:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/12 10 deka farhát ***** válasza:

Ha már Szlovákia...


Itt bizony nincs távvezérlés, a két mozdonyt két mozdonyvezető hajtja :)


https://www.youtube.com/watch?v=4do9yYB_P6w&list=UU8sXQPMKzv..

2014. aug. 4. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!