Átlagosan milyen sebességgel halad a 3-as metró?
ma a metrón épp azon gondolkodtam, hogy ma felteszem ezt a kérdést, csak kiment a fejemből... köszi! :| :D
csak 70 km/h? azthittem több :)
én is már több hete gondoltam rá,csak mindig elfelejtettem feltenni :]
én kevesebbre számítottam, mondjuk úgy 50-55re
A régi autósiskolai oktatóm régen metró vezető volt, azt mondta, hogy egyszer éjszaka kipróbálták, de 70-75-nél többet nem megy, letilt vagy valami ilyesmi. De arra kíváncsi lennék, hogy hány lóerős :)
Smile
A Válaszokat némileg korrigálnám. Jelenleg Metró segédvezető tanfolyami hallgató vagyok K-NY vonalon.
Az eddigi válaszokban leírt dolgok csak fél igazságok, szeretném őket teljes igazsággá tenni.
Szóval:
Alapvetően 2 Metró vonal van ( a Földalatti nem tartozik ide). És 3 féle "alap jármű típus".
Mindkét vonalnak van egy "vonalra engedélyezett legnagyobb sebesség" értéke, ami az Észak-Déli ( tehát 3-as) vonalon 80km/h . A Kelet-Nyugat ( 2-es) vonalon 70km/h
A 3-as vonalon a vonatok AVR-el mennek, vagyis alapvetően nem a vezető vezeti a vonatot, ő csak ajtót nyit-zár, utastájékoztatást vezérli illetve kommunikál a Központi Forgalmi Menetirányítóval.
A 2-es vonalon már többször is mentem a vezetőfülkében gyakorlás miatt és elég gyakran, főleg, ha késésben vannak mennek 70km/h-val is, alap esetben 50-60 körüli sebesség van, persze ez függ az állomástávolságtól, és a menetdiagramtól is.
A 2-es vonalon teljesen kézi vezetés van, így a vezető gyorsít, lassít és van Segédvezető, aki az ajtókat nyitja-zárja, utastájékoztatást ad.
Tehát a kérdésre a válasz röviden: átlagosan 50-60km/h sebességgel közlekedik a metró ( a 2-es vonalon ), de gyakran eléri a 70km/h sebességet is.
azta nekem senki nem hitte el itthon hogy 50 km/h körül
pedig én tudtam mert mivel közel van a falhoz és nem nagyon tudsz távoli dologhoz viszonyítani így gyorsnak tünik de nem az
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu