Összeomlik a metró? (Kérdésed túl rövid, a magyarázatod hosszú. )
Eddig szinte ez volt az egyetlen biztos pont az életemben. Csodálkoztam is, hogy milyen megbízhatóan működik ebben a teljes káoszban is. Bár régi, csúnya és zsúfolt, de azért jár. Most hogy a legöregebb kocsikat kivonták a forgalomból, egyrészt kicsit ritkábban fog járni, másrészt nem maradt tartalék, ha csak egy kocsi is meghibásodik, összeomlik a forgalom. Nem gondoskodtak se az új beszerzésről, se régiek felújításról. Nem bírom felfogni, hogy ez megtörténhetett.
„Egyrészt Bp - ellentétben mondjuk sok amerikai várossal - nem épített város, a történelmi fejlődés vezetett oda, ahol most tartunk.”
Épített város az is, csak nem egy terv szerint épített város. Illetve részben mégis az, mivel az 1800-as évek közepe után megvolt a koncepció, innen a sugaras-körutas szerkezet. A probléma abból adódik hogy ilyen forgalomnövekedéssel nem számoltak. Tulajdonképpen erről nem tehetnek, akkoriban nagyon is túltervezettnek tűnhetett az utak szélessége, sehol nem volt a forgalom a mostanihoz képest, még gépkocsi sem létezett.
"Egyébként a közlekedésszervezők - jobb esetben - az ilyen döntések meghozatala előtt kiszámolják a várható hatásokat, csinálnak rá szimulációkat, és a legfontosabb eshetőségeket végignézik. Tehát amikor kimondják a döntést, akkor már tudják milyen hatásokkal kell számolni.
Mivel a kivonásokat most kezdik el nyár elején, a nyári forgalmat talán nem fogja olyan durván érinteni. Gondolom szeptemberre igyekeznek minél több kocsit rendbehozni, és visszatenni a forgalomba, hogy akkor már ne legyen gáz. "
Itt semmiylen szimuláció nem volt. A politikai elit kitalálta, lejött az ukász fél napon belül ki volt vonva ez a 43 kocsi.
TI nagyon félreértettetek valamit: Ezek a kocsik nem nyaralni mentek most, hanem lángvágó alá. 150 psz-ig minden kocsi ki lett vonva.
Így nem oszt nem szoroz, semmi rendbehozatal, mert ezeket már a jóisten se fogja rendbehozni, amíg nem vesznek helyettük újat, ez a 8,5 szerelvény hiányozni fog.
A nyári menetrendig pedig vanm még 4 hét, azaz 20 munkanap!!
Amúgy mellékletkét, reggel 8-kor már félre kellett állítani az első szerelvényt, mert elektromos hibát észleltek nála. Azóta is áll, és igen rögtön nem 2:40 mp a követési időköz, mert nem volt mivel pótolni.
"Ne mondja nekem senki, hogy ezek a szerelvények 30 évig mentek, és most hirtelen naponta kigyulladnak."
Ennyit bírtak, mi ezel olyan hihetetlen? Egyébként három kocsi gyulladt csak ki, a többit csak elővigyázatosságból dobják ki.
"
Ennyit bírtak, mi ezel olyan hihetetlen? Egyébként három kocsi gyulladt csak ki, a többit csak elővigyázatosságból dobják ki.
"
Az olyan hihetetlen, hogy 30 évig semmi, most meg pár héten belül több is.
Lehet hogy a hibák mesterséges generálását rosszul fogalmaztam meg. A helyes talán így lett volna:
"Azokat a kocsikat amiket már jó ideje tudták hogy nem szabadna kiengedni, akár már hónapok óta úgy közlekedteték, hogy mindenki aki benne van, tudta hogy előbb utóbb ez lesz. Már csak a botrány kirobbanását kellett megvárni."
Elég nehezen hiszem el, hogy aki ezekben benne van, az nem tudott volna ezekről. Ez az "anyagfáradás" meg hogy már nem bírják tovább a strapát, nem egyik pillanatról a másikra alakul ki, hanem hosszú évek során. Vagyis ezen hibákat a felelősök már évek óta tudták, mégsem kongatták meg korábban a vészharangot, csak most. Vajon miért?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!