Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Összeomlik a metró? (Kérdésed...

Összeomlik a metró? (Kérdésed túl rövid, a magyarázatod hosszú. )

Figyelt kérdés

Eddig szinte ez volt az egyetlen biztos pont az életemben. Csodálkoztam is, hogy milyen megbízhatóan működik ebben a teljes káoszban is. Bár régi, csúnya és zsúfolt, de azért jár. Most hogy a legöregebb kocsikat kivonták a forgalomból, egyrészt kicsit ritkábban fog járni, másrészt nem maradt tartalék, ha csak egy kocsi is meghibásodik, összeomlik a forgalom. Nem gondoskodtak se az új beszerzésről, se régiek felújításról. Nem bírom felfogni, hogy ez megtörténhetett.


[link]


2011. máj. 22. 21:18
1 2 3 4
 11/32 anonim ***** válasza:
100%

"10, illetve 15 másodperccel ritkábban járnak csúcsidőben a metrók! Ez ám az óriási probléma."


Igen, ez a sajtómaszlag. A gond, hogy eddig sem 2:30-ra jártak a metrók aq folyamatos személyzethiány miatt, hanem átlag 3 percre. Most kivontak 8 és fél szerelvényt ami további kb 45 másodpercet eredményez úgy, hogy a vonalon nincs tartalék szerelvény. Azaz ha meghibásodik egy szerelvény nincs amivel pótolható lenne. És mivel ilyen meghibásodás naponta fordul elő, bizony nem lesz ritka a csúcsidei 4 perces követés sem. Csak mostmár nem személyzethiány hanem szerelvényhiány miatt.

2011. máj. 22. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/32 anonim ***** válasza:
100%

"Itt Ajkán a félóránként indulnak a buszok helyi járatként! Ebből kell kiindulni!"


És???

Az akjai helyijáratok is napi 400000 embert szállítanak el?

Talán akkor lesz korrekt az összehasonlítás...

2011. máj. 22. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/32 anonim ***** válasza:
100%
Én még azon csodálkozom, hogy az alagutak még nem omlottak be..
2011. máj. 22. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/32 anonim ***** válasza:
100%

"Érdekes én egyáltalán semmi változást nem tapasztaltam."


Majd fogsz. Holnap lesz az első munkanapi üzemnap amikortól 8,5 szerelvény mínuszban vagyunk.

2011. máj. 22. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/32 anonim ***** válasza:
21:38! 21:27 vagyok. Vidéki származású (Győr) vagyok, de három éve Pesten élek. Minden nap megteszem oda-vissza csúcsidőben a Ferenc körút >>> Stadionok utat. Van, hogy 3-as és 2-es metróval, van, hogy 4-6-os villamossal és 2-es metróval. De érdekes, én mindig fel szoktam férni. Néha ha nincs kedvem sétálni, akkor a felszállok egy megálló erejéig az 1-es villamosra is (csak rossz időben), hogy eljussak a munkahelyemig. Soha nem értem, hogy a pestiek miért szidják a bkv-t. A járművek állapota a vidéki városokhoz képest tényleg katasztrófális, de én úgy gondolom, hogy erről az utasok is tehetnek (pl. nem hinném, hogy a járművezetők firkálják össze az ablakokat, üléseket). Mellette viszont olyan menetrend van, amiről egy vidéki városban csak álmodoznak. Hétvégente jó ha óránként jár a busz. Mint írtam, győri vagyok. Igaz, hogy ez a város "csak" 130 ezres, ezért nem kell olyan sűrű menetrend, mint a pesti metrónál, viszont ne felejtsük el, hogy az autóbusznak jóval kisebb a szállítási kapacitása, mint a metrónak. Ma is a 82-es trolival mentem az Örsről a barátnőmhöz, voltunk vagy 5-en a trolin, mégis 10 percenként járt. El sem tudjátok képzelni, hogy milyen jó dolgotok van az ország többi városához képest...
2011. máj. 22. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/32 anonim ***** válasza:
100%

Azért ez érdekes lesz. Az még hagyján, hogy ritkábban járnak, bár így is tömegnyomor van, holott a kettes vonalán percenként megy csúcsidőben (érdekes, hogy a cikk 2:30 percet ír, mert ez egyszerűen nem igaz). 15-20 másodperc plusz itt plusz 10-20% utast jelent, annyi konkrétan nem fér be.

Vagy ha mégis, azt kb. ilyen módszerekkel lehet elérni: http://www.youtube.com/watch?v=HsOsoDs1J6o

2011. máj. 22. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/32 A kérdező kommentje:

Pár megjegyzés a kritikus válaszokra:


Egy másfél milliós város tömegközlekedése, ahova még 1 millió ember beingázik, nem hasonlítható össze Ajkáéval, legalábbis a következményeit tekintve nem. A kényelmetlenség az igen, de nem erről van szó, hanem a fenntarthatóságról és a nagyságrendről.


Ja, most csak pár másodperccel ritkábban jár a metró, aztán még ritkábban, aztán egyszer csak nem tudok hazamenni vele. Ezt maga a főpolgármester vázolta fel.

2011. máj. 22. 22:11
 18/32 anonim ***** válasza:
100%
Az a baj hogy sokan azt hiszik hogy a metró gyengélkedése a legnagyobb probléma ami be fog következni. Magyarországon rengeteg elöregedő, régi, karbantartatlan emberi kéz által létrehezott építmények vannak amik belátható időn belül felmondják a szolgálatot, csak idő kérdése hogy felfigyelnek-e rá az emberek, vagy már túl késő lesz. A metró lehet egy ezek közül (bár az hogy megkezdték kivonni a régi szerelvényeket jó jel), de ott van temérdek omladozó falú aluljáró, épület (műemlékek is...), hidak, közművek vagy hogy csak a legnagyobbakat (és legaktuálisabbakat) említsem: a gátak. Mikor ezeket tervezgették nem kalkulálták be azt hogy egy 10 milliós országnak kell majd ezeket fenntartani ahol kb. ~3 millió ember fizet utánuk. Mindenki elvárja hogy minden olajozottan működjön, csak éppen azt nem tudják sokan (vezetői pozícióban ülő emberek sem) hogy ha új fákba vágjuk a fejszénket, új metrót, autópályát, stb.-t építünk, akkor nem valószínű hogy marad pénz és ember a régiek üzemltetésére, ez mostanában egyre gyakrabban visszaüt. Aki meg 15-20 évvel ezelőtt mondta hogy lehet nem új metrót kéne építeni, hanem a régi vonalakat és szerelvényeket korszerűsíteni, lecserélni (egyébként volt kísérlet korábban az orosz kocsik magyarra cserélésére....), na azokat simán hülyének nézték, most meg mindenki kapkodja a fejét hogy micsoda botrány, pedig előre lehetett tudni hogy nem az lesz a meglepő hogyha balesetveszélyessé vállnak ezek a vén roncsok, hanem az ha nem. Persze az Átlag-Jóska ebből csak annyit észlel hogy késik a metró 1 percet és úgy látom feletébb bosszantónak is találja, de azért megnyugtatlak: lesz ez még rosszabb is.
2011. máj. 22. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/32 anonim ***** válasza:
75%

A probléma nem csak az, hogy 3 millió (egyébként sztem jóval kevesebb, de mindegy) embernek kell eltartania a 10 millióra épített országot, hanem az, hogy a 3 millió (sztem inkább ez 2, de mindegy, ezen ne vitázzunk) ember által befizetett rengeteg pénz nagyon nagy része is eltűnik a zsebekben.


Nagyon sok beruházás nem azért valósul meg, mert az a közösség érdeke, hanem jellemzően 1-2-5-10 embernek érdeke legfőképpen. És mivel ezek vannak döntő pozícióban, és ráadásul jogilag úgy körbe vannak védve, hogy gyakorlatilag lehetetlen megtámadni, azt csinálnak amit akarnak. Sztem nincs még egy olyan ország a világon, ahol a közbesz.es árak kétszeresei lennének a normál piaci árnak. Máshol arra törekednek hogy valami minél olcsóbb és jobb legyen, nálunk meg szándékosan mindent úgy túl bonyolítanak, hogy minél többe kerüljön, ezáltal minél többet lehesen lenyúlni.


Mindenki tudja, hogy a 4-es metrót is azért kezdték csinálni, mert baromi nagy lehetőség volt elképesztően sok pénz ellopására. És el is lopták. Innentől kezdve senkit nem érdekel mi lesz a 4-es metróval, mert a maradék beruházásban már nincs annyi kilopható pénz mint eddig volt.


A metró témához:

Ne mondja nekem senki, hogy ezek a szerelvények 30 évig mentek, és most hirtelen naponta kigyulladnak. Már korábban is leírtam itt a GYK-n, most is leírom: a maszek véleményem az, hogy ezek mesterségesen generált hibák, hogy minél hamarabb fel kelljen újítani a régi metrókat jó sok pénzért, jó sok lopással. Utána pedig majd vissza fognak jönni az Alstom-ok, mert az alstomok ugyanannak business mint akinek a régiek felújítása. Így kétszer tud lopni nem kevés pénzt.


A kieséssel kapcsolatban:

Valóban gáz ha kiesik egy teljes szerelvény, de azért belerokkanni nem fog a hálózat, még éppen el fogja bírni.


Itt korábban írta valaki, hogy még sosem tapasztalta azt, hogy tömeg lenne: a csúcsidőben akár 10 percen is múlhat az, hogy úgy utazol mint a heringek, vagy már éppen jó. Nem mindegy ugyanis hogy 7:50kor mész vagy 8:00-kor, amikor a legtöbb iskolás már bent ül az órán, a dolgozók a munkahelyen.


Jelenleg az egész város közlekedése szó szerint a hajszálon múlik. Ha bárhol bármi történik, akkor már gáz van.


A nyugatinál pl. a körút a híd fele a teljesen jól járható állapotból a totális dugóba 10 perc alatt be tud esni úgy, hogy semmi különleges esemény nem történik.


Egyrészt Bp - ellentétben mondjuk sok amerikai várossal - nem épített város, a történelmi fejlődés vezetett oda, ahol most tartunk.


A BKV vonalhálózati lefedettsége egyébként nagyon jó, gyakorlatilag max. 10-20 perces gyaloglással bárhova el tudsz jutni, ami talán egyedülálló Európában.


A kérdésre is válaszolva: úgy történhetett, hogy a döntési pozícióban jellemzően nem szakértők vannak, hanem haverok vagy szimplán idióták.


Sajnos Mo-n az előre tervezés nem ismert fogalom, az meg pláne nem, hogy esetleg ne csak 4 évben gondolkodjanak a döntéshozók, hanem mondjuk 30-ban.

2011. máj. 22. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/32 anonim ***** válasza:
100%

Egyébként a közlekedésszervezők - jobb esetben - az ilyen döntések meghozatala előtt kiszámolják a várható hatásokat, csinálnak rá szimulációkat, és a legfontosabb eshetőségeket végignézik. Tehát amikor kimondják a döntést, akkor már tudják milyen hatásokkal kell számolni.


Mivel a kivonásokat most kezdik el nyár elején, a nyári forgalmat talán nem fogja olyan durván érinteni. Gondolom szeptemberre igyekeznek minél több kocsit rendbehozni, és visszatenni a forgalomba, hogy akkor már ne legyen gáz.


Leges legrosszabb esetben azt még mindig meg tudják csinálni, hogy indítanak mentesítő metrópótló buszokat, mondjuk 10 percenként egyet, esetleg sűríteni azon buszokat amik a metróval párhuzamosan járnak és azokra terelni az embereket.


Valaki itt írta az alagút beomlását: az alagutat azért korrektül megcsinálták, olyan nem lehet elvileg hogy beomoljon (kivéve földrengés, stb...).


A 4-es metró tübbingjei valami 100-150 évre vannak tervezve, és az alap terhelés többszörösét is elbírnák. Ettől tehát nem kell tartani.

2011. máj. 22. 23:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!