Összeomlik a metró? (Kérdésed túl rövid, a magyarázatod hosszú. )
Eddig szinte ez volt az egyetlen biztos pont az életemben. Csodálkoztam is, hogy milyen megbízhatóan működik ebben a teljes káoszban is. Bár régi, csúnya és zsúfolt, de azért jár. Most hogy a legöregebb kocsikat kivonták a forgalomból, egyrészt kicsit ritkábban fog járni, másrészt nem maradt tartalék, ha csak egy kocsi is meghibásodik, összeomlik a forgalom. Nem gondoskodtak se az új beszerzésről, se régiek felújításról. Nem bírom felfogni, hogy ez megtörténhetett.
"10, illetve 15 másodperccel ritkábban járnak csúcsidőben a metrók! Ez ám az óriási probléma."
Igen, ez a sajtómaszlag. A gond, hogy eddig sem 2:30-ra jártak a metrók aq folyamatos személyzethiány miatt, hanem átlag 3 percre. Most kivontak 8 és fél szerelvényt ami további kb 45 másodpercet eredményez úgy, hogy a vonalon nincs tartalék szerelvény. Azaz ha meghibásodik egy szerelvény nincs amivel pótolható lenne. És mivel ilyen meghibásodás naponta fordul elő, bizony nem lesz ritka a csúcsidei 4 perces követés sem. Csak mostmár nem személyzethiány hanem szerelvényhiány miatt.
"Itt Ajkán a félóránként indulnak a buszok helyi járatként! Ebből kell kiindulni!"
És???
Az akjai helyijáratok is napi 400000 embert szállítanak el?
Talán akkor lesz korrekt az összehasonlítás...
"Érdekes én egyáltalán semmi változást nem tapasztaltam."
Majd fogsz. Holnap lesz az első munkanapi üzemnap amikortól 8,5 szerelvény mínuszban vagyunk.
Azért ez érdekes lesz. Az még hagyján, hogy ritkábban járnak, bár így is tömegnyomor van, holott a kettes vonalán percenként megy csúcsidőben (érdekes, hogy a cikk 2:30 percet ír, mert ez egyszerűen nem igaz). 15-20 másodperc plusz itt plusz 10-20% utast jelent, annyi konkrétan nem fér be.
Vagy ha mégis, azt kb. ilyen módszerekkel lehet elérni: http://www.youtube.com/watch?v=HsOsoDs1J6o
Pár megjegyzés a kritikus válaszokra:
Egy másfél milliós város tömegközlekedése, ahova még 1 millió ember beingázik, nem hasonlítható össze Ajkáéval, legalábbis a következményeit tekintve nem. A kényelmetlenség az igen, de nem erről van szó, hanem a fenntarthatóságról és a nagyságrendről.
Ja, most csak pár másodperccel ritkábban jár a metró, aztán még ritkábban, aztán egyszer csak nem tudok hazamenni vele. Ezt maga a főpolgármester vázolta fel.
A probléma nem csak az, hogy 3 millió (egyébként sztem jóval kevesebb, de mindegy) embernek kell eltartania a 10 millióra épített országot, hanem az, hogy a 3 millió (sztem inkább ez 2, de mindegy, ezen ne vitázzunk) ember által befizetett rengeteg pénz nagyon nagy része is eltűnik a zsebekben.
Nagyon sok beruházás nem azért valósul meg, mert az a közösség érdeke, hanem jellemzően 1-2-5-10 embernek érdeke legfőképpen. És mivel ezek vannak döntő pozícióban, és ráadásul jogilag úgy körbe vannak védve, hogy gyakorlatilag lehetetlen megtámadni, azt csinálnak amit akarnak. Sztem nincs még egy olyan ország a világon, ahol a közbesz.es árak kétszeresei lennének a normál piaci árnak. Máshol arra törekednek hogy valami minél olcsóbb és jobb legyen, nálunk meg szándékosan mindent úgy túl bonyolítanak, hogy minél többe kerüljön, ezáltal minél többet lehesen lenyúlni.
Mindenki tudja, hogy a 4-es metrót is azért kezdték csinálni, mert baromi nagy lehetőség volt elképesztően sok pénz ellopására. És el is lopták. Innentől kezdve senkit nem érdekel mi lesz a 4-es metróval, mert a maradék beruházásban már nincs annyi kilopható pénz mint eddig volt.
A metró témához:
Ne mondja nekem senki, hogy ezek a szerelvények 30 évig mentek, és most hirtelen naponta kigyulladnak. Már korábban is leírtam itt a GYK-n, most is leírom: a maszek véleményem az, hogy ezek mesterségesen generált hibák, hogy minél hamarabb fel kelljen újítani a régi metrókat jó sok pénzért, jó sok lopással. Utána pedig majd vissza fognak jönni az Alstom-ok, mert az alstomok ugyanannak business mint akinek a régiek felújítása. Így kétszer tud lopni nem kevés pénzt.
A kieséssel kapcsolatban:
Valóban gáz ha kiesik egy teljes szerelvény, de azért belerokkanni nem fog a hálózat, még éppen el fogja bírni.
Itt korábban írta valaki, hogy még sosem tapasztalta azt, hogy tömeg lenne: a csúcsidőben akár 10 percen is múlhat az, hogy úgy utazol mint a heringek, vagy már éppen jó. Nem mindegy ugyanis hogy 7:50kor mész vagy 8:00-kor, amikor a legtöbb iskolás már bent ül az órán, a dolgozók a munkahelyen.
Jelenleg az egész város közlekedése szó szerint a hajszálon múlik. Ha bárhol bármi történik, akkor már gáz van.
A nyugatinál pl. a körút a híd fele a teljesen jól járható állapotból a totális dugóba 10 perc alatt be tud esni úgy, hogy semmi különleges esemény nem történik.
Egyrészt Bp - ellentétben mondjuk sok amerikai várossal - nem épített város, a történelmi fejlődés vezetett oda, ahol most tartunk.
A BKV vonalhálózati lefedettsége egyébként nagyon jó, gyakorlatilag max. 10-20 perces gyaloglással bárhova el tudsz jutni, ami talán egyedülálló Európában.
A kérdésre is válaszolva: úgy történhetett, hogy a döntési pozícióban jellemzően nem szakértők vannak, hanem haverok vagy szimplán idióták.
Sajnos Mo-n az előre tervezés nem ismert fogalom, az meg pláne nem, hogy esetleg ne csak 4 évben gondolkodjanak a döntéshozók, hanem mondjuk 30-ban.
Egyébként a közlekedésszervezők - jobb esetben - az ilyen döntések meghozatala előtt kiszámolják a várható hatásokat, csinálnak rá szimulációkat, és a legfontosabb eshetőségeket végignézik. Tehát amikor kimondják a döntést, akkor már tudják milyen hatásokkal kell számolni.
Mivel a kivonásokat most kezdik el nyár elején, a nyári forgalmat talán nem fogja olyan durván érinteni. Gondolom szeptemberre igyekeznek minél több kocsit rendbehozni, és visszatenni a forgalomba, hogy akkor már ne legyen gáz.
Leges legrosszabb esetben azt még mindig meg tudják csinálni, hogy indítanak mentesítő metrópótló buszokat, mondjuk 10 percenként egyet, esetleg sűríteni azon buszokat amik a metróval párhuzamosan járnak és azokra terelni az embereket.
Valaki itt írta az alagút beomlását: az alagutat azért korrektül megcsinálták, olyan nem lehet elvileg hogy beomoljon (kivéve földrengés, stb...).
A 4-es metró tübbingjei valami 100-150 évre vannak tervezve, és az alap terhelés többszörösét is elbírnák. Ettől tehát nem kell tartani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!