Buszokon a sofőrnek miért nincs biztonsági öv?
Azon tűnődtem a napokban, hogy szerencsétlen ember ott ül elől és nincs bekötve, szóval frontális ütközés esetén úgy repül ki a szélvédőn, mint annak a rendje. Pláne egy régi Ikarusban, ahol a műszerfal alig van magasabban, mint a sofőr térde.
Üdv!
Gondolkozz egy kicsit rajta:
Ki az erősebb a személyautó, vagy a vaskupac?
A baleseteket városban 99%, hogy személyautók, vagy kétkerekű motorral, vagy lábbal hajtott járművek okozzák.
Szerinted mi az, egy több tíz tonnás járműnek?
Mennyi a valószínüsége?
Üdv!
Ha egy buszba belerohan egy autó, ami maximum két tonna, azt a busz és az utazóközönsége megérzi, de nem jön létre olyan erőhatás, amitől álló vagy ülő utas repülni tudna.
Más a helyzet, ha hasonló méretű kaliberű és vagy súlyú jármű ütközésekor, mert akkor szélvédőn keresztül történő utascsere már nem kizárható.
Üdv!
Ez eddig ok, de gondolj bele abba is, hogy a busz egyrészt nekimehet falnak/oszlopnak, másik busznak, villamosnak, stb. bárminek is, nem csak feltétlenül másik autónak.
Másrészt ahogy a kérdező is írta, a busz tömege, mérete teljesen független a buszon ülők/állókra ható tehetetlenségi erőtől.
Ha 50-ről 0-ra 1-2 sec. alatt fékeződik le a busz, a benne levők teste ugyanúgy száguldana tovább, teljesen mindegy hogy az a busz 1 tonna, 5, 50, 500, vagy akár 5000. Legalábbis szerintem, bár nem vagyok fizikus, de így lenne logikus.
Egyébként már több olyan baleset is volt, amikor a buszvezető(is) súlyosan sérült meg, tehát ez a lehetőség nem kizárható. A buszvezetők munkahelye a vezetőfülke. Ha egy magasban dolgozó nem használ biztosítást, egyből megbünteti a munkavédelem, mert nem biztonságosak a munkakörülmények. ILyen alapon a buszvezetőké sem biztonságos, mert pl. egy fékhiba folytán bármikor belerohanhat a falba a busz.
Szóval nem értem az egészet, hogy miért nem kötelező, de mindegy. Biztos bennem van a baj...
Gondolom ez nem csak a közlekedési baleset miatt van így, hanem egyéb okból. Pl. a taxisofőrnél sem kötelező ( pedig ő autót vezet), de pl. egy személyét ért támadás során, bekötött biztonsági övvel nehéz lenne kiugrania a kocsiból.
Ugyanilyen ok fennállhat buszosoknál is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!