Milyen eszközökkel szorítanád vissza a bliccelést?
Véleményem szerint a bliccelés nem normális dolog, így gondolkoztam a témán, hogy a BKV mit tehetne ellene:
- A legfontosabb: a pótdíjat többszörösére emelni: pl. 30.000 Ft helyszínen, 60.000 csekken, 120.000 30 napon túl, már nem is olyan drága a 320 Ft, ugye? Az eljárás legyen 100%-ig hivatalos, mintha a rendőrség büntetne meg, ne lehessen csalni hamis adatokkal, stb.
- Első-ajtózás mindenhol. Moszkvában, úgy hallottam, hogy a legtömöttebb járaton is mindenki türelmesen vár a sorára, nem gond a menetidő növelése. (esetleg az 5-ös, 7/7E/173/173E, és talán a 86-os járatot ki lehetne hagyni) A sofőr pótdíjazási eljárást kezdeményezhessen, ha a hátsó ajtón szállsz fel, vagy ha nem mutatsz bérletet, jegyet magadtól.
- Villamosokon első-ajtózás helyett kalauz. Combinora 4-5 is mehet, egyébként 1 kocsinként. Máshol működik, itt is bevethető lenne.
- A jegyet egy órán belül korlátlan utazásra használhatod az érvényesítése után. Ha a felszínről mész le a metróba, mivel nem tudsz az idő lejártakor új jegyet kezelni, mindenképp új jegyet kell érvényesíteni (a metrós bélyegző legyen más), ezt metróhálózaton belüli átszálláskor vagy felszíni közlekedésre való átszálláskor viszont egy óráig szabadon használhatod.
A fent leírtaknál az ötlet nem az enyém a legtöbbnél, csak egyetértek vele, vagy a megvalósításáról akartam néhány szót írni, nem szeretném, ha úgy tűnne, hogy sajátként "adok el" ötleteket, amelyeket nem én találtam ki. Mi a véleményetek a javaslatokról? Mit tudnátok hozzátenni? Kérem, hogy bliccelők ne írjanak, gondolom nem kell részleteznem, hogy miért...
Már előttem is leírták, de én is leírom: rosszul közelíted meg a dolgot.
Továbbá:
- Az általad sorolt büntetési tételek aránytalanul magasak. Abszolút értelemben is, nemhogy a jelenlegi jegyárakhoz képest.
- Az 1. és a 2. pontod között némi ellenétet érzek. Ha elsőajtózás van, akkor minek pótdíj? Egyszerűen nem kell felengedni senkit jegy nélkül. Nehogy már az legyen, hogy aki megpróbál felsurranni, az kapásból 30 rugó fizessen! Nem, csak simán le kell rakni. Hasonlóan a kalauzrendszernél.
- Részben az előbbihez tartozik: a kalauzrendszert legfeljebb úgy lehetne kiépíteni, ha az egyéb ellenőrzést megszüntetnék. Egyébként nagyon drága lenne a személyzet. Így viszont ismét oda jutunk, hogy a pótdíjnak alapvetően semmi értelme.
- "Ha a felszínről mész le a metróba, mivel nem tudsz az idő lejártakor új jegyet kezelni, mindenképp új jegyet kell érvényesíteni (a metrós bélyegző legyen más)"
Ennek semmi értelme. Miért kellene a metróba mindenképp új jegy? Ki az, aki 1 óránál többet utazik a BKV-n? És ha van ilyen utas, miért nem kínálunk neki 90-perces jegyet, miért kéne velük 2 db 1-órás jegyet vetetni? De ha mindenképp ragaszkodsz ehhez: akkor legyen a metrókon is lyukasztó. De ebből megint az jön le, hogy rosszul közelíted meg a dolgot.
- Az előbbit folytatva, lehetne 15 és 30 perces jegy is, és akkor már mindenki rendesen ki lenne szolgálva. De ebben a formában a jegyrendszernek semmi értelme. Egyébként újítások lesznek, a papírjegynek úgyis vége lesz pár éven belül, és akkor ez nem fog gondot okozni.
Ehhez annyit tennék hozzá, hogy épp ma olvastam, hogy állítólag ~13 milliárd (!) forint a BKV éves kára a bliccelőkből.
Ha tényleg ennyi, akkor a BKV rendkívül szánalmas. Ugyanis ennyi pénzből lazán felvehetnének úgy 3000 ellenőrt (de akkor alulbecsültem), vagy akár nevezhetjük őket kalauznak is, akik utána nagyon szépen rendet tudnának tartani.
(Persze ehhez kellene egy normális jegyrendszer is, de épp ezt tervezik szerencsére.)
Ezzel szemben mit tesz a BKV? Sír. Az nagyon megy neki.
A másik lehetőség, hogy ez egy kamu adat, és csak próbálnak túlozni. Mert komolyan, nincs még egy olyan szánalmas cég, aki ekkora veszteség hatására nem tesz semmit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!