Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Milyen eszközökkel szorítanád...

Milyen eszközökkel szorítanád vissza a bliccelést?

Figyelt kérdés

Véleményem szerint a bliccelés nem normális dolog, így gondolkoztam a témán, hogy a BKV mit tehetne ellene:

- A legfontosabb: a pótdíjat többszörösére emelni: pl. 30.000 Ft helyszínen, 60.000 csekken, 120.000 30 napon túl, már nem is olyan drága a 320 Ft, ugye? Az eljárás legyen 100%-ig hivatalos, mintha a rendőrség büntetne meg, ne lehessen csalni hamis adatokkal, stb.

- Első-ajtózás mindenhol. Moszkvában, úgy hallottam, hogy a legtömöttebb járaton is mindenki türelmesen vár a sorára, nem gond a menetidő növelése. (esetleg az 5-ös, 7/7E/173/173E, és talán a 86-os járatot ki lehetne hagyni) A sofőr pótdíjazási eljárást kezdeményezhessen, ha a hátsó ajtón szállsz fel, vagy ha nem mutatsz bérletet, jegyet magadtól.

- Villamosokon első-ajtózás helyett kalauz. Combinora 4-5 is mehet, egyébként 1 kocsinként. Máshol működik, itt is bevethető lenne.

- A jegyet egy órán belül korlátlan utazásra használhatod az érvényesítése után. Ha a felszínről mész le a metróba, mivel nem tudsz az idő lejártakor új jegyet kezelni, mindenképp új jegyet kell érvényesíteni (a metrós bélyegző legyen más), ezt metróhálózaton belüli átszálláskor vagy felszíni közlekedésre való átszálláskor viszont egy óráig szabadon használhatod.

A fent leírtaknál az ötlet nem az enyém a legtöbbnél, csak egyetértek vele, vagy a megvalósításáról akartam néhány szót írni, nem szeretném, ha úgy tűnne, hogy sajátként "adok el" ötleteket, amelyeket nem én találtam ki. Mi a véleményetek a javaslatokról? Mit tudnátok hozzátenni? Kérem, hogy bliccelők ne írjanak, gondolom nem kell részleteznem, hogy miért...


2011. ápr. 5. 23:24
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:

Már előttem is leírták, de én is leírom: rosszul közelíted meg a dolgot.

Továbbá:

- Az általad sorolt büntetési tételek aránytalanul magasak. Abszolút értelemben is, nemhogy a jelenlegi jegyárakhoz képest.

- Az 1. és a 2. pontod között némi ellenétet érzek. Ha elsőajtózás van, akkor minek pótdíj? Egyszerűen nem kell felengedni senkit jegy nélkül. Nehogy már az legyen, hogy aki megpróbál felsurranni, az kapásból 30 rugó fizessen! Nem, csak simán le kell rakni. Hasonlóan a kalauzrendszernél.

- Részben az előbbihez tartozik: a kalauzrendszert legfeljebb úgy lehetne kiépíteni, ha az egyéb ellenőrzést megszüntetnék. Egyébként nagyon drága lenne a személyzet. Így viszont ismét oda jutunk, hogy a pótdíjnak alapvetően semmi értelme.

- "Ha a felszínről mész le a metróba, mivel nem tudsz az idő lejártakor új jegyet kezelni, mindenképp új jegyet kell érvényesíteni (a metrós bélyegző legyen más)"

Ennek semmi értelme. Miért kellene a metróba mindenképp új jegy? Ki az, aki 1 óránál többet utazik a BKV-n? És ha van ilyen utas, miért nem kínálunk neki 90-perces jegyet, miért kéne velük 2 db 1-órás jegyet vetetni? De ha mindenképp ragaszkodsz ehhez: akkor legyen a metrókon is lyukasztó. De ebből megint az jön le, hogy rosszul közelíted meg a dolgot.

- Az előbbit folytatva, lehetne 15 és 30 perces jegy is, és akkor már mindenki rendesen ki lenne szolgálva. De ebben a formában a jegyrendszernek semmi értelme. Egyébként újítások lesznek, a papírjegynek úgyis vége lesz pár éven belül, és akkor ez nem fog gondot okozni.

2011. ápr. 6. 01:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:
100%
Nálunk bevezették az elsőajtózást...már régen...és müködik.Ja és Mo-n van:)
2011. ápr. 6. 07:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:
68%
SOKKAL olcsóbbá kéne tenni a jegyeket és főleg a bérleteket. Ennyi.
2011. ápr. 6. 07:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:
Árulnék chippel ellátott kártyákat különböző összegekben (1000, 2000, 5000 Ft, stb.). Ha lemész az aluljáróba, bedugod, kihúzod, utazol. Amikor jössz kifelé akkor megint bedugod és annyiért fizetsz, amennyit utaztál (mondjuk megállónként 10 Ft --> Pl.: Délitől Örsig 100 Ft). Hogy ezt buszon és villamoson hogy lehetne megoldani azt nem tudom, de aluljáróban működne.
2011. ápr. 6. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:
Pont a metró az, amelyen a legkevesebben bliccelnek, szóval sokat nem érne.
2011. ápr. 6. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:
51%
60.000? 120.00Ft? :O Háát persze.. :D Én 2 éve nem lyukasztottam semmit a BKV-n, és bérletem sincs.. egy jegy van nálam ha tényleg nagyon rizikós a helyzet (azaz hosszú megálló, vagy tömeg, vagy bármi) de mindig letudtam szállni ha jött.. hogy miért nem lyukasztok? Most nem az a 320Ft, de az h várom a 25-s busz, és ami durván 10 percenként jár, 30 perc múlva sincs sehol hétköznap, szint úgy az 5-ös, (ami párszor már le is robbant alattam) nem jön 30 percig semmi, aztán 3 busz egymás után.. (ez nem tudom h miért van, lehet dugó, és beérték egymást) meg bűz, csövesek stb.. na én azért nem lyukasztok.. meg már kitanultam h melyik járaton vannak, és amelyik járatokat használom, h ott kik szoktak ellenőrizni (általában ugyan az trió) ha meglátom őket, jelzek és leszállok..
2011. ápr. 6. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:
Én autóval járok 70%-ban. Amikor buszozok van egy gyüjtójegy ha jön az ellenör kilyukasztom. most 50-50% lesz az utazási arány és marad a jegy. Ha a felnőtt bérlet 6-7000 forint lenne simán megvenném egy szó nélkül.
2011. ápr. 6. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat!
2011. ápr. 6. 21:55
 19/22 anonim ***** válasza:

Ehhez annyit tennék hozzá, hogy épp ma olvastam, hogy állítólag ~13 milliárd (!) forint a BKV éves kára a bliccelőkből.

[link]

Ha tényleg ennyi, akkor a BKV rendkívül szánalmas. Ugyanis ennyi pénzből lazán felvehetnének úgy 3000 ellenőrt (de akkor alulbecsültem), vagy akár nevezhetjük őket kalauznak is, akik utána nagyon szépen rendet tudnának tartani.

(Persze ehhez kellene egy normális jegyrendszer is, de épp ezt tervezik szerencsére.)

Ezzel szemben mit tesz a BKV? Sír. Az nagyon megy neki.

A másik lehetőség, hogy ez egy kamu adat, és csak próbálnak túlozni. Mert komolyan, nincs még egy olyan szánalmas cég, aki ekkora veszteség hatására nem tesz semmit.

2011. ápr. 6. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim válasza:
51%
szerintem nyugodtan rakasd magad seggbe ahelyett hogy ilyeneken gondolkozol... 320 Ft is sok! azért hogy utazhassak az összkomfortos telihugyozott szarjaikon? köszcsánem:D
2011. ápr. 7. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!