Milyen eszközökkel szorítanád vissza a bliccelést?
Véleményem szerint a bliccelés nem normális dolog, így gondolkoztam a témán, hogy a BKV mit tehetne ellene:
- A legfontosabb: a pótdíjat többszörösére emelni: pl. 30.000 Ft helyszínen, 60.000 csekken, 120.000 30 napon túl, már nem is olyan drága a 320 Ft, ugye? Az eljárás legyen 100%-ig hivatalos, mintha a rendőrség büntetne meg, ne lehessen csalni hamis adatokkal, stb.
- Első-ajtózás mindenhol. Moszkvában, úgy hallottam, hogy a legtömöttebb járaton is mindenki türelmesen vár a sorára, nem gond a menetidő növelése. (esetleg az 5-ös, 7/7E/173/173E, és talán a 86-os járatot ki lehetne hagyni) A sofőr pótdíjazási eljárást kezdeményezhessen, ha a hátsó ajtón szállsz fel, vagy ha nem mutatsz bérletet, jegyet magadtól.
- Villamosokon első-ajtózás helyett kalauz. Combinora 4-5 is mehet, egyébként 1 kocsinként. Máshol működik, itt is bevethető lenne.
- A jegyet egy órán belül korlátlan utazásra használhatod az érvényesítése után. Ha a felszínről mész le a metróba, mivel nem tudsz az idő lejártakor új jegyet kezelni, mindenképp új jegyet kell érvényesíteni (a metrós bélyegző legyen más), ezt metróhálózaton belüli átszálláskor vagy felszíni közlekedésre való átszálláskor viszont egy óráig szabadon használhatod.
A fent leírtaknál az ötlet nem az enyém a legtöbbnél, csak egyetértek vele, vagy a megvalósításáról akartam néhány szót írni, nem szeretném, ha úgy tűnne, hogy sajátként "adok el" ötleteket, amelyeket nem én találtam ki. Mi a véleményetek a javaslatokról? Mit tudnátok hozzátenni? Kérem, hogy bliccelők ne írjanak, gondolom nem kell részleteznem, hogy miért...
Én először is különválasztanám azokat a bliccelőket, akik egy útra nem vesznek jegyet, mert csak átutaznak, vagy ilyesmi, és azokat, akik így járnak iskolába, dolgozni stb.
Utóbbiak talán jobban járnak már eleve azzal, hogy néha elkapják őket, és fizetnek, mint ha bérletet vennének.
Szóval első lépésként a zónákat jelölnék ki, hogy egy olcsóbb bérlet mondjuk csak Dél-Pesten tudnál menni, vagy csak egy (esetleg 2-3) adott vonalon, hiszen alig van olyan ember, aki szinte az egész hálózatot bejárja rendszeresen.
Egy ésszerűbb bérlet- és jegypolitikával csökkenne szerintem a bliccelések száma, utána lehetne gondolkozni, hogy a maradékot hogy vegyük rá a jegyvásárlásra (illetve a pótdíj kifizetésére, hiszen az is egy lehetőség, még ha drágább is - ha befizeti, akkor nem "károsítja" a BKV-t.)
Ezzel csak azt éred el hogy ráerőltetnéd az utasokra a jegy/bérlet vásárlást. De a legegyszerűbb és a legkézenfekvőbb dolgok felet teljesen átsiklottál. Csökkentsék a jegy/bérlet árakat. Ha már van pénz százmilliós végkielégítésekre, akkor nekem ne pampogjanak arról hogy a BKV veszteséges. Valamint nem elsikkasztani kéne a pénzeket hanem a buszokra költeni, felújítani és újakat venni, és az ember már mindjárt nagyobb valószínűséggel veszi meg a jegyet egy olcsóbb és normális utazási lehetőséget biztosító tömegközlekedési eszközre, mintha egy drága szemétdombon kéne utaznia.
Tudod, az emberek gondolkodásmódjában kell változtatni, és nem szigorítani a dolgokat. Az egész országban az a baj hogy mindent szigorítanak és mellé emelik az árakat. Ezért nem szeret a legtöbb ember Magyarországon élni (többek közt én se)
Nekem konkrét ötletem nincs, de volt egy kolis nevelőm a gimi alatt, aki azt mondta hogy ha korlátlan hatalommal ruháznák fel 3 nap alatt megoldaná az ország minden problémáját.
Szerintem megszervezek a kedves kérdezőnek egy megbeszélést az úriemberrel (ha még él)... :P
Jaja, a jegyárak nagyon elszálltak. 320 Ft egy két megállós utazásért? Na ne már!! Elérhető árúnak kéne lenni, és akkor sokkal több bevétel lenne belőle.
Amúgy meg jogos, tudod mennyi elsíbolt pénz ment már ki a BKV-tól? Felháborító!! Most meg hallom, hogy a BKV-nak a hiányát a magánnyugdíjpénztárból visszatérők pénzéből akarják kifizetni. Hát dögöljenek meg!
Szerintem eleve nem láttod át a probléma lényegét. Nem az a lényeg, hogy hogyan állítsuk meg a biccelést. Inkább nézzük meg, miért van biccelés? A jegyárak egyre csak magasabbak, szép sunyiban mindig emelnek rajta, de az átlagfizetés ugyanannyi. Egy diák, akinek a szülei a belüket kidolgozzák minimálbérért hogy szerezzen pénzt bérletre? És a fő kérdés az, mi utasok mit kapunk ezért? Nyílván az elmúlt év szigorításaival és az áremelkedésekkel jelentősen nőtt a bevétel. Na de az a pénz hol van? A járatok ugyanúgy koszosak és lepusztultak, az M2 híres metrókocsijai sehol, a 4-es metró meg kb akkor készül el amikor mi visszakapjuk trianont. De akkor most én mire fizetek? Kinek a zsebébe megy a pénzem miközben a busz hátuljában még ott a múlt heti hányás?
Ezért biccelnek az emberek, mert ők egy színvonalas utazási lehetőséget akarnak fizetni, nem pedig a BKV-s fejesek vakációját...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!