Mikor hozza forgalomba az Ikarus V187 -es buszt a BKV?
Szerintem is kell az Ikarus, a citadell is jó, bár inkább ikarus "párti" vagyok. De abban lehet igaza van ez egyik hozzászólónak, hogy mind2-ből kéne vennie a Bkv-nak és akkor lenne versenyhelyzet a két cég között, ami a fejlesztést segítené, meg a több munka hely előteremtése miatt is. Ezt az ötletet én is teljes mértékben támogatom.
Csak az a szomorú, hogy mostanában nem hallottam semmit az egészről...
annyira az egekig istenítitek ezeket az ikarusokat. amig busszal jártam és megláttam hogy az jön már indultam is gyalog haza..félórás utat inkább bevállaltam. télen hideg volt rajtuk mint az állat. a gödörbe óriásit b*sz az emberen a székek meg kényelmetlenek meg leszakadt agyonhasznált koszos belsőtere van mindegyiknek. volt h a csuklós részénél ömlött be a víz. a gyerek meg ott állt és nem vette észre aztán azon röhögtek h mikor veszi már észre hogy tiszta víz a kabátja. alapjáraton meg 3 mtz megirigyelné a hangjukat. hát még ha gázt is adnak neki..
a volvo buszokra sokkal könnyebb felszállni kényelmesek tiszták és halk járású motorok vannak benne főleg az ujakon. olyan halk és kiegyensúlyozott a járásuk hogy észre se veszem hogy megy alattam csak ha kinézek az ablakon.
a merciket azért nem szerettem mert oldalazva fértem fel az első ajtón. de ettől függetlenül sokkal jobban örültem ha az jött. főleg télen mert meleg is volt benne..
de szerencsére egyre jobban kikoptak ezek az ikarusok legalábbis ahol én lakok. de mivel kb 50 méterre lakok a legköezelbbi buszmegtől néha hallom hogy 1-1 még azért jár.
jó elismerésem a strapabírásuk előtt meghajtom a kalapom de a többi...40 éves technológia meg komfortérzet
16:54-nek...
Hát nem tudom ízlések és pofonok, de pl. az "új" Volvo-Alfa Localo alig megy fel a Budakeszi úton és ocsmányságban odaveri a régi buszokat. Nyöszörög és olyan érzése van az embernek hogy nem megy fel a hegyen... és tényleg csoda, hogy felér... Ennyit a halk és kiegyensúlyozott motorról, Hajrá IKARUS! Hajrá BKV! :D Új buszokat Budapestnek! (szerintem ezekkel a jelszavakkal kampányt lehetne nyerni, 4 év múlva megpróbálkozom :D)
A Volvo és a kényelem az két egymástól teljesen különálló dolog. Egy Ikarusban le lehet ülni kényelmesen, van hely a lábamnak, puha az ülés (amennyire egy városi buszon kell). Volvo-ban semmi párna nincs az ülésen, csak a műanyag, amire ráhúzzák a huzatot (persze vannak kivételek, de az első- és második szériából mindegyik keményüléses, és a harmadikból is van olyan). Ha épp kifogok egy olyat, amin van egy kis párnaréteg (azért itt sem viszik túlzásba, max. 2 cm), akkor sem lehet kényelmesen ülni, mert nem tudták rendeen felszerelni az üléseket, és mindegyik kicsit előre dől, ezért olyan érzésem van, mintha lecsúsznék róla)
A Volvo-kon a leszállásjelző is el van rontva, a vészjelző olyan alacsonyan van, hogy sokan azt nyomják meg. Vagy ha már megállt a megállóban, és valaki mégis ki akarja nyitni az ajtót, csak az ajtó oldalán lévő kis gombok működnek, a kapaszkodókon lévőt hiába nyomogatja.
Egyszer volt szerencsém egy olyan Volvo-val utazni, amelyiken ha megnyomtam az ajtón lévő leszállásjelzőt, akkor elkezdett világítani az ajtó fölötti zöld lámpa (ez eddig természetes), de a vezetőnél nem jelzett be. Ha a kapaszkodókon lévő gombot nyomtam meg, akkor jelzett a vezetőnél, de nem világított az ajtónál lévő visszajelző lámpa.
Egyépbként az agyon istenített Volvo buszok motorja gyakran alig indul be, csak többszöri próbálkozás után lehet vbele elindulni, de utána is még jó ideig nyekereg. Az Ikarusok egyből beindulnak, pedig az ezekben lévő Rába D10 motort már nem ma gyártották... Persze van az ellenkező esetre is példa, de ez az általános.
Ha tehetem, én Volvo-ra nem szállok fel, inkább várok Ikarust, vagy megyek gyalog.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!