Mikor hozza forgalomba az Ikarus V187 -es buszt a BKV?










Régen is voltak öregek, és babakocsisak, de fel tudtak szállni a magaspadlós Ikarusra.
Miért, a Volvo jobb? Olyan kényelmetlen szar ülései vannak, hogy kettétörik a derekad mire leszállsz, a klíma nem működik, és nyitható ablak sincs, minden kátyúban úgy recseg, hogy majd' szétesik. A Volvo Localo hátsó ajtajánál dupla olyan magas a padló, mint az Ikarusokban,alig van benne olyan ülőhely, ahol elfér a lábad.
Vagy a King Long jobb? Kiesik a kereke, télen hűt, nyáron fűt, tele van ragasztva kínai betűkkel, és az eész utastere olyan, mint egy játékautónak.










16:25-nek üzenném. Feltételezem, ha beindítanák újból az Ikarus buszok gyártását, nem a 35-40 éves design lenne az alap. Biztos, hogy vannak uniós előírások a tömegközlekedési eszközök komfortjára, akadálymentesítésére.
És igen, az öreg Ikarusokra is fel lehetett szállni babakocsival, magas járdaszegély, és megfelelő távolság esetén. Akik most 40-50 év közöttiek, azok tudják, hogy a járdák nem 10 cm magasak voltak. Cseszhetem az alacsony padlójú járműveket, ha a sofőr fél méterre áll meg a járdától. Nem a hó, hanem a bénasága miatt.










Réginek régi, de nem vacak. És azért nem cserélik le, mert az "európai világvárosok" nem tudnak megfelelő minőségű buszt gyártani. Az összes Volvo már selejtérett, nem bírják a budapesti utakat. Egy időben elvitték a gyors 7-es vonalról az Ikarus 280-asokat, és csuklós Volvot raktak helyette. Kb. egy hétig tartott, mindenki szidta, hogy kényelmetlen, nyikorog, és kérik vissza a (már felújított) Ik 280-asokat. Azóta is ezek járnak, és nincs sok utaspanasz a buszra.
Persze nem azt mondom, hogy örökre maradjanak a magaspadós Ikarusok, de azért ami régi, az nem szar. Az új Ikarus már alacsonypadlós, klíma is van benne, csak annyi a különbség a Volvohoz képest, hogy kényelmesek az ülései, és nem esik szét egyből.










Ahoj!
Drukkolok, hogy ne is legyen egyhamar! Sajnos a két tesztpéldányból az Ikarus márka alatt futó busz volt az átgondolatlanabb, kényelmetlenebb, a Citadell sokkal inkább Budapest-érett. Lehet, hogy bennem van a hiba, de lehet, hogy nem Dakar-rali futóműves buszoknak kellene csak kibírni az utakat Budapesten normális esetben, talán az utak állapotán is illene valamit javítani...
Amúgy pedig ha csak magyar buszok játszanak, akkor azért még megvárnám a NABI felhozatalát, elég ígéretes a Sirius is, úgyhogy még nem lejátszott téma, hogy melyik legyen a szimpátianyertes. Komoly buszcserével pedig csak akkor foglalkozzunk, hogyha a BKV 60-70 milliárd költőpénzzel nézelődik a piacon új buszok után, addig csak álmodozás és nyálcsorgatás az egész tesztelgetés.
Amúgy meg alapból a buszbeszerzés előtt egy csomó mindent át kellene gondolni, egyáltalán, hogy milyen buszokat keresünk. Budapesten, főleg, hogy sok buszjárat használ közös útvonalakat, lehet, hogy megérné tyúkbelezni ezeket a részeket és kettős üzemű buszokat venni (ahogy Debrecenben is) vagy a gazdaságosabb üzemeltetés végett gázüzemű buszokkal újítani a buszparkot (2/3-ad árú nafta kell csak bele), vagy vannak még előremutatóbb alternatívák, pl. a szuperkapacitásos busz...
Zárszó: V187-et semmiképp se engedjék Budapestre, azt a kontrukciót még egyszer át kellene gondolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!