MÁV villanyszámlájánál számít, hogy egy adott járat
mozdonyvezetője mennyire spórol az árammal, vagy
tulajdonképpen általányt fizetnek?
Figyelt kérdés
A mozdonyvezetésnél minden is megvan szabályozva, hogy kell vezetni, de szerintem mindenkinek megvan szerintem a saját vezetési stílusa, hogy jobban adja a kakaót, hogy elérje a 120 km/h-t vagy egy kicsit spórolósan, mert már távolról látszik a sárga vagy éppen a vörös jelző, a villanyfogyasztáson ez biztos meglátszik. Mi a helyzet a magánvasútakkal? Úgy van mint a kamionnál, ahány liter annyiszor X forint csak itt kilowattórával, amit villanyórával mérnek? Vagy fizeti a cég a magas pályahasználati díjat, amibe bele van kalkulálva a villanyfogyasztás és így nem oszt nem szoroz a vezetési stílus? (Persze ha dízelmozdony húzza, gondolom már biztosan számít tankolásnál a fogyasztás, így a Szergejjel vigyázni kell a keményebben odalépéssel)
tegnap 11:22
1/4 anonim válasza:
Valószínűleg a betápoknál van mérő. De hogy ebből melyik vonat mennyit fogyasztott azt nem lehet megállapítani, max ha azon a betápon levő szakaszokon egyetlen vonat volt, de az esetek jelentős többségében nem ez a helyzet. Úgyhogy maga a MÁV-START és az összes többi vasúttársaság akiknek a vonatai közlekednek a pályán, általányt fizetnek az infrastruktúra fenntartójának.
tegnap 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
2/4 BeefEater válasza:
Az energiafogyasztást külön mérik és fizetik az egyéb (pl pályahasználati) díjakon felül.
Ugyan úgy mint egy autónál, ha normálisan vezeted kevesebbet fogyaszt, hosszabb lesz az élettartama az alkatrészeknek.
tegnap 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?
3/4 A kérdező kommentje:
1 - 1 eddig a az átalány és fogyasztás alapú számlázásra. Mondjuk az tény, hogy karbantartási költségeknél számít, hogy mennyire van kímélve a technika.
tegnap 12:25
4/4 Justinianus válasza:
A villamos energiának semmi köze a pályahasználati díjhoz. A villamos energiát a pályaműködtető beszerzési áron adja tovább a vasútvállalatoknak.
A legújabb járműveken már van fogyasztásmérő, egyébként fajlagos fogyasztás alapján számolják a fogyasztást. Minden mozdonytípusnak vonatnemenként és hónaponként (télen magasabb, nyáron alacsonyabb) meghatározott fajlagos fogyasztás (100 t továbbítása 1 km-en) értéke van. Pl. egy V 43-assal vontatott 300 tonnás személyvonat esetén Budapest-Szolnok között 100 km × 3 (300 t/100) × 3,8 (fajlagos fogyasztás) × 80 Ft/kWh - kiszámítható az elfogyasztott villamos energia értéke.
Ha szükséges, a fajlagosan számolt értékeket arányosan korrigálják úgy, hogy pályaműködtető beszerzése és a vasútvállalatoknak kiszámlázott fogyasztás nullszaldós legyen.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!