Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mennyire szamít jónak a...

Mennyire szamít jónak a Budapesti metróhalózat a többi európai városhoz képest? Elég ez a 4 metró nekünk? Miben lehetne még fejleszteni Busapesten a Föld alatti közlekedést?

Figyelt kérdés
okt. 16. 15:27
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Elég gyengének számít.


Alsó hangon össze kéne kötni/felfejleszteni a szentendrei/csepeli/ráckevei hévet 5-ös metróvá, a kettes metrót meg a gödöllői hévvel kéne összekötni. 4-es és 3-as metrót mindkét irányba meg kéne hosszabbítani. Illetve a Kelenföld-Nyugati közötti vasúti alagút segítségével egy tisztességes elővárosi vásútrendszert kéne kiépíteni.

okt. 16. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 Mad Max2 ***** válasza:
92%

Budapesten a metro hálozat nem annyira elmaradott.

Vannak szomszédaink akiknél jóval előrébb járunk


Pl: Szlovéni, Horvátország, Szervbia fővárosaiban nincs metro.


Varsóban is gyér a metróhálozat.


De tőlünk nyugatra mindenhol sokkal fejlettebb a metrohálozat

De amugy pl Bukarestben is fejlettebb a metrohálozat.


Amugy az a helyzet hogy a rendszerváltásig nagyon jól áltunk

90 óta épült egy félig megépített M4 metro és ennyi.


Már rég meg keleltt volna épülnie az m% metronak, de a jelenlegi 14 éve regnáló fidesz nem költ Budapest fejlesztésére.


Pedig nagyon sokat segítene egy m5 metró

okt. 16. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

#2


Mondjuk Szlovénia fővárosát - Ljubljanát - mindössze 280 ezren lakják és fele akkora sincs mint Debrecen.

Oda pont fölösleges lenne.

okt. 16. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
84%
#1 A Nyugati-Kelenföld összekötést hogy érted? Metróként vagy nagyvasútként?
okt. 16. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

4: vasútként. Ezáltal megoldható lenne egy olyan elővárosi vasúti hálózat, ahol a vonat elindul egy elővárosi vonalon, megáll a külső kerületekben, max átszeli a várost érinte pár fontosabb csomópontot (Kelenföld, Szèll Kálmán tér, Nyugati), majd a másik irányba elhagyja a várost.


Pl lehetne egy Székesfehérvár-Szob vonal, ami amúgy azt is jelenthetné, hogy pl Érdről vagy Budafokról relatív gyorsan elérhetnéd a belvárost, vagy akár Újpesten. Pl egy Budafok-Újpest út, ami ma alsó hangon egy óra az így max 20 perc lenne. Persze több vonallal (pl Tatabánya-Cegléd stb.) a többi külvárost/elővárost is összekötné egymással és a központtal. Plusz előny, hogy ezeket a vonatokat nem az amúgy is zsúfolt fejpályaudvarokon kéne fordítani.


Példaként nézd meg Münchent.

okt. 16. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%
A metró önmagában nem világszínvonal, de ha rendszerben nézzük a BKV-t (és miért ne néznénk rendszerben), buszokkal, villamosokkal, éjszakai buszokkal az egyik legkiemelkedőbb a kontinensen. Lehet Párizsban nappal agglomerációt meg várost sokkal jobban kiszolgáló metró, ha éppenséggel ha nem metró vonal + 10 perc sétára van bárhol dolgod, akkor megszívtad, és estétől napkeltéig megszívtad.
okt. 16. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Mint egy rakás szar. Gyakorlatilag minden normális méretű kelet-európai városnak hosszabb a metróhálózata.
okt. 18. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!