Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Magyarországon, a vasúton...

Magyarországon, a vasúton létezik 110-es lassújel?

Figyelt kérdés

tegnapelőtt 19:27
 1/7 anonim ***** válasza:
80%
Igen.
tegnapelőtt 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Azt tudod esetleg, hogy hol? Még nem láttam sehol.
tegnapelőtt 20:03
 3/7 anonim ***** válasza:
0%
Nem valószínű, mert alapból nem lehet szinte sehol 110-zel menni.
tegnap 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Nem tiltja semmi, hogy létezzen, de nagyjából kizártnak tartom, mert minek.

A másik meg, hogy ha egyszer a pályamesteri szakasz nem kap 110-es táblát, akkor nem is fognak előírni 110-es lassúmenetet, mert nem tudnák kitáblázni. Sok jelentősége egyébként sincs, ha 110 helyett 100 lesz kitéve. A pontos számértéket amúgy is csak hasraütés alapján állapítják meg, csak körülbelülre lehet megmondani, hogy mi az, ami még biztonságos.

ma 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
A Vásárosdombó-Sásd szakasz 110 km/h-val járható a kis sugarú ívek miatt, de hogy ez lassújelnek számít vagy állandó engedélyezett sebességnek, nem tudom. Egyébként meg az lehet a helyzet, amit #4 ír, nincs nagy különbség a 100 és a 120 között, már ha valódi lassújelről van szó.
ma 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

5. egyik szavaddal ütöd a másikat. Pont az ívek miatt igencsak nagy különbség van 100, 110 és 120 között. Például Dombóvár - Kaposvár között 100. 120 nagyon nem lehetne.

De Szentlőrinc előtti nagy ív is 90 (volt). Miért nem 100, hiszen ahogy mondod "nincs nagy különbség" a számok között.

A V.dombó - Sásd állandó, a menetrendben is így szerepel. A 100-as V.dombó és Dombóvár között viszont ki volt tűzve. Most mág 80-as is van benne...

De láttam máshol is régebben több helyen is 11-es táblát.

Olyan is volt hogy valami szakasz azért lett 50-es, mert olyan tábla volt épp kéznél. :D

ma 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Úgy értettem, hogy két különböző dolog egy szakasz állandó engedélyezett sebességének megállapítása és egy szakasz ideiglenes engedélyézett sebességének, vagyis a lassújel mértékének megállapítása. Előbbi szabványokon alapul, úgy építik meg a pályát (milyen a pályageometria, miből van maga a pálya stb.), utóbbi méréseken. A kis sugarú ívek nem állapotromlás eredményei, hanem úgy lettek építve.
ma 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!