Amelyik mozdonynak hosszú nózija van azon hogy látja a vezető biztonságosan mi van előtte?
fénysorompó, táblák, forgalomirányító(diszpécser)
ha valami elé ugrik (pl vad, stb) akkor úgyis elüti mert több km a féktáv
"több km a féktáv"
Honnan szeditek ezeket a baromságokat????
Megvannak a speciális szabályok hogy ilyen járművekkel hogyan kell közlekedni. Ez vonalszakaszokra bontva is megvan. Vannak olyan szakaszok ahol kötelező második ember a mozdonyra hogy mindkét oldalon tudjon valaki figyelni. Régen a gőzösökön a fűtő dolga volt a figyelőszolgálat ellátása.
Annyit még tegyünk hozzá, hogy ez a fajta kialakítás, hogy a géptér egyik irányban teljesen kitakar bármiféle kilátást, inkább csak régebben volt jellemző. Akkor is leginkább a tolatásra (kocsirendezésre) készült típusoknál, ahol a gyakori irányváltások miatt fontos, hogy mindkét irányban legyen valamiféle kilátás, még ha korlátozott is. Kivétel a régi amerikai dízelmozdonyok, de egyrészt az USÁ-ban a hosszú tehervonatokat több mozdony csatolva továbbítja, általában megoldották hogy az elöl levő mozdonynál a rövid géptér nézzen előre. Másrészt a gőzösök után más volt a felfogás, nem volt még annyira szempont a szuper jó kilátás, ellenben nagyobb biztonságban érezte magát a személyzet, ha például ütközéskor előttük volt egy méretes géptér.
A videón szereplő típus (CSME3, csehszlovák konstrukció) is eredetileg nehéztolatónak készült, nagy elegyek rendezésére.
Albániában meg mindenre ezt használják, mert az a kevés megmaradt vasút is teljesen le van pukkadva és nincsen más.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!