Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Amelyik mozdonynak hosszú...

Amelyik mozdonynak hosszú nózija van azon hogy látja a vezető biztonságosan mi van előtte?

nov. 19. 22:09
 1/5 anonim ***** válasza:
32%

fénysorompó, táblák, forgalomirányító(diszpécser)

ha valami elé ugrik (pl vad, stb) akkor úgyis elüti mert több km a féktáv

nov. 19. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
73%
Nehezen. Az ilyen felépítésű mozdonyok nem véletlenül nem közlekedhetnek bizonyos vonalakon CSM (csak mozdonyvezetővel) üzemben.
nov. 20. 01:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

"több km a féktáv"

Honnan szeditek ezeket a baromságokat????


Megvannak a speciális szabályok hogy ilyen járművekkel hogyan kell közlekedni. Ez vonalszakaszokra bontva is megvan. Vannak olyan szakaszok ahol kötelező második ember a mozdonyra hogy mindkét oldalon tudjon valaki figyelni. Régen a gőzösökön a fűtő dolga volt a figyelőszolgálat ellátása.

nov. 20. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
A vonalszakaszokra lebontott szabályozás egyébként csak a jelzők láthatóságát veszi figyelembe. Szóval ja, batár nagy járművek batár nagy holtterében ésszel kell viselkedni.
nov. 22. 12:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Annyit még tegyünk hozzá, hogy ez a fajta kialakítás, hogy a géptér egyik irányban teljesen kitakar bármiféle kilátást, inkább csak régebben volt jellemző. Akkor is leginkább a tolatásra (kocsirendezésre) készült típusoknál, ahol a gyakori irányváltások miatt fontos, hogy mindkét irányban legyen valamiféle kilátás, még ha korlátozott is. Kivétel a régi amerikai dízelmozdonyok, de egyrészt az USÁ-ban a hosszú tehervonatokat több mozdony csatolva továbbítja, általában megoldották hogy az elöl levő mozdonynál a rövid géptér nézzen előre. Másrészt a gőzösök után más volt a felfogás, nem volt még annyira szempont a szuper jó kilátás, ellenben nagyobb biztonságban érezte magát a személyzet, ha például ütközéskor előttük volt egy méretes géptér.

A videón szereplő típus (CSME3, csehszlovák konstrukció) is eredetileg nehéztolatónak készült, nagy elegyek rendezésére.

[link]

Albániában meg mindenre ezt használják, mert az a kevés megmaradt vasút is teljesen le van pukkadva és nincsen más.

nov. 22. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!