Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Mi kell ahhoz, hogy valaki...

Mi kell ahhoz, hogy valaki ügyes, biztonságos autó vezető legyen?

Figyelt kérdés

A tananyagban az volt, hogy elméleti és gyakorlati anyag elsajátítása és folyamatos gyakorlása.


A vezető oktatóm azt mondta ehhez genetika kell... ( ami nekem nincs meg 😀 ezt nem tette hozzá,, de nyilvánvaló..) de én nem hiszem , hogy úgy jövünk ki a szülőcsatorbából, hogy az autóvezetés már nyomokban ott van ...vagy igen?


Mik a tapasztalatok, vélemények?


Akinek nincs az autó vezetéshez érzéke ( tehát 20. Óránál is küszködik - ja persze rutin pálya alig, szinte rögtön irány a forgalom- annak van esélye? )



2019. nov. 1. 07:19
 1/8 anonim ***** válasza:
22%

Az, ügyes, meg biztonságos nem biztos, hogy egy lapra tartozik, lásd idős emberek akik vezetnek.

Na nekik az ügyesség, mint olyan, teljes mértékben ki van lőve, és általában a legtöbb ember félti a saját, és mások biztonságát, ezért vezetnek úgy, ahogy.


Fejlesztheted magad, mindenféle számítógépes játékkal, akik ezeket űzik, nagyon jó eséllyel válnak jó sofőrökké.

2019. nov. 1. 07:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

Türelem, intelligencia és persze sok rutin.


Egy forrófejű, buta ember, aki csak az orráig lát akkor sem lesz jó sofőr, ha többszázezer km-t levezetett.

2019. nov. 1. 07:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
91%

Ez a genetika úgy baromság, ahogy van, felejtsd el. Nyilván vannak emberek, akik könnyebben koncentrálnak, másoknak jobban megoszlik a figyelme, de őszintén szólva bizonyos közlekedési szituációkban az egy dologra fókuszálás az előnyös, más helyzetekben meg pont az, ha nagyon sok információt tudsz közel egyszerre befogadni.


Ezért inkább úgy gondolom, hogy a legfontosabb tényező a tapasztalat és az, hogy tudatosan kezeld a biztonság szempontjából kritikus helyzeteket és keresd az úton a lehetséges veszélyforrásokat.


Sőt, akár az ágyban fekve végignèzett orosz videók is segíthetnek. Én például így szúrtam ki egyszer egy kamion mögött, holttérből előrevágtázó autót - azóta nem csak a nagy járművekre , de környezetükre is figyelek. Hopp ott egy láb kikandikál a busz mögött (átlátsz alatta), vajon hová lesz a séta? De ugyanígy mondjuk egy erdősávban haladva nem csak az út 6-10 méter széles sávját érdemes pásztázni, hanem a teljes belátható területet, mert onnan vált ki az őz.


Ezen kívül érdemes a KRESZ logikáját is érteni. Azt pl tudjuk, hogy tilos a menetirány szerinti bal oldalon megállni, bizonyos kivételektől eltekintve. Node vajon miért? És miért tilos a jobbról előzés országúton , autópályán, mi ebben a hasznos és jó?

2019. nov. 1. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

Az ügyes, biztonságos vezetés megtanulásához kell némi intelligencia (ismered a szabályokat, átlátod a forgalmi helyzeteket, és jó döntéseket hozol), gyakorlással tanulható, fejleszthető.

Az oktatód keveri a szezont a fazonnal, a genetika a versenyportban számít, ott pl villámgyors reflexek nélkül nem lehet eredményt eléri, de az sem biztos, hogy egy jó autóversenyző közúton is biztonságosan közlekedik (többnyire persze igen, de vannak ellenpéldák, amikor azt hiszi, hogy a közút is versenypálya)

2019. nov. 1. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
90%
Ügyes és biztonságos sofőr abból lesz, aki csukott szemmel is tudná uralni a járművet. Ismeri az autó korlátait, és persze a sajátját. Minden helyzetben képes a lehető legjobb döntést hozni, nem vakmerő vagy forrófejű, és rendelkezik némi komolyabb vezetéstechnikai ismerettel.
2019. nov. 1. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

"ja persze rutin pálya alig, szinte rögtön irány a forgalom" - a rutinpálya egy ingerszegény környezet, ott senki nem tanul meg vezetni, sőt még az autókezelést sem.

Nem ok nélkül vomták össze a rutinvizsgát a forgalmi vizsgával (mert nem megszüntették, csak átvariálták).

Mostanság sokaknál indok, hogy "azért, mert nincs rutinpályázás, rutinvizsga", de az igazság az, hogy amíg volt, az ott eltöltött órákon sokkal kevesebbet tanultak, mint amennyit közúton gyakorolva lehet tanulni, természetesen, ha az oktató érti is a dolgát.

15-20 óra rutinpályázás után is le lehet fulladni, kapkodni, nem átlátni forgalmi helyzeteket

2019. nov. 1. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%
Nincs azzal az ég világon semmi baj ha a 20. óránál küszködik valaki, szerintem sokan vannak így. Ismerek olyat aki 120 órára vizsgázott és utána még eltartott egy darabig amíg rendesen meg tanult vezetni, de most kifogástalanul vezet, olyat is aki 28. órára vizsgázott de azóta nem fejlődött semmit, egyszerűen nem megy neki jobban. Nem megy annyira rosszul, de lenne hova fejlődni. Hàt természetesen nem árt a műszaki érzék, meg hogy átlássa és megértse valaki a kreszt, reflexxé váljon, de természetesen minden tanulható. Nekem anno a 20. órám még katasztrófa volt, az oktató nem hitt bennem, aztán a 29. órán jött az áttörés, onnantól alig hibáztam, 33 óràra vizsgáztam, és szerintem jól vezetek. Ha úgy érzed nem megy, vegyél 15-20, vagy akár több pluszórát, hogy mire kikerülsz a forgalomba legyen egy biztos alaptudásod, onnan majd magadtól szépen lassan kifejlődik az egyéni stílusod. Ha nem vagy teljesen béna, előbb vagy utóbb úgyis menni fog🙂
2019. nov. 1. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 imnard ***** válasza:
100%
A második hozzászóló nagyon jól leírta tömören, lényegre törően! Viszont a genetika is sokat számít, mondjuk ezt is írták, mert mindenkinek van valami adottsága, és pedig de, van aki úgy jön ki a szülőcsatornából, hogy a vezetéshez lesz tehetsége. Én is ismerek olyat, aki évtizedek óta szinte minden nap vezet, mégis sokszor olyan mint egy kezdő. Ő másban jeleskedik.
2019. nov. 2. 08:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!