Mi kell ahhoz, hogy valaki ügyes, biztonságos autó vezető legyen?
A tananyagban az volt, hogy elméleti és gyakorlati anyag elsajátítása és folyamatos gyakorlása.
A vezető oktatóm azt mondta ehhez genetika kell... ( ami nekem nincs meg 😀 ezt nem tette hozzá,, de nyilvánvaló..) de én nem hiszem , hogy úgy jövünk ki a szülőcsatorbából, hogy az autóvezetés már nyomokban ott van ...vagy igen?
Mik a tapasztalatok, vélemények?
Akinek nincs az autó vezetéshez érzéke ( tehát 20. Óránál is küszködik - ja persze rutin pálya alig, szinte rögtön irány a forgalom- annak van esélye? )
Az, ügyes, meg biztonságos nem biztos, hogy egy lapra tartozik, lásd idős emberek akik vezetnek.
Na nekik az ügyesség, mint olyan, teljes mértékben ki van lőve, és általában a legtöbb ember félti a saját, és mások biztonságát, ezért vezetnek úgy, ahogy.
Fejlesztheted magad, mindenféle számítógépes játékkal, akik ezeket űzik, nagyon jó eséllyel válnak jó sofőrökké.
Türelem, intelligencia és persze sok rutin.
Egy forrófejű, buta ember, aki csak az orráig lát akkor sem lesz jó sofőr, ha többszázezer km-t levezetett.
Ez a genetika úgy baromság, ahogy van, felejtsd el. Nyilván vannak emberek, akik könnyebben koncentrálnak, másoknak jobban megoszlik a figyelme, de őszintén szólva bizonyos közlekedési szituációkban az egy dologra fókuszálás az előnyös, más helyzetekben meg pont az, ha nagyon sok információt tudsz közel egyszerre befogadni.
Ezért inkább úgy gondolom, hogy a legfontosabb tényező a tapasztalat és az, hogy tudatosan kezeld a biztonság szempontjából kritikus helyzeteket és keresd az úton a lehetséges veszélyforrásokat.
Sőt, akár az ágyban fekve végignèzett orosz videók is segíthetnek. Én például így szúrtam ki egyszer egy kamion mögött, holttérből előrevágtázó autót - azóta nem csak a nagy járművekre , de környezetükre is figyelek. Hopp ott egy láb kikandikál a busz mögött (átlátsz alatta), vajon hová lesz a séta? De ugyanígy mondjuk egy erdősávban haladva nem csak az út 6-10 méter széles sávját érdemes pásztázni, hanem a teljes belátható területet, mert onnan vált ki az őz.
Ezen kívül érdemes a KRESZ logikáját is érteni. Azt pl tudjuk, hogy tilos a menetirány szerinti bal oldalon megállni, bizonyos kivételektől eltekintve. Node vajon miért? És miért tilos a jobbról előzés országúton , autópályán, mi ebben a hasznos és jó?
Az ügyes, biztonságos vezetés megtanulásához kell némi intelligencia (ismered a szabályokat, átlátod a forgalmi helyzeteket, és jó döntéseket hozol), gyakorlással tanulható, fejleszthető.
Az oktatód keveri a szezont a fazonnal, a genetika a versenyportban számít, ott pl villámgyors reflexek nélkül nem lehet eredményt eléri, de az sem biztos, hogy egy jó autóversenyző közúton is biztonságosan közlekedik (többnyire persze igen, de vannak ellenpéldák, amikor azt hiszi, hogy a közút is versenypálya)
"ja persze rutin pálya alig, szinte rögtön irány a forgalom" - a rutinpálya egy ingerszegény környezet, ott senki nem tanul meg vezetni, sőt még az autókezelést sem.
Nem ok nélkül vomták össze a rutinvizsgát a forgalmi vizsgával (mert nem megszüntették, csak átvariálták).
Mostanság sokaknál indok, hogy "azért, mert nincs rutinpályázás, rutinvizsga", de az igazság az, hogy amíg volt, az ott eltöltött órákon sokkal kevesebbet tanultak, mint amennyit közúton gyakorolva lehet tanulni, természetesen, ha az oktató érti is a dolgát.
15-20 óra rutinpályázás után is le lehet fulladni, kapkodni, nem átlátni forgalmi helyzeteket
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!