Szerintetek a föld alatti vagy a felszíni metró a jobb?
Figyelt kérdés
Van, ahol muszáj a föld alatt mennie, zajkeltés szempontjából is jobb, de ezek ellenére szerintem ahol lehet inkább a felszínen, mert sokkal érdekesebbé teszi az utazást ha nem a vaksötét alagutat látod. Bécsben például bevált: A Karsplatz (Bécs Deák tere) előtti Kettenbrückengasse (U4) még a felszínen van, szóval majdnem a belváros közepén. Igaz nem teljesen a felszínen, hanem aféle mélyedésben, de legalább nincs sötét. A 2-es metró ugyanígy mehetne már a keletitől a felszínen. Szóval ti mit gondoltok? (Indoklást is kérnék)
Elegendő körülnézni a világ zsúfolt nagyvárosaiban...és máris látható, hogy a föld feletti magasvasút a nyerő.
nov. 8. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
2/7 anonim válasza:
Ez a körülményektől függ. Bécsben egy csatorna vagy patak mellett fut az U4, olyan, mintha Pesten a Rákos-patak mellett menne egy metró. Ha már van egy elvágó hatással bíró dolog, akkor még egyet mellé építeni az nem jár akkora hatással.
"A 2-es metró ugyanígy mehetne már a keletitől a felszínen." - Ebből a négy kilométerből 1,5 a felszínen megy. A hévvel való összekötés esetén is jelentős része a felszíni vezetésű szakasz lenne: [link]
nov. 8. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
3/7 anonim válasza:
Nem is tudom. Ha a felszínen menne, akkor talán jobban lehetne érzékelni, hogy a vonat mennyivel megy, de nem tudom, hogy a 2-es metró vonalán Keleti pu. és Puskás Ferenc stadion között van-e olyan látványosság, mint Bécsben az U4-nél.
nov. 8. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
4/7 A kérdező kommentje:
#1 Egyértelmű
#2 A 2-es metró kivezetését Gödöllőre szuper ötletnek tartom, de jöjjön fel minél előbb a felszínre már a keletinél
#3 Nyilván a panelházak nem adnak olyan nagy vibe-ot, de mondjuk ha az M1-est végigvezetnénk az Erzsébet-hídon Kelenföldre, látszódna a Gellért hegy, esetleg a parlament, nagyon adnám
nov. 8. 20:58
5/7 anonim válasza:
"A 2-es metró ugyanígy mehetne már a keletitől a felszínen." - És mégis hol? Több vasutat és a Hungária körutat is keresztezi. Oda mind építsünk neki felüljárót egy halom pénzért, miközben ott van neki a tökéletesen megfelelő alagút.
Az M2-H8-9 összekötésekor pont, hogy egy újabb szakasz fog a föld alá kerülni, ez látszik a #2 által belinkelt térképen is.
Bécsben van olyan metró (asszem az U2 egy szakasza), ami föld fölött megy, de körbe van falazva, ugyanúgy nem látsz semmit, mintha alagútban menne.
nov. 9. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
6/7 A kérdező kommentje:
#5 Az én elképzelésem szerint már a pályaudvar épületében jönne a felszínre, ezzel közös peronos átszállást biztosítana a vasútra. Ilyen Bécsben is van asszem. Utána felüljáróra gondoltam, nemtudom, hogy a stadion utáni épületek a Kerepesi út jobb felén milyen tulajdonban vannak, de ha azokat odébb lehetne építeni, akkor mellettük menne a metró, ha nem akkor továbbra is felüljáron a Kerepesi felett. Utána találkozna a vasúttal, tudtommal terveznek oda egy "Törökőr" megállóhelyet a vasútnak és a metrónak is. A Pillangó utcai állomás így haszontalanná válna, bár így is eléggé az, szóval egy kicsit utána, a Róna utcánál gondoltam új állomást, de ez hanyagolható, enélkül is mehet az Örsre, majd remélhetőleg Gödöllőre is. És nyugi, ha stadionokra, lombkorona sétányokra, bicikliutakra, luxusvillákra van pénz, akkor erre is.
nov. 10. 16:49
7/7 anonim válasza:
Ez egy alternatív múlttal lenne kivitelezhető. Azért nem szoktak metrókat a földfelszínre hozni az alagútból, hogy jobb legyen a kilátás.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!