Mi történhetne napos száraz időben, ha a 2-es metró a felszíni szakaszon nem lépésben haladna az állomások előtt?
Lassan másfél év telt el az összecsúszásos baleset óta. A vizsgálat lezárult, felelős nincs, a sebességkorlátozás feloldásának várható időpontja ismeretlen.
Időközben a követési idő folyamatosan növekszik csúcsidőben, az eredeti menetrend szerinti 2 perces követésről először 2:45 percre növelték, most pedig már rendszeresen 3 perc feletti követési idővel járnak a szerelvények. Hétvégén 5 perces követési idő a legkisebb, ebben nincs változás.
Sokszor gondolkodom, amikor cammog a metró a kocsiszín után a Pillangó utca irányába, hogy mi történne, ha nem lépésben haladnánk. A követési idő több, mint 3 perc, nyílegyenes szakaszon megyünk, így ha bennállna a másik szerelvény az állomáson a vezető csak látná. Hétvégén még inkább értetlenül szoktam állni, amikor mire az Őrsről elindul a következő metró az előző már elhagyta a Pillangó utcát. Ugyanez a helyzet, amikor a metró a 3. vágányra érkezik az Örs vezér téren, ahol éppen nem áll jármű.
A hozzáértőktől kérdezem, mire számítanak a BKV-nál, mi történne, ha a jelenlegi 3 percesnél hosszabb követési idő mellett feloldanák a sebességkorlátozást legalább száraz időben?
Tisztázzunk valamit: az ominózus baleset idején a követő vonat vezetője làtta az előtte haladó vonatot és az előjelző valamint a főjelző jelzéseit is, a fékezést is megkezdte, de a nyálkás időben nem alakult ki megfelelő fékhatás. Gyakorlatilag korcsolyapályán mozgott a vonat, beblokkolt kerekekkel - alig volt súrlódás, ami elemésztette volna a mozgási energiát.
A mostani sebességkorlátozás pont a vitathatatlansag, a félreértelmezések elkerülése érdekében időjárástól függetlenül lett bevezetve, az abszolút biztonság irányába mozdulva. A bènasága a helyzetnek az az, hogy ezt a döntést soha senki nem kommunikálta hivatalos helyről, így csak értelmetlen szüttyögést tapasztalunk mi, utasok.
Megjegyzem, hiába üres a vegallomas, a bak előtt meg kell tudni állni.
A kulcs a jármű oldalán van, mert amíg nincs szoftveresen megoldva a megcsúszásgàtlás (közúton: ABS), addig nem hiszem, hogy bárki alá merne írni a mainál lazább lassúmenet-kimutatást. Márpedig az Alstom annyit kér egy ilyen módosítáért, amennyit nem szégyell.
Hagyjuk már, ez otthon soha nem fog megtörténni, mert egy kalap szar a BKK, ergya szoftverekkel.
Nem tudom, milyen kontár fejlesztőket alkalmaznak, de elég gáz.
Szar fékezőberendezés, random csukódó ajtók. Nem áll meg az állomáson, csak úgy kinyílik az ajtaja, tüzet fog - már a M4 is!... áh.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!