Miért várják egyesek a káoszt a hármas metró déli szakaszának felújításakor? Az északi szakasz felújításánál se volt gond a felszíni közlekedéssel és a pótlóbuszokkal
Már akinek. Az északi vonalon lakom, de számomra nagyon idegesítő, mind gyalogos, mind sofőr oldalról.
Sofőr oldal: Amikor lefestették az új sárga vonalakat, a változás miatt rengeteg kisebb baleset volt, ami miatt beállt a forgalom. Sűrűbben vannak dugók alapból. Sávoknak rövid részeit lezárták, amiatt is rengeteg torlódás volt.
Gyalogos oldal: A busz sokkal lassabb, metró kivitt Újpestről Nyugatiba 10 perc alatt anno. A Lehel téri átszállás is sok idő. Buszok sokkal tömöttebbek mert kicsi a hely.
Persze nincs baj a felújítással, lesz egy újabb korszerű vonalunk végre. Nem tudom, neked mi számít káosznak, de nekem a korábban kelés, hosszabb utak és a buszsávok közötti manőverezés már az.
Én a Klinikák-Corvin negyed tengelyen mozgok, oda szeretnék eljutni minden nap, szerencsémre Kőbánya-Kispest helyett a Nyugatiig való utazással ki tudom váltani a pótlóbuszozást metróval vagy villamossal.
Valóban a középső szakasz a legproblémásabb, a déli szakaszt ki sok esetben ki lehet váltani vonattal, akár Kőbánya alsóig, akár Zuglóig, akár a Nyugatiig utazik az ember, mindenhol lesz elég jó kapcsolat. Ha viszont a Nagyvárad tér-Határ út szakaszra kell valakinek utaznia, akkor már valóban problémát okozhat a pótlóbuszozás - azonban ha az emberek felfedezik az alternatív útvonalakat, az sem lehet teljesen gáz.
Én nem várok káoszt, de azért egy nehezítő tényező felmerül: Kispestről nem fog menni párhuzamos villamosvonal a pótlóbuszok mellett. Ez tény. Vajon fog-e menni helyette kétszer annyi pótlóbusz?
Amit a Váci úton végeztek, az nem egy valós metróforgalom pótlása volt. 2 perc alatt összesen 3 db csuklósbusz bírt elmenni, ami alatt normál esetben 6 db jóval nagyobb kapacitású végletekig púpozott metrókocsi szokott elmenni. Nagyon jóindulattal fogalmazok, ha azt mondom, hogy a valós forgalom harmadát, ha szállították.
Megtehették ezt, mivel a Lehel tértől kifelé a 70 ezres Újlipótvárosi tömb meg a MÁV elővárosi forgalma már nem szerepel, Óbudát el lehetett szervezni másfelé: HÉV-en, villamoson. Angyalföld gyakorlatilag teljes népessége áttehető volt a villamosra, minthogy a Váci út nem kifejezetten lakóövezet, az Újpestiek fele szintén a villamoson maradt, és azt se felejtsük, hogy reggel 7-8 között 8 db személyvonatba is bele tudta vonatonként sok száz ember nyomni magát Rákospalotán. Kispestről a Ferenc körút felé igyekvő tömegeknél a Zugló felé elhúzott ceglédi vonatok kevésbé lesznek értelmezhetőek, bár biztos vagyok benne, hogy így is rendesen meg fognak telni. Szintén eltűnt a forgalomból mindenki, aki csak plázázni, promenádozni szokott, és sokan inkább otthon maradtak, meg a helyi kisboltot voltak kénytelenek választani, minthogy metrópótló busszal járjanak ki a Tesco-ba és egyéb helyekre, amire csomagokkal felférni egyenesen képtelenség.
Magyarán a metrópótlás azzal a kényelemmel folyhatott, hogy a szokásos utasforgalom 3/4-e meg se jelent. Annyi dolguk maradt összesen, hogy kiszolgálják a Váci út környéki irodaházakat és középiskolákat, amik legföljebb "műszakváltás" idejében teremtettek káoszt, no ilyenkor néha megesett, hogy az ember a hatodik buszba fért bele, de a többi órában kiválóan kezelhető volt az egész.
De mi van akkor, ha mondjuk a Lehel tértől befelé nem jár a metró, ahol nincsen már párhuzamos villamos, vonat, másik 28 párhuzamos út kocsiknak, 20-as, 30-as busznak, az utasforgalom viszont alsóhangon megháromszorozódik?
Hát láttunk rá már példát, milyen az, amikor (pl. baleset, műszaki hiba végett) nekiállnak fél napig ugyanezzel az egy sáv kizáráson 3 busz / 2 perc jelleggel valós metróforgalmat pótolni. Olyan iszonyat tömeg gyűlik fel, és kezd el hömpölyögni, hogy a mellékutcából a Bajcsy járdájára nem férsz ki, nemhogy bármilyen pótlóbuszra. Pillanatok alatt a 4-6-oson meg az összes trolin ugyanez a káosz jelentkezik az egész belvárosban. Ez a jelenlegi kültelki pótlóbuszozás köszönőviszonyban nincs a 3-as metró valós forgalmával.
A kérdés az, hogy az Üllői útról is le lehet-e kényelmesen az emberek 3/4-ét varázsolni máshová? A Határ útnál már három kerületnyi ember szélsőségesen össze van terelve egy pontba mindenféle továbbjutási alternatíva nélkül. (99-es buszt leszámítva.) Mintha csak a Lehel téren lennénk. Nem mondom, hogy lehetetlen, túl fogunk esni rajta, de talán egy csöppet rosszabb az alapfelállás.
A Hungária krt-on rendszeresen beálló dugókkal is kezdeni kell majd valamit, gyakran a népligeti volánbuszok ki se bírnak már állni a buszpályaudvarról, mert állnak ott a kereszteződésben megrekedt kamionok. Ha itt át akarják nyomni a metrópótló buszokat, akkor nem lehet majd ott "finomkodni". Sajnos volt részem benne, hogy az Árpád hídtól gyalog kellett bemenni a Lehel térig, mert olyan dugó volt, hogy a pótlóbuszok teljesen megrekedtek a keresztutak és a buszsávról lefordulós mellékutcák dugójában. Nyilván volt valahol egyéb baleset is, de hát az minden hétre fog jutni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!