A csepeli HÉV-et a felszínen be lehet vinni a Kálvin térig?
maps.google.com
Ha találsz neki helyet akkor szólj :D
A villamosokhoz hasonló karakterisztikájú járművekkel természetesen megoldható lenne, a végállomást természetesen igen okos dolog lenne két megállónyira a város szívétől kialakítani egy picike téren, vagy a múzeumkertben. :)
Azonban a tervek egy föld alatti vezetésű elővárosi vasútvonallal számolnak, amit azonban bűn lenne a Kálvinon végállomásoztatni, az Astoria hálózati szempontból jóval optimálisabb lenne, csak ehhez ugye el kellene végre dönteni, merre tovább észak felé - és úgy tűnik, egyelőre ez nem akaródzik.
# 4:
Astoria? Ne vicceskedjünk már. Hogy a 2-es metró / Gödöllői HÉV összekötést ellenzők érveivel éljek, hihetetlenül elkényelmesedett a világ, hogy az emberek nem hajlandók 50(0) métert gyalogolni.
Villamosként lenne hely rá. Borárosnál felmenne a körútra, Corvinnál befordulna az Üllőire és úgy menne a Kálvinig, ahol nyilván nem lenne vége, hanem a meglévő villamosvonalon elmehetne a Deákig.
De most komolyan ez a cél? Egy meglévő gyorsvasutat a fejlesztés helyett ledegradálni villamossá? Tényleg nem képes ez a "világváros" megépíteni egy alagutat a Borárostól az Astoriáig? Ez szerintem nagyon ciki, főleg ha megnézzük mit csinál Prága, Varsó, sőt Bukarest.
#6-os: Meg ahogy azt Móricka elképzeli... A 4-6-os bőven túlterhelt így is, oda óránként +25-30 villamos /irány a reggeli csúcsban halál lenne. Egy módja lenne valójában, a Lónyay utcán, de ott meg hely nem nagyon van, illetve át kéne építeni az aluljárót is.
Amúgy is marhaság lenne villamost csinálni HÉV-ből. A csepeli HÉV-nek van elég forgalma, indokolatlan a villamossá degradálás. A csömöri HÉV-en eközben alig lézengenek Csömör felé, az meg üzemeljen nyugodtan HÉV-ként, miközben a forgalmas járatot megszüntetjük?
Általánosságban pedig egy városnak, ami pont azon a környéken kíván fejleszteni (déli városkapu projekt), nem áll érdekében a gyorsvasúti hálózatból leépíteni, azt inkább fejleszteni kéne.
A reggeli csúcsidőben indokoltnak tűnik a Desiro, sokan szoktak érkezni vele. Azért azt is vedd figyelembe, hogy nem csak Csömör, de a XVI. kerület árpádföldi részének is egyetlen kötöttpályás kapcsolata az Örs vezér térrel, alternatíva csak a 31-es busz, mely a dugóban araszol buszsáv hiányában. A 31-es busz kapacitását pedig a metrófelújítás kezdetén vissza is vágták, a csuklós helyett szólóbuszokkal közlekedik.
Emellett a BKK bérlet a HÉV-re a Budapest-bérlet mellett ~6 ezer forint, szemben a Weekend-busz szolgáltatásával Csömören, mely bár jobban feltárja a települést, de csak erre az egy szakaszra (de az is lehet, hogy a Weekendbus másik 3 járatára is) 9500 forintba kerül havonta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!