Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A nagyobb vidéki városokba...

A nagyobb vidéki városokba miért nem építenenek metróvonalat?

Figyelt kérdés

okt. 29. 17:07
1 2 3 4
 21/31 anonim ***** válasza:
71%

Szeged 281 nkilométer, Hortobágy község (1200 lakos) 284 nkilométer!

Építsünk metrót Hortobágyra!

okt. 31. 04:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/31 anonim ***** válasza:
50%

“ Pont úgy tettem. Mégis honnan máshonnan tudtam volna, hogy Kolozsvár (179.5 km2) akkora, mint Törökszentmiklós (185.2 km2)? Nyilván nem fejből, nem vagyok lexikon.”

Aham oké. Pont olyan a két város ezekszerint. Csak halkan mondom, hogy a metró 21 km-re van tervezve, és ettől is hosszabban terül el a város a környező településekkel, amelyek közigazgatásilag különállóak, gyakorlatilag egybeforrtak Kolozsvárral. Mégvalami: a metró 2 végpontja között péntek délután autóval van, hogy másfél óra nem elég. Persze van aki 21 km legyalogol 20 perc alatt, elhiszem.

Ja és teszem hozzá, nem értek egyet a metróval. Ide egy jó villamosvonal kellett volna. De ez most részletkérdés.

okt. 31. 06:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/31 anonim ***** válasza:
75%

#22 A Google térkép használata ingyenes. Az sétálva 1 órát ír, hosszában Törökszentmiklósra. Nekem az kb. 50 perc. És nem csak a lakott részt számoltam, hanem az iparterületet is, túl a régen elhagyatott téglagyáron át egészen a tábláig, ahol már semmi sincs, csak szántóföldek, meg 1-2 cég.


Le lehet ellenőrizni.

okt. 31. 07:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/31 anonim ***** válasza:
100%
A városok területe lakott területből+hozzácsatolt külterületből áll. Simán lehet két város területe ugyanakkora úgy is, hogy a lakott terület totál más. Pl Budapest agglomerációs településeihez jellemzően alig tartozik külterület. Az alföldi településekhez meg hatalmas külterület van.
okt. 31. 08:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/31 elistvan ***** válasza:
78%
Gondolj már bele! Pesten a 4-es metrót hány évig építették.
okt. 31. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/31 anonim ***** válasza:
32%

23as

Oké. De akkor megvan Kolozsvár egyik végétől a másikig 20 perc alatt, vagy nem?

okt. 31. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/31 anonim ***** válasza:
68%
Debrecenben a Kósa féle 2-es villamos építése 4 évig tartott, és ebbe nincs benne a tervezés ideje. Ez a vonal egy jelentős hosszban a meglévő 1-es vonalát használja. Kb. két évig állt az építkezés, mert a kivitelező először nem tudta milyen villamosokra építse a pályát, utána pedig több pénzt követelt. A fél város felásva, szétdúrva volt, a gödröket kerülgették az emberek. Képzelheted mekkora mutyizás, káosz, kínszenvedés lenne a város lakóinak, ha metrót építenének. Tartana vagy 20 évig legalább, a végösszeg a sokszorosa lenne a tervezettnek. A város képtelen lenne fenntartani, nem lenne kihasználva, mert nincs akkora lakosság és látogató forgalom Debrecenben sem, és ez a második legnagyobb városa az országnak. Nagyjából akkora terület mint Budapest 2-3 kerülete együtt, lakosság számban pedig egyetlen kerületnek felel meg. Villamos vonalak építésének lenne értelme, de amíg a fidesz van hatalmon csak a tolvajlás az eldödleges szempont bármiben amit építenek.
nov. 1. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/31 anonim válasza:
16%
Szerintem ez csak pénz kérdése. Nem támadásból, de az illető aki azt mondta, hogy Debrecen, Miskolc, Szeged vagy Pécs akkorák mint egy Pesti külső kerület minden bizonnyal nem jártak még egyik városban se, és mindössze térképeket nézegetett. Debrecen például simán el írná egy reptér-belváros-nagyállomás-egyetem-józsa metróvonalat, Miskolc esetében pedig még égetőbb ez a kérdés, ahol létezik egy megkezdett metróalagútrendszer, ráadásul a város mérete hatalmas. Kelet-Nyugat irányban kB 20km-ről beszélünk. Miskolcon például a Majálisból indulna a majd Vasgyár-Avas(a kettő között már megvan az alagút kB 100 éve)-Belváros-Tiszai pályaudvar vonal. Szegedet nem ismerem. Fixen lenne rá igény. Nem a kihasználatlanság az akadály, csakis a pénz. Franciaországban van egy kB 120 ezres város (Nyíregyháza is ekkora) ahol van Metró. Persze rá lehet vágni, hogy vonzásköre is van. Éppúgy ahogy a Magyar városoknak is. Nem kell mindenről Budapesti távlatokból gondolkodni hisz egyértelmű, hogy egy olyan város ahol milliós a tömeg, az nyilván más, de ettől még az említett városok se kicsik. Ha nem támogatott a metró annak tehát csakis kizárólag anyagi okai vannak. Nyilván ez Magyarország, van egyéb fontosabb dolog is az országban, mint metróépítés, mert lassan térülne meg, viszont legalább eloszlatná a felszíni bedugulásokat feltéve, hogy az említett vonalak teljes egészében a föld alatt mennének (ezt se garantálja semmi). Személy szerint Debrecen és Miskolc elbírna egy-egy metróvonalat, és még Budapest is úgy 2 továbbit. Szeged nem tudom mekkora, biztos nagy, de nem tudnék hiteles ötletet írni, ezért hagytam ki.
jan. 2. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/31 anonim válasza:
50%
21-es. Azt te se gondolod komolyan, hogy akár Szeged akár Hortobágy 280+ km²? Ezek közigazgatási területek, maga a település nem akkora. De közlekedési hálózatot ma már érdemes mondjuk agglomerációs szinten űzni. Mert környező falvakban a lakosok nagyrésze a magvárosban dolgozik. 28-as vagyok, elnézést "elbírna"- akartam írni.
jan. 2. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/31 anonim ***** válasza:

A közigazgatási terület egy település területi méretét jelzi.

Az, hogy mennyire lakott, azt meg a népsűrűség...

jan. 3. 07:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!