Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ha igaz hogy az osztrák...

Attilav kérdése:

Ha igaz hogy az osztrák vasútnak nagyon sok felesleges taurus mozdonya van, akkor vajon szívesen bérbe adnának a MÁV-nak egy nagyobb mennyiséget ?

Figyelt kérdés

Az alábbi kérdésben egy hozzászóló írt erről:

https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__tomegkozlekedes__..

"A Railjetről azért tudni kell, hogy nem éppen optimális megoldás, hiszen egyesíti magában a mozdonyvontatású vonatok és a zárt motorvonatok hátrányait. Létrejöttének egyetlen oka, hogy "az ÖBB túlrendelte magát Taurusból" és az előzetes tervekben körvonalazódó IC-motorvonat beszerzése esetén nem tudta volna hatékonyan felhasználni őket. Ezért aztán a tervezett motorvonat egyik végéről "leszedték" a vezetőállást, a szerelvényben szétosztott hajtást is kivették a koncepcióból, a vonat egyik végéhez pedig hozzácsapták a mozdonyt."


Tehát állítólag túlrendelték magukat taurusból. Vajon megérné az ÖBB-nek saját költségen kétáramneművé alakíttatnia nagyobb mennyiségű taurust, hogy aztán hosszútávú bérletbe adja őket a MÁV-nak ? Létezik olyan összegű bérleti díj ami visszahozná az átalakítás árát, nyereséget is termelne az ÖBB-nek, és a MÁV ki tudná fizetni ? Tegyük fel az lenne a terv hogy minden fővonali IC szerelvényt taurussal akarna vontatni a MÁV, az elavult V43 helyett.

Ezzel talán jelentősen vissza lehetne szorítani a késéseket, kevesebb lenne a műszaki hiba.



júl. 6. 21:30
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

A Railjet szerelvények nem motorvonatokból lettek kialakítva! Azok sima vasúti kocsik. Az egyik pedig egy vezérlőkocsi. Soha nem volt bennük semmiféle hajtásrendszer. A Railjetes Taurusok pedig nem egyedileg oda gyártott gépek, hanem már meglévő Taurusokat matricáztak át és kész. (tessék megnézni a pályaszámaikat!)

Ha tudnának bérbe adni már adtak volna. De összesen 282+60db van nekik. Az nem túl sok.

Ja amúgy adtak is, a RailCargo Hungariánál futnak piros ÖBB-s Tauk.

Az ÖBB-nél 1116 és 1216 sorozaton rendszeresített gépeket nem kell átalakítani, midnegyik tudja a 25kV 50Hz-et. Csak az 1016-osok nem.

júl. 6. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Engedd már el.
júl. 6. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
53%
Röviden és tömören, nyugaton már egyre kevésbé akarnak üzletelni velünk, pláne az ilyen hulladék, befolyásolt cégekkel, mint pl. a MÁV
júl. 7. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
83%
20-25 évwa mozdonyokról van szó... A legkevesebbet futottakba is van már több mint 2 millió, de inkább 3+ millió km....
júl. 7. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Kérdező, az értő olvasás nem az erősséged! Ugyanis az általad idézett rész pontosan arról szól, hogy az ÖBB-nek felesleges lett volna a Taurus mozdonyok egy része, HA motorvonatokat vettek volna, NEM pedig a jelenlegi Railjet ingavonati szerelvényeket. Mivel utóbbiakat vették, nem feleslegesek a mozdonyok, hiszen azokkal vontatják a szerelvényeket.
júl. 7. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!