Milyen előnyei vannak a motorvonatoknak a hagyományos, mozdony plusz kocsik felépítésű vonatokkal szemben?
Nem tudom, ki mit ért napi szinten szétszedésnek, de a különböző értelmezésekre is vannak példák.
A pénteki, vasárnapi extra forgalomra szoktak erősítőkocsikat alkalmazni, ezeket ugye éjszaka vagy hajnalban teszik fel, szedik le.
A stokkozás is előfordul, például a Hernád és Zemplén IC-k kocsijait Miskolcon szokták szétválasztani, összerakni. De a nemzetközi forgalomban, főként az éjszakai járatokon elég gyakori, hogy egy-két kocsikat rakosgassanak át másik szerelvényre.
Egy-egy járat alapszerelvényét valóban nem nagyon szokták megbontani, főleg napközben, de van rá lehetőség, ha például meghibásodás történik, hogy kiszedjenek egy kocsit. Ezt gyakorlatilag bármelyik állomáson meg lehet tenni, ahol van hozzá személyzet. A motorvonatok megbontása viszont csak műhelyben történhet (egy Flirt esetén például a kocsiszekrények között közös forgóvázak vannak), nem is szokás ezt, csak különleges esetben - ugyan nem vonat, hanem villamos, de a két összeütközött Combinóból is összelegóztak egy épet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!