Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A két VH között a sínautóbuszo...

A két VH között a sínautóbuszok miért számítottak különlegesnek? Mivel voltak érdekesebbek utasszempontból, mint a rövid, sajt motorral ellátott hagyományos vagonok?

Figyelt kérdés
Állandóan olvasom, hogy milyen csodák voltak. Főleg utasszemmel érdekel.

#sínautóbusz
2022. aug. 29. 14:28
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Sajt motor?!?

Ilyen létezik?!

2022. aug. 29. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
#1: Ezért kellett távol tartani az egereket a járműtől :D Sajátot akart írni szerintem :D
2022. aug. 29. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
94%
A két nagy háború közötti magyar sínbuszok a háborús roncsok felhasználásával készültek. Eredetileg rendes buszok voltak. Szükségmegoldás volt.
2022. aug. 29. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
Persze... mi a sinautóbusz, ha nem saját motorral ellátott személy vagon? Hm, kérdező? Te most ugyanarról beszélsz. De nevezhetjük motorkocsinak is, mert nem látok nagy különbséget egy régi sinautóbusz, vagy egy ABMot motorkocsi között. Mechanikus váltó, egy motor, egy hajtott tengely vagy forgóváz, saját magán kívül esetleg még egy vagont bír el.
2022. aug. 29. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
76%

Mármint az Árpád sínautóbusz? Ezek gyorsvonati üzemre készült járművek voltak, a korabeli alternatívájuk a gőzmozdony vontatta gyorsvonat volt.

Egy dízel motorkocsi sokkal fürgébb még a dízelmozdony vontatta szerelvényekhez képest is, nemhogy a gőzösökhöz képest, amikkel különösen az indulásoknál nagyon csínján kellett bánni. Emellett sokkal kevesebb napi karbantartást igényeltek, és a gőzöshöz képest a belsőégésű motor szinte szempillantás alatt elindítható vagy leállítható, sokkal többet lehetett járatni. Ezek persze legfőképp az üzemeltető számára jelentettek csodát (annyival takarékosabb üzemük volt, egy korabeli írás szerint az akkoriban szokásos gyorsvonati jegyárak mellett egy Budapest-Hegyeshalom menet már öt utas esetén megtérült), de közvetve az utas számára is rövid menetidőként, sűrű menetrendként jelentek meg az előnyök.

Utaskényelmi szempontból nem volt nagy különbség, az utastér a vontatás módjától függetlenül tetszőlegesen kialakítható, viszont összességében tisztább volt az utazás a motorkocsikkal, mint a füstöt-pernyét okádó gőzmozdonyos vonatokkal.

2022. aug. 29. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
68%

A saját motorral ellátott vagon tulajdonképpen maga a sínbusz...


Amúgy meg elég rájuk nézni, gyakorlatilag modern formavilág, nagy sebesség egy olyan korban amikor (és még utána nagyon sokáig is) a gőzmozdony volt az etalon.


Árpád sínbusz:

[link]

3 órán belül hozták a Budapest-Bécs távot.

Ma az Eurocity 2:40 alatt teszi meg ugyanezt.

2022. aug. 29. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
#1 Jogos a kritika. Mindenkitől szívesen veszem, ha megalapozott. Ez igen. Azoktól pedig különösen, akik még soha, egyetlenegy gépelési hibát nem követtek el.
2022. aug. 29. 22:25
 8/8 A kérdező kommentje:
#3, 4, 5 Köszönöm, ezekre irányult a kérdésem.
2022. aug. 29. 22:25

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!