Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Európában kikopóban a hagyomán...

Európában kikopóban a hagyományos vonat?

Figyelt kérdés

Ahogy látom a legtöbb helyen motorvonatokat vesznek. Ezek amúgy nagyon jók szerintem, de a mozdonyos szerelvényeknek befellegzett? És valóban a MÁV az egyetlen cég a környéken, aki még ilyen IC-ket vesz?

A RegioJet féle megoldású szerelvény mennyire kelendő most?



2020. dec. 18. 18:51
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
96%
Nem a MÁV-Start az egyetlen , hiszen a távolsági közlekedésben a környező országok vasúttársaságai közül pl. az ÖBB és a CD is komoly összegeket költ mozdonyos szerelvényekre: ld. Railjet, Nightjet és társai. Ezek hossza rugalmasan változtatható, vezérlőkocsival pedig igazából a technológiai idők sem annyival hosszabbak, még irányváltás esetén sem.
2020. dec. 18. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
100%

a motorvonatokkal sokminden megspórolható.

A mozdonyos vontatásnál pedig sok olyan költség merülhet fel ami a motorvonatoknál nem.

A marek kiadja, hogy a motrvonat üzemeltetése, hosszútávon, nagytételben olcsóbb. Ez a trend, ez a divat. Ma a csajok felhúzzák a nadrágot hónalljig, régebben meg csípőgatya volt... kb zgyanaz :D

2020. dec. 18. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 A kérdező kommentje:

Amúgy a motorvonatok számomra sokkal jobban tetszenek, csak elgondolkodtam, hogy mi érheti meg egy mondjuk emeletes 6 részes vonatot este 8 óra körül járatni. Ugye a sima vonatból ilyenkor leakaszthatnak 2 kocsit, máris spórolnak.

Ezt a múltkor is néztem, az 1-es villamoson este simán elég lenne a rövid CAF villamos is, de gondolom annak technikai okai vannak, mivel nem egyszerű át csoportosítani a járműveket mindig mindenhova.

2020. dec. 18. 19:53
 4/14 anonim ***** válasza:
96%

"a sima vonatból ilyenkor leakaszthatnak 2 kocsit, máris spórolnak"


na erről beszéltem a 2-es válaszban, csak nem fejtettem ki, mert reméltem, hogy úgyis elkőkerül a dolog....


Ha kisoroznak 2 kocsit annak ára van, méghozzá nem kicsi! Ki kell tolni a tárolóvágányra ami ha vonatgéppel történik szontén x forint, ha az állomási tolatómozdonnyal akkor megint van költsége. Állítani kell a váltókat hozzá - van költsége - körül kell járani a mozdony - van költsége, fékpróbát kell tartani - költség, kapcslásokat el kell végeni - költség, ... ... stb. Nem mondom végig.

Egy kocsikból és mozdonyból álló vonat csak viszi a pénzt!


Míg egy motorvonat esetében a mozdonyvezető egyszemélyben el tud végezni kb mindent.


Lehet hogy maga a Bp-Hatvan vagy akáhova vonat veszteséges lesz, de a többi költséget le lehet redukálni.

2020. dec. 18. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 A kérdező kommentje:
Váú, erre nem gondoltam. Akkor egy kisorozáshoz kell vagy 6 ember pluszban, ugye az élő munkaerőnél drágább nincs.
2020. dec. 18. 20:08
 6/14 anonim ***** válasza:
96%

Azt tessék megérteni hogy a MÁV és a MÁV-Start nem ugyanaz.

A MÁV-Start ugyanúgy meg kell hogy renleje a tolatást, fékpróbát, stb mint más vasúttársaság a MÁV-tól. Illetve a menetvonalat a VPE kft-től.

Töbszáz millió forint megy el erre évente. vagy talán milliárdok...

ha csak 1%-ot spórolnak valamin már megérte....

2020. dec. 18. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
100%
Na meg ez is amennyi bonyolítás van ebben, az se mindegy adott vonatot ki rendelte, magánvasúti szerelvényhez nem nyúlhat a startos és fordítva hiába tudná megcsinálni, csak papíron nem ő van rá kiírva, így jöhet másik ember.
2020. dec. 19. 01:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
100%
És a startos vihet vonatot 11‰-es pályán? hm?
2020. dec. 19. 01:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 A kérdező kommentje:
Gondolom biztos.
2020. dec. 19. 19:56
 10/14 anonim ***** válasza:
74%

Eljöhet az ideje, hogy kicsit újra kell majd gondolniuk ezt az egybevonatos őrületet. Kezdjük azzal, hogy a hagyományos vonat és az egybeszerelt motorvonat között volna egy olyan átmenet, hogy bontható motorvonat (hát legalább műhelyben), ahol bizonyos ismétlődő tagok száma szabadon variálható különösebb teljesítménycsökkenés és egyéb fellépő problémák nélkül.


Mert marha szép, hogy vesznek egy bizonyos hosszúságú motorvonatot olyan vonalakra, ahová évente ötszáz újabb házat odaparcelláznak - fiatal, gyerekes családok - gyerekek meg majd hamarosan középiskolába járnak. És akkor majd megy az ordítozás a falugyűlésen, hogy a MÁV meg a jó édes anyukája miért nem sűríti a vonatokat, vagy miért nem kapcsol hozzá még egy kocsit a vonatokhoz? És akkor jön a válasz, hogy vágányszám növelés nélkül több vonat nem tud már lenni, a motorvonathoz meg nem tudnak csak úgy utánavágni még egy kocsit, mint az átkosban a hugyosingára egy kilencediket vagy tizediket. (Azt se maguktól rakták rá anno.) És akkor most kb. 50 évre be is rendezkedtek ezzel az állásponttal, hogy tárják szépen széjjel a kezüket. Akkor is, ha akkora már a balhé, hogy leszakad az ég.


Nem volt az annyira ördögtől való, amikor lehetett játszani a vonatok hosszával. A mozdonyokkal inkább az a baj, hogy azokra a rövid vonatokra, amik napjainkban vannak nevetséges (és nyilvánvalóan gazdaságtalan) egy akkora barom mozdonyt rátenni, amit anno 16 kocsis gyorsvonatokhoz vagy 50 rakott tehervagonhoz idealizáltak...

2020. dec. 19. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!