Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ha a tolatómozdonyoknak...

Ha a tolatómozdonyoknak feleannyi kabinja van, mint a hagyományos vonali mozdonyoknak, akkor miért nem terjedt el a középső vezetőállás a többi mozdonyon is? Nem gazdaságosabb?

Figyelt kérdés
A hagyományos, vonali mozdonyoknak 2 vezetőállása van a mozdony 2 végén, ez azonban a vezetőállás kialakítása sszempontjából talán pont 2x kerül annyiba, mintha középen volna 1 kabin, a zajszigetelés, fűtés, ajtók, minden feleannyi kell bele, valamiért mégse látok középső kabinos elrendezést sehol. Ami ellene szól, az a vezetőkabinból a kilátás, de egyéb érv nem jut eszembe, amiért ne lenne hosszú távon gazdaságosabb a középsőkabinos elrendezés - hacsak nem sokkal erősebb egy olyan motor, ami miatt csak a főkeret 2 végére lehet tenni a vezetőállást. Van, aki hallott / olvasott / látott erről már valamit? Vezérlőkocsis elrendezésnél ráadásul ugye azt az 1 kabint is csak 50%-ban használják, mert az üzem felében a vezérlőkocsiól megy minden, ergo még inkább feleslegesnek tűnik a 2 kabin.

#tolatás #vasút #mozdony #kabin #vbezetőállás #tolatómozdony
2021. máj. 18. 11:48
 1/6 anonim ***** válasza:
80%
Egy mozdony értékéhez képest egészen elenyésző a két vezetőállás költsége, ráadàsul a technológiai fejlődés miatt egyre kisebb hely kell azonos teljesítmény eléréséhez, miközben a kasztni súlya igazából aránylag kicsi a mozdony többi berendezéséhez képest. És egy sor berendezést amúgy is muszáj duplikálni, hogy ne maradjon ott kisebb hibák miatt egy egész vonat a semmi közepén. Innentől kezdve nem egy nagy pluszköltség az a két vezetőállás, miközben a mára már egyfőssé vált személyzet miatt igenis kritikus kérdés, hogy mennyire jó a rálátás a pályára. Tolatómozdonyoknál is az, csak ott a rengeteg irányváltás miatt tényleg igen gazdaságtalan volna a két fülke, ráadásul többnyire van segítő személyzet is, pont a minden szempontból korlátozott kilátás okán.
2021. máj. 18. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
60%

Pontosan ezért terjednek el a motorvonatok. Ha már 2 vezetőállás, akkor az a vonat két végén legyen :D

A FLIRT-eknél amúgy jó nagy hibát is elkövettek, mert a rövidebb szerelvényeket vették meg, tehát 3 egységet össze kell kapcsolni bizonyos esetekben. Ez meg azt jelenti, hogy 5 méregdrága vezetőállást húzol magad után üresen, kihasználatlanul.

Visszatérve a kérdésre: Az egy vezetőállás sem sokkal olcsóbb, mert ezekben is két vezetőpult van a kér irányba. Tehát mindenből kettő van egy vezetőállásban is! Két szék, két pult, minden műszer duplán, két menetszabályzó, 2 fékezőszelep, 4 ablaktörlő ugyanúgy mintha a két végén lenne 2 külön vezetőállás.... Gyakorlatilag az ajtók számán és a fűtés/hűtésen lehet spórolni. De vannak olyan mozdonyok ahol a két vezetőállást 1 légjavító látja el... Szóval minimálisan drágább csak a két vezetőállás mint az egy!

A nagyobbik gond amit jól látsz az a kilátás! Az ilyen mozdonyoknál sokkal nagyobb a holt tér a védház miatt. Speciális szabályok vonatkoznak ezeknek a mozdonyonak a közlekedésére vasútvonalanként is! Sok esetben nem elég egy mozdonyvezető, és/vagy csak lassabb sebességgel közlekedhetnek, stb.


"egészen elenyésző a két vezetőállás költsége"

Annyira azért nem... :DD Sőt! A modern járműveken túlnyomásos vezetőállások vannak amiknek vannak ugyanúgy ahogy egy autónál gyűrődő zónáik és nagyszilárdságú részei hogy megvédje a mozdonyvezetőt. Tele van pakolva mindenféle műszerrel, kijelzővel és számítógéppel, a kábelezésről ne is beszéljünk. Csak a mozdonyvezetői szék milliós tétel. Na meg a speciális többrétegű fűthető szélvédők. Nagyon nem ócó egy vezetőállás!

2021. máj. 18. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
89%

Ha már idézel és reflektálsz, azt pontosan tedd kérlek. Így most kiragadtad a fél mondatot a szövegkörnyezetéből és arra reagáltál.


Szóval nem, a teljes mozdony értékéhez képest (!!!!!) továbbra sem számottevő pluszköltség az a plusz egy vezetőállás.

2021. máj. 18. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
34%

"a két vezetőállás költsége"

"az a plusz egy vezetőállás"

még saját magad szövegét sem érted :D

hagyjuk... drága a vezetőállás megépítése és kész! Főleg úgy, hogy a nem használt vezállást csak viszi a mozdony. A tengelyek, transzformátor mindkét irányba közlekedve dolgozik, de a vezállás csak egyikben. Ha mondjuk 2 géppel csatoltan tehervonatoznak folyamatosan, akkor a két középsővezállást lehet hogy hetekig csak alvásra használják. Így nézve rohadt drága a mozdony élettartamára vetítve.

2021. máj. 18. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
60%

"hagyjuk... drága a vezetőállás megépítése és kész!"


Aha...szóval ha te azt mondod akkor az úgy is van. Elég primitív érvelési technika. 😐

2021. máj. 18. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 10 deka farhát ***** válasza:

Az angolok megpróbálták, nem jött be. Egy vezetőállás - két pulttal - a mozdony egyik végén: Class 20. Nem véletlenül jártak-járnak vele a kettesével, védházzal összeforgatva, még ha a terhelés nem is kívánná meg a két mozdonyt. Az amerikai mozdonyok így épülnek, de ott egy sor korlátozás van, ha a hosszú "orruk" van elöl.


Amúgy csak összehasonlításképp, a kilátás egy M61-esből (kb. 15-20 m holttér):

[link]


M40 (kb. 100 m holttér):

[link]

2021. máj. 18. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!