Ha a tolatómozdonyoknak feleannyi kabinja van, mint a hagyományos vonali mozdonyoknak, akkor miért nem terjedt el a középső vezetőállás a többi mozdonyon is? Nem gazdaságosabb?
Pontosan ezért terjednek el a motorvonatok. Ha már 2 vezetőállás, akkor az a vonat két végén legyen :D
A FLIRT-eknél amúgy jó nagy hibát is elkövettek, mert a rövidebb szerelvényeket vették meg, tehát 3 egységet össze kell kapcsolni bizonyos esetekben. Ez meg azt jelenti, hogy 5 méregdrága vezetőállást húzol magad után üresen, kihasználatlanul.
Visszatérve a kérdésre: Az egy vezetőállás sem sokkal olcsóbb, mert ezekben is két vezetőpult van a kér irányba. Tehát mindenből kettő van egy vezetőállásban is! Két szék, két pult, minden műszer duplán, két menetszabályzó, 2 fékezőszelep, 4 ablaktörlő ugyanúgy mintha a két végén lenne 2 külön vezetőállás.... Gyakorlatilag az ajtók számán és a fűtés/hűtésen lehet spórolni. De vannak olyan mozdonyok ahol a két vezetőállást 1 légjavító látja el... Szóval minimálisan drágább csak a két vezetőállás mint az egy!
A nagyobbik gond amit jól látsz az a kilátás! Az ilyen mozdonyoknál sokkal nagyobb a holt tér a védház miatt. Speciális szabályok vonatkoznak ezeknek a mozdonyonak a közlekedésére vasútvonalanként is! Sok esetben nem elég egy mozdonyvezető, és/vagy csak lassabb sebességgel közlekedhetnek, stb.
"egészen elenyésző a két vezetőállás költsége"
Annyira azért nem... :DD Sőt! A modern járműveken túlnyomásos vezetőállások vannak amiknek vannak ugyanúgy ahogy egy autónál gyűrődő zónáik és nagyszilárdságú részei hogy megvédje a mozdonyvezetőt. Tele van pakolva mindenféle műszerrel, kijelzővel és számítógéppel, a kábelezésről ne is beszéljünk. Csak a mozdonyvezetői szék milliós tétel. Na meg a speciális többrétegű fűthető szélvédők. Nagyon nem ócó egy vezetőállás!
Ha már idézel és reflektálsz, azt pontosan tedd kérlek. Így most kiragadtad a fél mondatot a szövegkörnyezetéből és arra reagáltál.
Szóval nem, a teljes mozdony értékéhez képest (!!!!!) továbbra sem számottevő pluszköltség az a plusz egy vezetőállás.
"a két vezetőállás költsége"
"az a plusz egy vezetőállás"
még saját magad szövegét sem érted :D
hagyjuk... drága a vezetőállás megépítése és kész! Főleg úgy, hogy a nem használt vezállást csak viszi a mozdony. A tengelyek, transzformátor mindkét irányba közlekedve dolgozik, de a vezállás csak egyikben. Ha mondjuk 2 géppel csatoltan tehervonatoznak folyamatosan, akkor a két középsővezállást lehet hogy hetekig csak alvásra használják. Így nézve rohadt drága a mozdony élettartamára vetítve.
"hagyjuk... drága a vezetőállás megépítése és kész!"
Aha...szóval ha te azt mondod akkor az úgy is van. Elég primitív érvelési technika. 😐
Az angolok megpróbálták, nem jött be. Egy vezetőállás - két pulttal - a mozdony egyik végén: Class 20. Nem véletlenül jártak-járnak vele a kettesével, védházzal összeforgatva, még ha a terhelés nem is kívánná meg a két mozdonyt. Az amerikai mozdonyok így épülnek, de ott egy sor korlátozás van, ha a hosszú "orruk" van elöl.
Amúgy csak összehasonlításképp, a kilátás egy M61-esből (kb. 15-20 m holttér):
M40 (kb. 100 m holttér):
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!