Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Milyen előnyei vannak a...

Milyen előnyei vannak a motorvonatoknak a hagyományos, mozdony plusz kocsik felépítésű vonatokkal szemben?

Figyelt kérdés
Ugye utasfüggően több-kevesebb kocsira szétszedni nem lehet őket, akár 10 utasért is megy egy nagy vonat.
okt. 7. 16:58
1 2 3
 1/23 anonim ***** válasza:
100%
Olcsó, könnyű, egyszerű a felépítése. Nem szennyez annyira, könnyű karbantartani.
okt. 7. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 anonim ***** válasza:
96%
Könnyebbek, nem kell körüljárnia a mozdonynak a végállomásokon.
okt. 7. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/23 anonim ***** válasza:
96%
Ingavonati üzem, gyorsabb fordulási idő, a zárt szerelvény miatt egyszerűbb a fékpróba a modern motorvonatokon, egységes vonathossz.
okt. 7. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/23 anonim ***** válasza:
82%

"több-kevesebb kocsira szétszedni nem lehet őket"


Miért ne lehetne szétszedni?


Amúgy a végállomáson nem kell fordulni/körüljárni/vezérlőkocsi. Rövidebb. Könnyebb. Lehet alacsonypadlós.

okt. 7. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/23 A kérdező kommentje:
"Miért ne lehetne szétszedni?" - Pl. a Flirt motorvonat 4 egységből áll. Ezt nem lehet kisebb egységekre bontani.
okt. 7. 17:58
 6/23 anonim ***** válasza:
100%

Egyetlen hátránya, hogy kisebb forgalmú időszakban is teljes kapacitással kell közlekedtetni. Persze ez egy 200 ülőhelyed FLIRT esetében nem feltétlen gond, de a 600 férőhelyes KISS már nem feltétlen van kihasználva vasárnap délelőtt 9 órakor.

Egyébként előnye, hogy rendkívül könnyű (egy FLIRT motorvonat 123 tonna, ez nagyjából egy mozdony(!) vagonok nélküli tömege), tehát energiatakarékos. Ezen kívül összességében megvan minden előnye, mintha egy villamos volna, csak vasúton.

okt. 7. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/23 anonim ***** válasza:
20%
A hagyományos szerelvényeket sem szedik szét.
okt. 7. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/23 anonim ***** válasza:
17%
Nem néz ki olyan röhejesen hülyén, mint a mozdonyos ingavonat, ami úgy néz ki, mintha hátrafelé menne a vonat, mikor a vezérlőkocsi irányába megy. 😂
okt. 7. 23:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/23 anonim ***** válasza:
62%

#7:

Te figyu már, ha ennyire dummkopf vagy a témához, minek válaszolsz? 😃

okt. 7. 23:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/23 anonim ***** válasza:
100%

Általában a viszonyokhoz jobban optimalizált járművek tudnak lenni a motorvonatok. Egy eldugott kis mellékvonalra elég egy kis motorvonat is (akár Bézé, akár Desiro vagy hasonló egyéb), az elővárosi forgalomban meg szükség lehet a 600 fős Kissekre is. Egy mozdony egy személykocsival leginkább pazarlás (van ilyen), de nagyobb vonatoknál is optimalizálható a teljesítmény a mérethez. Egyesek szerint valahol 7 kocsi környékén van a határ, ahol már inkább a mozdonyos vontatás olcsóbb (a railjet ennyi, az újabbak 9 kocsisak lesznek).

A felsorolt előnyök mellett még megemlíteném, hogy nem csak 4-6 hajtott kerékpárja lehet, ahogy egy mozdonynak lenni szokott, hanem a köztes kocsikban is lehetnek hajtómotorok (például az ICE vonatokban) - persze van, amelyik vonófejekkel dolgozik, mint mondjuk a TGV Duplex. Nem véletlen, hogy a nagysebességű vonatok szinte mind motorvonatok, talán nincs is gyorsabb a railjetnél (230 km/h).

A stokkozás is egyszerűbb, gyorsabb, hiszen nem kell külön személyzet, hogy szétszedjen egy vonatot.

okt. 7. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!