Miért tartják egyesek túl alacsonynak az új bérletek árait?
Aza probléma ezzekkel az új olcsó bérletekkel, hogy igy mégkevesebb bevétel van a jegyek, és bérletekből
A hiányzó részt az államnak kéne az adófizetők pénzéből kiegészíteni hogy a müködési költségek biztosítva legyenek.
De pl most a Lézer Jani féle új "olcsósított" bérletek bevezetésekor semmiféle plusz állami árkiegészitést nem kap a MÁV se a Volán, se a BKV, igy kevesebb pénzből kell a müködést megoldani, aminek látjuk is a következményeit...
Én amugy azona véleményen vagyok hogy mindenki fizesse ki azta szolgáltatást amit igénybe vesz... Mert pl most vannak akik 9500 forintért egész hónapban egy egész megyében közlekedhetnek oda vissza non stop. Ami egészen nevetségesen kevés összeg, nem csoda hogy a MÁV rohad lefele.
És akkor a sok ingyen utazót még nem is emliotettem
Én pl vonaton kb 20 évente utazom, és az én hitvány fizetésemből levont adókból álják nagyrészt a pofátlanul olcsó tömegközlekedés költségeit.
Rengeteg olyan 65+ os mama, és tata van akiknek több a nyugdija mint nekem, mégis én(és a másik kb 2 millió adófizető) álljuk a jegyüket.
Teljesen logikátlan, bonyolult a jegyrendszer.
Van 2 millió ember aki csak viszi a hátán ezta retek országot, miközben bőven vannak akik ezen rétegből a szegények közé tartoznak.
Dolgoznak de szegények és semmilyen kedvezményt nem kapnak.
Mig mások, nem szociális alapon hanem kor, gyerekek, nem, stb... alapon ingyenélőként sokmindent ingyen igénybevehetnek!
Az összes fas zságot megtartottáka komcsi rendszerből, miközben a komcsi rendszer szociális részét teljesen eltörölték.
Nem lett több az utas.
Ne nézd annyit az M1 et:)
#1 "Rengeteg olyan 65+ os mama, és tata van akiknek több a nyugdija mint nekem
Ők valószínűleg magasabb nyugdíjjárulékot fizettek.
#4
A fizetésemnél nagyobb a nyugdijuk, és ingyen utaznak, miközben én a szar fizetésemből fizetett adómból állom az ő utazási költségeiket.
Mi köze ennek hogy ki mennyi járulékot fizetett pubi?
Miért én fizetem az ő jegyét?
Nem érteni magyra nyelv mi?:D
#5 Azt írtad "több a nyugdija mint nekem", ez az én értelmezésem szerint azt jelenti, hogy az ő nyugdíja több mint a tied. Nem írtad, hogy a fizetésednél több a nyugdíja.
Velem is előfordul, hogy kifelejtek valamit, de én olyankor nem gorombáskodom, hanem javítok.
Jelenleg a havi bérlet nálam kb annyira jön ki, mint az autómba az üzemanyag. Jó, ha az adót, biztosítást, szervizt is belevesszük, akkor valóban a bérlet nyer. De ha bussazl járnék, akkor se vonatnám ki a forgalomból a kocsit, vagy nem adnám el azonnal. Tehát azt így is, úgy is fizetném. Szerencsére nem dolgozom túl messze. A jegy és bérletárak pedig nem távonságfüggőek. Egy megállóra is uganannyiba kerül, mintha átutaznék a város túlsó végébe.
Amiért nincs kedvem bérletet venni: nem tartják a menetrendet. Tömegnyomor van a buszokon. Télen a hideg nem zavar, mert van rajtam kabát, de nyáron szauna van. Nincs kílam, vagy nem hazsnálják a sofőrök. A 10 percenként járó járatra nem ritkán 20-25 percet is várok. Át kell szállnom a munakhelyemre, de természetesen az átszállás nincs összehangolva. Mindig pont az orrom előtt megy el a menetrend szerint 30 percenként közlekedő járat. Amire persze megint többet kell várnom. Egyszer egy januári reggelen volt kedves a sofőr nem megállni és otthagyni a megállóban. Hát köszönöm, de én ekkor döntöttem el, hogy ezért nem fogok fizetni. Akkro inkább ott a kényelmes autóm, amivel 10-15 perc alatt bent vagyok. Szemben a busszal, amivel nem ritkán egy óra alatt se.
Korábban ingáztam. Más városban laktam, mint ahol dolgoztam. Itt mr egyértelműen a jegy lett volna az olcsóbb a kocsival szemben. De pár ezer forintért nem kínzom magam. Kocsival káztól házig kényelmesen 2,5 óra alatt ott vagyok. Akkor indulok amikor akarok, nem függök másoktól. Nem kell másokkal összezárva fasirtosszendvicsszagban, a helyi közlekedést is figyelembe véve 6 órát zötykölődnöm. Nekem pár ezer forint spórolás ennyit nem ért. Még ha ingyen lett volna, akkor is ezerszer meggondoltam volna.
Mert túl alacsonyak az árak. A vármegyebérlet ára egy 10 km-es bérlet árának, az országbérlet egy 25 km-es bérlet árának felel meg nagyjából. Ráadásul következetlen a rendszer, aki 20 km-re ingázik, de egy másik megyébe, az most többet fizet, mint korábban, aki meg 70-80 km-t tesz meg naponta kétszer, az feleannyit fizet, mint az előző (sőt, akár a BKK-bérlet is benne lehet...)
Az egész új tarifarendszer egy túlzottan leegyszerűsített valami, nagyjából annyira lett egyszerűre véve, amennyire Lázár János nézi az átlagembert - de ennél azért egy szofisztikáltabb rendszert is elviselnénk (még így is rengeteg kérdés van az új bérletekkel kapcsolatban). Ez igazából egy tömegközlekedési rezsicsökkentés, az átgondolatlanabb fajtából. Nem autóznak kevesebbet az emberek, hiszen a rossz kapcsolat rossz kapcsolat maradt, cserébe kevesebb a jegybevétel.
A napijegyek rendszere sem annyira átgondolt. Az országos napijegy egy útra 300 km felett érheti meg, menettérti utazás esetén 140 km-es jegynél. De olcsóbb lehet ennél, ha vármegyénként veszi meg az ember a jegyet, vagy ha helyfoglalással utazik, akkor okosjeggyel.
Volt min javítani, mert főleg a hosszabb utak túl drágák voltak, de ami született, az minden, csak nem igazságos.
"Jelenleg a havi bérlet nálam kb annyira jön ki, mint az autómba az üzemanyag. Jó, ha az adót, biztosítást, szervizt is belevesszük, akkor valóban a bérlet nyer."
Az autót meg tombolán nyerted?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!