Csak szerintem nem jó ez, hogy teljesen el akarják "CAF-osítani" a villamosközlekedést?
Ez alatt azt értem, hogy most már szinte minden villamosvonalra akarnak CAF-okat rakni, és ha jól tudom az a távoli terv, hogy előbb-utóbb mindenhol CAF legyen... De javítsatok ki, ha tévednék... Nincs bajom a CAF-okkal, nem arról van szó, nagyon szeretem őket, de SZERINTEM nem jó, ha előbb-utóbb csak 1 féle típusú villamosok lesznek egész Bp-en, és nem lesz más... Az jobb lenne, ha azért változatosabb lenne a villamos járműpark, mint (egyelőre még) most...
(ezért nem örültem anno annak sem, amikor megtudtam, hogy a 2-es és 4-es metróra is ugyanolyan típusú Alstom metrókat akarnak, amit ugye meg is valósítottak...)
"Az jobb lenne, ha azért változatosabb lenne a villamos járműpark, mint (egyelőre még) most..."
. Miért? Hogy ne érezze rosszul magát a többi villamos? Ez amolyan villamos wokizmus?
nem kell mindenbe politikát belekeverni,azt a lumpen emberek szokták.
szükség van a többi villamsora is,kivéve azt a narancssárga szært,amin műanyag ülések vannak.
El kell, hogy szomorítsalak: szinte minden szempontból az a legelőnyösebb, ha egy adott közlekedési társaság járműparkja homogén.
Persze sok utas szereti, ha változatos, de üzemeltetési szempontból egyértelműen a teljes egység a legjobb, ahogyan a teljesen hétköznapi utas (akit tényleg csak az érdekel, hogy kényelmes és funkcionális legyen a jármű) igényeit is jobban kielégíti, ha minden jármű ugyanolyan.
A csak CAF-osítás esélye közel nulla. Ahhoz még legalább 2-300 szerelvényt be kellene szerezni, a folyamatban levő opciók mellett. Ott pedig már közel sem biztos, hogy el teljes újrainduló tendert a CAF nyerne.
Combino, Tatra még jó darabig velünk marad, illetve a Ganzok is, amíg meg nem oldják hogy a 2, 47-49-en is járhassanak más típusok.
Jobb egy új modern, energiatakarékos villamos mint valami régi elavult.
Ha CAF bevált, akkor miért ne lehetne csak CAF okat üzemeltetni? Még jobb is mert minden szerelő ért majd hozzá, mert csak egy tipust kell megismerniük
1. Semmiféle ilyen reális terv nincs jelenleg, hogy kizárólag CAF legyen Budapesten. A hamarosan érkező maradék opciós mennyiség közel sem elég a régebbi típusok kiváltására. Ha pedig valami csoda történne, és lenne további beszerezést, akkor azt már közel sem biztos, hogy a CAF nyerné, de ha igen, akkor is valószínűleg újabb, némileg különböző típussal.
2. Igenis az a legjobb mind az üzemeltető szempontjából, mint az utasoknak, ha minél egységesebb járműpark közlekedik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!