A ritkán közlekedő, kis utasforgalmú, rövid villamosvonalakon miért nem állítja le ideiglenesen a villamosközlekedést a BKK? Rengeteg pénzt tudna megtakarítani ezzel a főváros.
A 42-es és a 12-es villamosvonalat pótlóbuszokkal olcsóbb lenne üzemeltetni. Már az összes busza alacsonypadlós a BKK-nak, a 12-es villamoson csak magaspadlós villamosok közlekednek, ott kifejezetten örülnének az idősebb utasok a pótlóbusznak. A 42-es villamoson néha van alacsonypadlós villamos is, azt más vonalra át lehetne tenni.
Egyszer láttam a Futárban, hogy hétköznap nem csuklós, hanem szóló buszok voltak a villamospótlók a 42-es vonalon (valamiért nem üzemelt éppen) ennél több érv nem is kell amellett, hogy pénzkidobás a villamosok üzemeltetése azon a rövid vonalon. Majd ha sikerül meghosszabbítani, akkor újra lehetne indítani a villamosokat rajta. A 12-es villamost is meg kellene hosszabbítani valamerre.
Ha már megvan ott az infrastruktúra, akkor olcsóbb azt használni, mint kiépíteni egy újat. Pl. számolj utána hány buszt kéne venni ahhoz, hogy ezt a két villamost kivonják a forgalomból. Valószínűleg addig meg se térülne, amíg ezek a villamosok (kisebb javítások árán) még használhatók. És a villamosok, metrókocsik stb. élettartama (vagy km-ben mérhető futási idejük) sokkal több, mint a robbanómotoros buszoké. Amellett (bár annyira nem ismerem ezeknek az útvonalát) lehet az is szempont, hogy a villamos nem kerül forgalmi dugóba, a busz meg esetleg igen. A szennyezőanyag-kibocsátásról nem is beszélve.
Nem fekete-fehér ez a kérdés, hidd el.
Igen, pontosan, hogy nem olyan egyszerű ezt szüneteltetni és nem is biztos hogy olcsóbb: A kötött pályás közlekedés általánosságban véve nem drágább, sőt gazdaságosabb mint a közúti. Akkor van értelme az egyiket megszüntetni, ha a teljes vonalon párhuzamosan eleve fut másik típusú járat és esetleg egyik sincs kihasználva.
Amiért a villamosvonal szokott lenni az áldozat ilyen esetben, esetleges teljes felszámolás esetén annak nem környezetvédelmi vagy gazdaságossági oka van: Forgalomátszervezés, a közforgalom, autók, teherautók részére plusz forgalmi sáv biztosítható a vágány megszüntetésével.
Kíváncsi lennék, te ezt hogyan tudtad jobban kiszámolni, mint a BKK vezérek...
Ja, hogy sehogy, csak szerinted olcsóbb a gázolaj, mint az áram és kész?
A 12-es villamosnak 9 megállója van plusz a két végállomás. A 9 megállóból 7 közös a 14-essel, vagyis az útvonal nagy részében a 14-essel közös pályán halad, valóban „nagy spórolás” lenne helyette buszokat forgalomba állítani.
„a 12-es villamoson csak magaspadlós villamosok közlekednek”
Régen mindenhol magas padlós villamosok voltak, mégsem nyafogott senki, úgy, mint te.
„A 12-es villamost is meg kellene hosszabbítani valamerre.”
Nekem például jó lenne, ha ismét a Lehet térig járna, de nem én döntöm el. Te csak ne akard megszüntetni a 12-es villamost.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!