Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A ritkán közlekedő, kis...

A ritkán közlekedő, kis utasforgalmú, rövid villamosvonalakon miért nem állítja le ideiglenesen a villamosközlekedést a BKK? Rengeteg pénzt tudna megtakarítani ezzel a főváros.

Figyelt kérdés

A 42-es és a 12-es villamosvonalat pótlóbuszokkal olcsóbb lenne üzemeltetni. Már az összes busza alacsonypadlós a BKK-nak, a 12-es villamoson csak magaspadlós villamosok közlekednek, ott kifejezetten örülnének az idősebb utasok a pótlóbusznak. A 42-es villamoson néha van alacsonypadlós villamos is, azt más vonalra át lehetne tenni.


Egyszer láttam a Futárban, hogy hétköznap nem csuklós, hanem szóló buszok voltak a villamospótlók a 42-es vonalon (valamiért nem üzemelt éppen) ennél több érv nem is kell amellett, hogy pénzkidobás a villamosok üzemeltetése azon a rövid vonalon. Majd ha sikerül meghosszabbítani, akkor újra lehetne indítani a villamosokat rajta. A 12-es villamost is meg kellene hosszabbítani valamerre.



2023. nov. 6. 22:02
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Ha már megvan ott az infrastruktúra, akkor olcsóbb azt használni, mint kiépíteni egy újat. Pl. számolj utána hány buszt kéne venni ahhoz, hogy ezt a két villamost kivonják a forgalomból. Valószínűleg addig meg se térülne, amíg ezek a villamosok (kisebb javítások árán) még használhatók. És a villamosok, metrókocsik stb. élettartama (vagy km-ben mérhető futási idejük) sokkal több, mint a robbanómotoros buszoké. Amellett (bár annyira nem ismerem ezeknek az útvonalát) lehet az is szempont, hogy a villamos nem kerül forgalmi dugóba, a busz meg esetleg igen. A szennyezőanyag-kibocsátásról nem is beszélve.

Nem fekete-fehér ez a kérdés, hidd el.

2023. nov. 6. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 MGéza ***** válasza:
100%

Igen, pontosan, hogy nem olyan egyszerű ezt szüneteltetni és nem is biztos hogy olcsóbb: A kötött pályás közlekedés általánosságban véve nem drágább, sőt gazdaságosabb mint a közúti. Akkor van értelme az egyiket megszüntetni, ha a teljes vonalon párhuzamosan eleve fut másik típusú járat és esetleg egyik sincs kihasználva.

Amiért a villamosvonal szokott lenni az áldozat ilyen esetben, esetleges teljes felszámolás esetén annak nem környezetvédelmi vagy gazdaságossági oka van: Forgalomátszervezés, a közforgalom, autók, teherautók részére plusz forgalmi sáv biztosítható a vágány megszüntetésével.

2023. nov. 7. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

Kíváncsi lennék, te ezt hogyan tudtad jobban kiszámolni, mint a BKK vezérek...

Ja, hogy sehogy, csak szerinted olcsóbb a gázolaj, mint az áram és kész?

2023. nov. 7. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
Debrecen is bepróbálkozott azzal, hogy hétvégén a villamos helyett pótlóbusz járt, mert hogy drága az áram... A gázolaj is, úgyhogy nem nyertek vele semmit, csak jól aláásták az amúgy sem jó hírű szolgáltatásuk hírnevét (a nem helybéliek körében - csak hogy az IC orra elől kiguruló óránkénti járatot említsem).
2023. nov. 7. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%
Ez nem csupán szakmai döntést igényel. Hanem ami fontosabb, hogy politikai jóváhagyás is kell hozzá. Konkrétan a kerületi polgármesterek lobbiereje tart életben olyan járatokat, melyek amúgy kihasználatlanság miatt megszűnnének. Például az olyan járatok, amik a kerületi SZTK-kat teszik könnyen megközelíthetővé az idősek és/vagy mozgáskorlátozottak számára. A 42-es villamos megszüntetése is akkora presztízsveszteség lenne a kispesti polgármesternek, hogy egyszerűen nem engedheti meg, hogy megtörténjen. Szerencsére ehhez lobbitevékenységhez rendelkezésére áll a főpolgármester, aki alá a BKK is tartozik.
2023. nov. 8. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

A 12-es villamosnak 9 megállója van plusz a két végállomás. A 9 megállóból 7 közös a 14-essel, vagyis az útvonal nagy részében a 14-essel közös pályán halad, valóban „nagy spórolás” lenne helyette buszokat forgalomba állítani.

„a 12-es villamoson csak magaspadlós villamosok közlekednek”

Régen mindenhol magas padlós villamosok voltak, mégsem nyafogott senki, úgy, mint te.

„A 12-es villamost is meg kellene hosszabbítani valamerre.”

Nekem például jó lenne, ha ismét a Lehet térig járna, de nem én döntöm el. Te csak ne akard megszüntetni a 12-es villamost.

2023. nov. 8. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%
Nem szabad elkövetni a 90-es évek hibáját újra. Ahol van kiépített infrastruktúra, ott azt kell megtartani vagy továbbfejleszteni. Az ideiglenes leállítást köszönjük szépen, nem kérjük, a 44-es és 67-es villamosok közlekedése immáron 28, illetve 26 éve szünetel “ideiglenesen”. Nagyjából ugyanilyen jövőre számíthatna bármelyik hasonló sorsra jutó vonal.
2023. nov. 8. 19:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
A 42-es vonalát ismerem ezekből, párhuzamosan mennek az AP buszok szinte végig... az SZTK is inkább a(z amúgy a villamospályán is közlekedő buszokkal) azért komfortosabb szerintem, mint hannoveri retkekkel.
2023. nov. 8. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!