Ha adottak lennének a feltételek, lenne igény egy Óbudától induló, a körvasúton haladó, Kelenföld vasútállomásig közlekedő városi vasútra?
Tudok a Vitézy-féle vasúti stratégiáról, amely számol a körvasút még jobb kihasználásáról, viszont sajnos egyrészt a nagy részét lefújták a projektnek, illetve ha jól tudom, konkrétan ilyen terv nincs benne.
Bécsben működik az ún. Vorortelinie, azaz az S45-ös S-Bahn-vonal, amely gyakorlatilag egy 10-15 percenként közlekedő városi viszonylat. Lenne igény szerintetek valami hasonlóra Budapesten is?
Én úgy képzelném el, hogy Óbuda vasútállomás lenne a végállomása. Azért nem Aranyvölgy, mert Óbudán nagyobb hely lenne P+R parkolót, buszvégállomást, illetve villamost kiépíteni. Innen a körvasúton haladna (Újpest, Angyalföld, Marcheggi híd [átszállás a váci vonalakra], Újpalota, Rákosszentmihály, Kerepesi út, Kőbánya felső [mely átkerülne a Fehér út fölé], Üllői út, Közvágóhíd, Lágymányos), míg végül elérné a déli végpontot, Kelenföld vasútállomást. Így szerintem létrejöhetne egy már-már metró-kapacitású körirányú vonal, amely összekötné a város gyorsvasúti vonalait, illetve a külsőbb kerületek között biztosítana gyors eljutást, tehát a célcsoportja nem is feltétlenül az agglomerációs, annál inkább a városi lakosság. Ezenkívül természetesen ugyanúgy közlekedhetnének a körvasúton az átmérős elővárosi vonalak is.
Szerintem városon belül túl nagy luxus lenne egy ilyen közlekedtetése.
Viszont az S76-osnak lehetne Rákos helyett Érd vagy Tárnok vagy valami hasonló a végállomása (ha lenne rá kapacitás).
Inkább egy Óbuda - Újbuda felszín alatti direkt összeköttetés.
De akkor meg már mindkét végállomást kitolnám. Pl valami HÉV-metró kombináció, mint amiről a pesti oldalon évtizedek óta álmodoznak
Én is úgy gondolom, hogy mindkét irányban érdemes lenne tovább is közlekedtetni, úgy lenne igazán sikeres egy ilyen vonal.
A második opció pedig az, hogy a releváns irányból beérkező vonathoz tökéletes csatlakozást biztosít (5-10 perc átszállás).
Önmagában ez az Óbuda - Kelenföld járat nem tudom, hogy mennyire lenne sikeres, de többnyire elkerülné a forgalmasabb, sűrűn lakott állomásokat, tehát létrejönne egy átszállásokat megszüntetni kívánó viszonylat úgy, hogy jóformán csak átszállással érhető el, vagy legalábbis jóval kevesebb ember közvetlen vonzáskörzetében állna meg, mint amennyi él az adott környéken (Ferencváros, Kőbánya felső, Újpalota).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!