Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Budapesten hova raknál új...

Budapesten hova raknál új villamosvonalat?

Figyelt kérdés
aug. 12. 20:05
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
76%

"Mégis hol?"


Ha hiszitek, ha nem, de az M3 bevezető, de még az Andrássyút nyomvonala sem a földörténeti őskorban keletkezett. Hanem a városvezetés hozott egy döntést, pl a mai Andrássy út helyén sok kis ház és beépített városrészek voltak, de húztak egy vonalat vonalzóval, hogy ez lesz az akkor még "SUGÁRÚT" és megcsinálták. Az M3 bevezetőt szintén így. Ott is szanáltak és sajátítottak ki magántelkeket, bontottak el házakat, utcákat. Pl érdemes a 65-ös villamos történetével foglalkozó cikkekre rákeresni, meg még "Kuhár Bence videó" is van róla a youtubeon. Többször megemlíti az M3 bevezető sztoriját.

Szóval ha egy városvezetés komolyan gondolja és lát fantáziát valamiben, akkor nem lehetetlen. A világban is nagyon sok péda ven erre.

És ahogy mondtam, én csak egy lelkes amatőr vagyok, nem értek a dologhoz és a költségek/megtérülések dolgához. De pont az M3 bevezető olyan, hogy akár a New York Metró példához hasonlóan magasvasúti rendszerrel is mehetne, vagy a pályatest mellett, némi kisajátítás után. De pl nem lenne könnyebb Újpalotát bekötni a Keleti PU felé, ott is lenne tereprendezés, pl a Körvasút sor feletti felüljárónál, a rákospalotai házaknál, a Bosnyák térnél. Bár a Bosnyáktól (illetve a Rákos pataktól) volt a 44-es villamos, ami végigment, tehát annak a helyére pl. A sok autóbuszt kellene kiváltani Stadtbahn-okkal. Szerintem. De mondom, csak ötletelünk.

aug. 12. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
0%

"De pont az M3 bevezető olyan, hogy akár a New York Metró példához hasonlóan magasvasúti rendszerrel is mehetne, vagy a pályatest mellett, némi kisajátítás után. "

De mi értelme lenne?

aug. 12. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:
19%
Sehova, ez nem Prága, hogy minden utcába villamos kell.
aug. 13. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim válasza:

Békásmegyerre.

Vagyis, Flórián térről lenne egy leágazás, amely Filatorin, Kaszáson és Aquincumon át a békásmegyeri megyeri térig menne.

Innen Békásmegyeri villamos a Nyugati pályaudvarig menne, tehát Göncz Árpád vkpnál lenne egy leágazás váci útra, onnan le a nyugatira.

Megállokat nem tudom hova tennék őszintén, nyilván valami fontosabb létesítmények helyére a vonalon. Az viszont biztos, ez érintené az 1-es villamosokat is, lenne olyan megálló, hogy Margit-sziget, Árpád híd.

szept. 15. 00:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
Új híddal Csepel~Budafok közé, illetve mehetne a Héven túl Csepel további részeire.
szept. 15. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

12!

"De pont az M3 bevezető olyan, hogy akár a New York Metró példához hasonlóan magasvasúti rendszerrel is mehetne, vagy a pályatest mellett, némi kisajátítás után. "


De mi értelme lenne?"


Ha legalább egyszer kellene az M0 fóti csomóponttól hétköznap reggel a belvárosba menned, rájönnél.

szept. 15. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:
Vitézy Dávid seggebe
tegnapelőtt 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!