Budapesten hova raknál új villamosvonalat?
Konkretizáljuk...
Milyen hosszú legyen a vonal, hány megálló?
Milyen típusú villamos járna ott? Azért Tátra, UV, Hannover vagy Combino, nem mindegy.
Ahol az M3 autópálya bevezető kezdődik, ahol a fóti Auchan és a Metro áruház van, köztük hatalmas szántóföldek, oda több négyzetkilométer P+R parkolót tennék, és egy villamosvonalat az M3 bevezető mentén behoznék a kisföldalattiig, akár rá is kötném, olyan szerelvényekkel, amik kompatibilisek. Egy másik vonalat meg a Pólus és az Ázsia Centerek közötti placcon keresztülhúzva, Ujpalotai lakótelep-Bosnyák tér-Keleti Pu vonalon, bekötve a 4-es Metró hálózatába.
És ez nem ördögtől való, ilyen megoldásokat én Stuttgartban láttam, ahol ilyen villamos jellegű szerelvények jönnek be a külvárosból és szelik át a várost, hol a felszínen közlekedve, mint villamos, hol lemennek kéregvasútként a föld alá.
Akárcsak Berlinben az ún. S-bahn, azaz gyorsvasút.
Sőt, a Ráckevei HÉV-et behoznám a Borárosig, akár ilyen fonódóvillamos megoldással bekötve, a csepeli HÉV-et meg a Csepel végállomástól tovább vinném Halásztelek-Tököl-Szigethalom irányába, bekötvén, hogy a ráckevei vonalon az is menjen le Ráckevéig. Kicsit úgy, mint az Örsről a HÉV megy Gödöllő és Csömör felé is.
Egységesíteném a szerelvényeket és a vonalakat, hogy a HÉV és a vele egybekötött villamosvonalom ilyen Tram-Train jellegű szerelvények járjanak. Na a stuttgarti az egy picikét olyasmi.
Természetesen nem muszáj szétszednetek, csak szabad fantáziálós ötletelés volt az egész, nem vagyok közlekedésmérnök és nem értek a közösségi közlekedéshez.
Teljesen jó ötletek. Ilyenekre voltam kíváncsi #3.
#1 a fantáziádra bízom, én nem értek hozzá, hogy milyen típusok vannak és melyik hova valók.
Én már rég gondolkodom egy Budapestet körben átölelő vonalról, bár elsősorban metróra gondoltam.
Pár megálló:
Csepel kp - Pesterzsébet kp - Europark - Reptér - Mázsa tér - Örs - Bosnyák - Újpest kp - Árpád híd - Margit-sziget - Moszkva tér - Budai vár - BAH - Móricz Zs. körtér - Albertfalva Auchan - Campona - Csepel kp.
Sehova.
Egyszerűen nincs alkalmas hely rá.
3-as és 5-ös válaszok írója vagyok. Annyira örülök a témafelvetésnek, engemet ez nagyon érdekel is amúgy. Azért is hoztam be témának a németek ilyesféle megoldásait.
A második világháború utáni közlekedéspolitika a nyugatnémet városokban a tömegközlekedés és az egyéni közlekedés szétválasztását tűzte ki célul. A növekvő autóhasználat és a meglévő villamospálya-rendszerek között felmerülő konfliktusok a jövőbeni kisvasúti rendszerek úgynevezett „második szintű” koncepciójához vezettek. Ez a koncepció a fokozatok szétválasztására, azaz a villamosvonalak emelésére és/vagy alagútba helyezésére összpontosított.
Ausztriában és Németországban, ahogy a városok terjeszkedtek, az egyre zsúfoltabb városrészek között meg kellett oldani egy hatékony tömeg- azaz közösségi közlekedést, ami a nehézvasúti hálózatoktól független, hiszen más a célja, nem nagy vasutakat kell a városba behozni, hanem ők Stadtbahn-nak hívják, amik végülis funkciójukat tekintve leginkább a mi HÉV-einkre hasonlítanak. A külvárosban villamosszerű, majd a belvárosi részeken metrószerű jelleggel közlekednek. Amúgy a Szeged környéki TramTrain is egy ilyen érdekes hibrid, kicsit vonat, kicsit "HÉV", kicsit villamos.
Gyerekkoromban sokat nyaraltunk Berlinben, fergeteges az S-Bahn, tényleg az agglomerácit köti össze a belváros szívével, de a nagyvasúti rendszertől függetlenül. Pár éve volt szerencsém Stuttgartban lenni, ott a Stadtbahn-t használtuk, mert olcsó volt a bérlet rá és mindenhová elvitt a városban és a külső részeken.
Szerintem nálunk sem lenne reménytelen ezeket a módozatok behozni, különösen, hogy új városrészek csatolódnak és egyre nagyvárosiasabb Budapest. Pl a Rákosrendezőnél szánt új városrészt is be kell kötni valahogy a keringésbe, ha meglesz. (más, hogy "kisdubaj"-ról megvan a véleményem, de most kimondottan közlekedési szemszögből nézem)
" és egy villamosvonalat az M3 bevezető mentén behoznék a kisföldalattiig, "
Mégis hol? Milyen közutat számolnál fel ennek érdekében? Egy villamospálya minimum egy sávnyi ( picit szélesebb). Azon a szakaszon honnan vennél el két sávot? A Mexicói útnál hol alakítanál ki egy villamos végállomást, fordítóval, pihenővel? De a lényeg: mi értelme lenne?! Az M3 bevezetőjén gyakorlatilag 100%-ban autósok közlekednek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!