Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Budapesten hova raknál új...

Budapesten hova raknál új villamosvonalat?

Figyelt kérdés
aug. 12. 20:05
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
57%

Konkretizáljuk...

Milyen hosszú legyen a vonal, hány megálló?

Milyen típusú villamos járna ott? Azért Tátra, UV, Hannover vagy Combino, nem mindegy.

aug. 12. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
25%
Csepelre. Részben a borzasztó hév helyett, de annál hosszabb vonalon.
aug. 12. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
95%

Ahol az M3 autópálya bevezető kezdődik, ahol a fóti Auchan és a Metro áruház van, köztük hatalmas szántóföldek, oda több négyzetkilométer P+R parkolót tennék, és egy villamosvonalat az M3 bevezető mentén behoznék a kisföldalattiig, akár rá is kötném, olyan szerelvényekkel, amik kompatibilisek. Egy másik vonalat meg a Pólus és az Ázsia Centerek közötti placcon keresztülhúzva, Ujpalotai lakótelep-Bosnyák tér-Keleti Pu vonalon, bekötve a 4-es Metró hálózatába.

És ez nem ördögtől való, ilyen megoldásokat én Stuttgartban láttam, ahol ilyen villamos jellegű szerelvények jönnek be a külvárosból és szelik át a várost, hol a felszínen közlekedve, mint villamos, hol lemennek kéregvasútként a föld alá.

Akárcsak Berlinben az ún. S-bahn, azaz gyorsvasút.

Sőt, a Ráckevei HÉV-et behoznám a Borárosig, akár ilyen fonódóvillamos megoldással bekötve, a csepeli HÉV-et meg a Csepel végállomástól tovább vinném Halásztelek-Tököl-Szigethalom irányába, bekötvén, hogy a ráckevei vonalon az is menjen le Ráckevéig. Kicsit úgy, mint az Örsről a HÉV megy Gödöllő és Csömör felé is.

Egységesíteném a szerelvényeket és a vonalakat, hogy a HÉV és a vele egybekötött villamosvonalom ilyen Tram-Train jellegű szerelvények járjanak. Na a stuttgarti az egy picikét olyasmi.

Természetesen nem muszáj szétszednetek, csak szabad fantáziálós ötletelés volt az egész, nem vagyok közlekedésmérnök és nem értek a közösségi közlekedéshez.

aug. 12. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 A kérdező kommentje:

Teljesen jó ötletek. Ilyenekre voltam kíváncsi #3.

#1 a fantáziádra bízom, én nem értek hozzá, hogy milyen típusok vannak és melyik hova valók.

aug. 12. 20:44
 5/17 anonim ***** válasza:
100%
3-mas vagyok, a fentebbi témához annyit, hogy általában nem a szerelvényekhez választanak pályát, vonalat, vágányt, hanem előre eltervezik, hogy milyen célú lesz a járat. Pl az én esetelben erősen elővárosi jelleg, és ahhoz választanak szerelvényeket. Stuttgartban is így volt. Meg Németországban sok városnak van S-Bahn-ja, a legismertebb a berlini. Ezekkel volt szerencsém utazni, hihetetlenül jók.
aug. 12. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:
94%

Én már rég gondolkodom egy Budapestet körben átölelő vonalról, bár elsősorban metróra gondoltam.


Pár megálló:

Csepel kp - Pesterzsébet kp - Europark - Reptér - Mázsa tér - Örs - Bosnyák - Újpest kp - Árpád híd - Margit-sziget - Moszkva tér - Budai vár - BAH - Móricz Zs. körtér - Albertfalva Auchan - Campona - Csepel kp.

aug. 12. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 A kérdező kommentje:
#6 igen, egy "m0" metró jó lenne, de ilyen 200 év múlva se lenne itt.
aug. 12. 20:59
 8/17 anonim ***** válasza:
5%

Sehova.

Egyszerűen nincs alkalmas hely rá.

aug. 12. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
100%

3-as és 5-ös válaszok írója vagyok. Annyira örülök a témafelvetésnek, engemet ez nagyon érdekel is amúgy. Azért is hoztam be témának a németek ilyesféle megoldásait.


A második világháború utáni közlekedéspolitika a nyugatnémet városokban a tömegközlekedés és az egyéni közlekedés szétválasztását tűzte ki célul. A növekvő autóhasználat és a meglévő villamospálya-rendszerek között felmerülő konfliktusok a jövőbeni kisvasúti rendszerek úgynevezett „második szintű” koncepciójához vezettek. Ez a koncepció a fokozatok szétválasztására, azaz a villamosvonalak emelésére és/vagy alagútba helyezésére összpontosított.


Ausztriában és Németországban, ahogy a városok terjeszkedtek, az egyre zsúfoltabb városrészek között meg kellett oldani egy hatékony tömeg- azaz közösségi közlekedést, ami a nehézvasúti hálózatoktól független, hiszen más a célja, nem nagy vasutakat kell a városba behozni, hanem ők Stadtbahn-nak hívják, amik végülis funkciójukat tekintve leginkább a mi HÉV-einkre hasonlítanak. A külvárosban villamosszerű, majd a belvárosi részeken metrószerű jelleggel közlekednek. Amúgy a Szeged környéki TramTrain is egy ilyen érdekes hibrid, kicsit vonat, kicsit "HÉV", kicsit villamos.


Gyerekkoromban sokat nyaraltunk Berlinben, fergeteges az S-Bahn, tényleg az agglomerácit köti össze a belváros szívével, de a nagyvasúti rendszertől függetlenül. Pár éve volt szerencsém Stuttgartban lenni, ott a Stadtbahn-t használtuk, mert olcsó volt a bérlet rá és mindenhová elvitt a városban és a külső részeken.

[link]


Szerintem nálunk sem lenne reménytelen ezeket a módozatok behozni, különösen, hogy új városrészek csatolódnak és egyre nagyvárosiasabb Budapest. Pl a Rákosrendezőnél szánt új városrészt is be kell kötni valahogy a keringésbe, ha meglesz. (más, hogy "kisdubaj"-ról megvan a véleményem, de most kimondottan közlekedési szemszögből nézem)

aug. 12. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
49%

" és egy villamosvonalat az M3 bevezető mentén behoznék a kisföldalattiig, "

Mégis hol? Milyen közutat számolnál fel ennek érdekében? Egy villamospálya minimum egy sávnyi ( picit szélesebb). Azon a szakaszon honnan vennél el két sávot? A Mexicói útnál hol alakítanál ki egy villamos végállomást, fordítóval, pihenővel? De a lényeg: mi értelme lenne?! Az M3 bevezetőjén gyakorlatilag 100%-ban autósok közlekednek.

aug. 12. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!